Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-27, 15:29
  #25
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Jo jag är hyfsat tunnhårig och i framtiden kommer jag såklart att bli ännu mer flint. Varje gång jag kammar håret följer jävligt många hårstrån med
Man tappar runt 100 hårstrån om dagen, så det du ser är nog inom det normala. Problemet för dig är att de inte växer tillbaka och för det finns det idag ingen bra lösning.
Vet inte hur långt hår du har men antar att du inte står och sliter ut stråna när du kammar och därmed är i princip alla råd som postats i tråden verkningslösa.
Citera
2017-04-16, 07:18
  #26
Medlem
Juliusdreads avatar
Släpp sargen och acceptera det och raka av dig håret helt. Att försöka rädda upp det med någon halvfrisyr eller försöka kamma över flinten ser bara fånigt ut. Odla ett skägg och börja träna.
Citera
2017-04-16, 15:01
  #27
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Tack för alla tips men allt det här känns som saker som inte kan göra ett skit åt ärftligt håravfall

Ingen som vet svaret på ursprungsfrågan?

Enligt en frisör jag känner så är det bra att kamma håret om man är tunnhårig. Tydligen är det många tunnhåriga som låter bli att kamma håret för att de tror att håravfallet ska bli värre då. Enligt frisören är det dock tvärtom, om man kammar håret så stimulerar man hårsäckarna vilket är positivt. Hon tycker att personer med håravfall ska kamma håret, gärna två gånger om dagen.
Citera
2017-04-17, 21:59
  #28
Medlem
Isnatts avatar
Jag tror att när man torkar håret vildsint med frottéhandduken så sliter det mer än att komma det. Man gnider ju stråna mot varandra när man torkar så klart det nöts.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback