Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 00:32
  #169
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Utmärkt tilltugg att förolämpa sina gäster med. Billiga dessutom. Kombineras lämpligen med en påse halvmeter popcorn.

Vet vilken påse du menar. Den skall dock öppnas en vecka före bjudning. Skaka gärna ut så mycket salt som möjligt ur påsen för bästa effekt.
Citera
2018-12-04, 00:49
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Hey folks! Jag har svårt att acceptera att salta pinnar fortfarande är en grej som existerar. Vad är grejen?

Finns det någon som på riktigt tycker om hur de smakar? (...Eller utseendet? Eller faktumet att man skär upp gommen på dem?)

Smakar för mycket salt.
Citera
2019-05-26, 14:12
  #171
Medlem
Europes avatar
Det är ett lite märkligt snack. Inte värst goda - ja, t.o.m. närmast lite småäckliga - men ändå kan jag ibland inte låta bli att tugga i mig ett par stycken. Lite som ett tick eller en tvångshandling. Jag kan dock se poängen med att ha dem vid vissa tillställningar (någon startade en tråd om varför det alltid är salta pinnar på vernissage), då de inte kladdar och är väl mer tänkta att bara vara något lite salt till det man dricker, samt de har fördelen att fingrarna inte blir lika kladdiga som av chips m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Ni som gillar salta pinnar kan ju prova på att lyxa till det med Pommes Pinnes nästa gång ni har en tillställning. Riktigt bra som ett enkelt tilltugg till gästerna medan de dricker öl och flockas runt grillen

Jo, jag kan ibland bli lite sugen på att äta dem.
Citera
2019-06-10, 16:11
  #172
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Salta pinnar ska man bara bunta ihop och slå ihjäl! De duger fan inte ens till kaffeved!
Citera
2020-01-25, 01:49
  #173
Medlem
Ricohxs avatar
Jag förstår inte hur man ens kan tycka det är gott när det inte smakar ett skit förrutom salt. Vill bara slänga det i papperskorgen när jag ser eller bli bjuden på det
Citera
2020-02-17, 13:08
  #174
Medlem
Detta är min empiriska spaning från ungdomsåren. Det är tjejer som vill att det ska finnas på för-fester. Då äter dom det istället för chips för dom tror att det är mycket nyttigare.

Själv tycker jag det smakar förjävligt!
Citera
2020-03-11, 01:17
  #175
Medlem
Salta pinnar i en plastmugg, ett perfekt tilltugg på en förstklassig tillställning
Citera
2020-03-12, 05:08
  #176
Medlem
Ringhals3s avatar
Salta pinnar har den fördelen framför många andra sbacks att man inte blir överviktig av dem! Inte många Kcal i 100g pinnar inte och man äter inte så många en kväll!
Citera
2020-03-18, 01:28
  #177
Medlem
BigFatCones avatar
Ett förträffligt snacks, likt lättsaltade chips. Betydligt bättre än de där jävla gräddfil och lök-chipsen. ICA har nog bäst pinnar. Estrellas brukade vara bra men något hände.
Citera
2020-03-18, 01:39
  #178
Avstängd
Fittarministerns avatar
Vidrigt. Snacksens utvecklingsstörda svettluktande kusin som måste bjudas på partyt fast ingen vill.

Smakar som nåt man skrapar av från grillgallret. Helt otroligt att skiten säljs fortfarande medan så många goda saker tagits ur sortimentet.
Citera
2020-09-20, 12:52
  #179
Medlem
Salta pinnar doppade i mjukost och sedan salsa är ju livet? Skulle dock aldrig falla mig in att äta salta pinnar bara som de är :/
Citera
2020-09-23, 14:58
  #180
Medlem
CommanderShepards avatar
Jag är inte ett stort fan av salta pinnar. Men jag tänkte eftersom det är i stort sett bara hårdbröd med salt på så borde man la kunna lägga ett gäng på 5-6 pinnar bredvid varandra sen bre på smör och därefter ”binda ihop” dom med ost? Det borde väl vara gött?

Eller ta fram smörpaketet och bara doppa skiten i smör medans man äter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback