Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 16:25
  #1
Medlem
Är extremt rädd för sprutor och tänkte göra en HT nästa månad, kan man få bedövningen genom att de smörjer in en kräm i huvudet, att man tar en tablett eller något dylikt?

Visst får man benzos inför dessa operationer just för att man ska hålla sig lugnare?

...och slutligen, går det inte att använda någon som helst huvudbonad efter operationen? vill VERKLIGEN inte att folk ska veta att jag gjort en, tänkte bara åka hem i en huvudbonad och hålla mig inomhus i 2-3 veckor...någon som har några tips här?
Citera
2017-03-23, 17:17
  #2
Medlem
Jag vet inte om de smörjer EMLA i sån kvantitet men det skadar inte att fråga.

Ja, du skulle kunna fråga om Stesolid om du upplever det jobbigt.
Citera
2017-03-23, 17:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Jag vet inte om de smörjer EMLA i sån kvantitet men det skadar inte att fråga.

Ja, du skulle kunna fråga om Stesolid om du upplever det jobbigt.


Vad är EMLA?

hur "Jobbigt" brukar sånthär kännas? mycket psykisk och fysiskt smärta? någon mer erfarenhet..
Citera
2017-03-23, 17:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Vad är EMLA?
hur "Jobbigt" brukar sånthär kännas? mycket psykisk och fysiskt smärta? någon mer erfarenhet..
EMLA är en lokalbedövande salva som innehåller lidokain och prilokain. EMLA används bl.a. när småbarn är rädda för att bli stuckna, då bedövar man insticksområdet med ett plåster med emla.
Citera
2017-03-31, 11:30
  #5
Medlem
Emla eller Xylocain. Helst Emla, inte så säker på att Xylocain kan användas men lokalbedövande är det iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback