2006-02-01, 15:52
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Är det ingen som har varit med om generösa kompisar under det brunas glada rus?

Jag och 2 kompisar hade hur som helst dragit ett par redigt feta jollar en härlig kväll nu på jullovet, och när den bekanta hungern började kicka in så stack vi till McDonalds vid Medborgarplatsen.

Fattiga studenter som vi är, så var det bara en kompis (vi kan kalla honom F) som hade pengar. F är snäll och frågar om jag och min kompis P vill ha nånting att äta, och eftersom man inte vill verka överdådig så frågar vi båda två efter en milkshake innan vi skrattandes och flummandes hugger ett bord längre bort i restaurangen.

Det dröjer inte länge förräns F är tillbaka med en stor bricka, och det första jag gjorde när han kom dit var självklart att leta efter milkshaken. Som inte fanns där.

F hade totalt glömt bort vad han skulle beställa, och resultatet han kom tillbaks med var sin egen meny samt en äppelpaj, ställandes frågan "Vem utav er var det som skulle ha pajen?".

"Ingen."
"Oj."

F började äta medans jag och P högljutt började föra oss med mobilkameror och roliga glasögon i högsta hugg. Det dröjer inte länge förräns F intar en papparoll och tittar på oss;

"Pojkar, sluta kivas nu. Varsågod - ta 100 kr och köp er något att äta för!" hördes från F i bästa pappa-stil!

Vi gick självklart och köpte 2 st feta menyer.

Resultat vid nykter tillstånd: Två glada pöjkar. En halvlack kille som går omkring och gapar om pengar han "lånat ut", och ska ha tillbaka! Hohoho.

Mina polare är så snåla så dom hade sagt LÅNAT UT redan från början, men tvekar på att dom ens skulle låna ut om dom ens hade 500-lapp tillövers för dagen.
Citera
2006-02-02, 01:05
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Mina polare är så snåla så dom hade sagt LÅNAT UT redan från början, men tvekar på att dom ens skulle låna ut om dom ens hade 500-lapp tillövers för dagen.

att va snål när man är bäng är ren ondska :P hehe iaf om man är den som vill ha den där extra cheeseburgaren man inte har råd med :P hehe
Citera
2006-02-02, 01:57
Medlem
Oskarss avatar
Haha, för det första får jag be om ursäkt om inlägget blir lite halvdåligt skrivet nu, känner fortfarande av mina jollar på det där sköna "jag-är-seg-och-orkar-inte-prata-för-tiden-går-så-sakta"-sättet. Ni vet; helt enkelt stadiet efter det riktiga ruset!

Hur som helst så hade jag mina 2 stoner-polare över idag och vi festade loss på lite fin svart affe. Efter den första holken började vi vandra mot den närmaste pizzerian som ligger gatan ner, ett par hundra meter. När vi sitter där börjar en kompis plöstligt prata på rövarspråket (rorövovrorasospoproråkoketot). Ni vet det där man lärde sig på dagis; att följa varje konsonant med ett o och sen bokstaven i fråga igen. Efter ett tags snackande såhär på hemvägen så märker min kompis plötsligt att han absolut inte kan prata vanligt - det bara går inte. Och till följd utav att han nämner det här får jag konstant tunghäfta och kan också bara prata på rövarspråket.

Det här håller sig ett bra tag tills vi båda är hemma och vi råkar säga ngt utan de koola konsonantsutfyllnaderna och man då äntligen släpptes ur kedjorna. Just såna här "upphakningar" tycker jag är galet sköna. Man vet ju hur man ska sluta, men ändå funkar det verkligen inte! Kroppen vill inte!

Bless!
Citera
2006-02-02, 20:30
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Haha, för det första får jag be om ursäkt om inlägget blir lite halvdåligt skrivet nu, känner fortfarande av mina jollar på det där sköna "jag-är-seg-och-orkar-inte-prata-för-tiden-går-så-sakta"-sättet. Ni vet; helt enkelt stadiet efter det riktiga ruset!

Hur som helst så hade jag mina 2 stoner-polare över idag och vi festade loss på lite fin svart affe. Efter den första holken började vi vandra mot den närmaste pizzerian som ligger gatan ner, ett par hundra meter. När vi sitter där börjar en kompis plöstligt prata på rövarspråket (rorövovrorasospoproråkoketot). Ni vet det där man lärde sig på dagis; att följa varje konsonant med ett o och sen bokstaven i fråga igen. Efter ett tags snackande såhär på hemvägen så märker min kompis plötsligt att han absolut inte kan prata vanligt - det bara går inte. Och till följd utav att han nämner det här får jag konstant tunghäfta och kan också bara prata på rövarspråket.

Det här håller sig ett bra tag tills vi båda är hemma och vi råkar säga ngt utan de koola konsonantsutfyllnaderna och man då äntligen släpptes ur kedjorna. Just såna här "upphakningar" tycker jag är galet sköna. Man vet ju hur man ska sluta, men ändå funkar det verkligen inte! Kroppen vill inte!

Bless!
Ispråket är rätt roligt också :P Hij, mitt nimn ir girin pirssin, jig ir svirigis stidsministir ich jig sir it sim in gris :P Fast efter ett tag får man ont i ansiktet ;P
Citera
2006-02-03, 02:06
Bannlyst
Rökte lite hos en kompis. Planen var att röka lite och fara på bio, spirited away närmare bestämt, men planerna ändrades och vi stannade kvar inne. Vi röker lite grann och jag sätter mig i soffan och tittar på nån film. Efter ett tag så sluter jag ögonen och lutar huvudet bakåt. Så börjar jag tänka på var jag egentligen är, och vad det är jag hör. Jag hör ju att det är nån sorts film i bakgrunden, så jag sitter och funderar på om jag är på biografen. Efter lite grubblandes så är jag helt övertygad om att jag sitter på en biograf och öppnar ögonen. Men Icket, där sitter jag i tvrummet väldigt förvånad.

Nu i efterhand så tycker jag det var en väldigt kul grej fast jag blev lite paff när det väl hände.
Citera
2006-02-03, 22:08
Medlem
FoXxs avatar
Kan ju säga att senast jag rökte var det en helnattare med två kompisar, efter en joppe o lite snack så satt vi dära och spelde kort så tittar jag på mitt kort och tänker något vilket får mig att skratta till lite men ni känner säkert igen er, när man väl börjat skratta finns det ingen ände på det utan jag bara garvade mera och mera tills jag föll ihop på golvet och vek mig dubbelt av allt garv. Och det är inget sånt där garv somman "ger" någon för ett halvtaskisgt skämt utan det var helhjärtat .

Hörde vännerna att dem sa att "Hehe S, minns du när vi var nybörjare och fick garvnojjor?!"
Citera
2006-02-04, 00:52
Medlem
azumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Ispråket är rätt roligt också :P Hij, mitt nimn ir girin pirssin, jig ir svirigis stidsministir ich jig sir it sim in gris :P Fast efter ett tag får man ont i ansiktet ;P

HIHIHIHIHIHIHIHIH Trir jig dir
Citera
2006-02-04, 01:11
Medlem
azumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Kan ju säga att senast jag rökte var det en helnattare med två kompisar, efter en joppe o lite snack så satt vi dära och spelde kort så tittar jag på mitt kort och tänker något vilket får mig att skratta till lite men ni känner säkert igen er, när man väl börjat skratta finns det ingen ände på det utan jag bara garvade mera och mera tills jag föll ihop på golvet och vek mig dubbelt av allt garv. Och det är inget sånt där garv somman "ger" någon för ett halvtaskisgt skämt utan det var helhjärtat .

Hörde vännerna att dem sa att "Hehe S, minns du när vi var nybörjare och fick garvnojjor?!"

Haha Vivi

Det blir som alltid ärliga skratt, det är judet sköna, man låttsas skrattar ju inte, iaf inte mer än en sek, då man börjat garva åt att man låssas skrattat

Roligaste jag gjort var nog att se shaun of the dead

mvh/
Citera
2006-02-04, 01:11
Medlem
azumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx

Haha Vivi

Det blir som alltid ärliga skratt, det är judet sköna, man låttsas skrattar ju inte, iaf inte mer än en sek, då man börjat garva åt att man låssas skrattat

Roligaste jag gjort var nog att se shaun of the dead

mvh/
Citera
2006-02-06, 00:05
Medlem
Yrpannans avatar
Plats: På ett Tivloi, för några år sen i en stad i Skåne.
Sugna på en spliff satte vi oss, jag o en polare för att mecka, bakom några tivolivagnar. Helt plötsligt står där två snutar och bara stirrar på oss och min polare som e fullt upptagen med o bränna fattar inte varför jag sparkat till honom i syfte att få han o sluta göra det han gjorde men benga som vi var så skrek ja till min polara: MEN TITTA SJÄLV DÅ! Då såg han snutarna o fasen va vi fick fart på benen. Och det var med nöd o näppe vi kom undan in bakom ett Café och som vi garvade. De va fan sjukt men vi skrattar åt det än idag. Svårt att förklara, man kommer liksom aldrig återuppleva den kännslan.. så jävla nära från att knasa o vi va så sänkta att vi fattade inte att snuten hade sett oss förrän efter flera minuter.. men sen kan ja berätta att dom tog oss några veckor senare men men.. thats life and it was some years ago so fuck that! Ball va de allafall..
Citera
2006-02-08, 10:42
Medlem
GreenEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrpannan
Plats: På ett Tivloi, för några år sen i en stad i Skåne.
Sugna på en spliff satte vi oss, jag o en polare för att mecka, bakom några tivolivagnar. Helt plötsligt står där två snutar och bara stirrar på oss och min polare som e fullt upptagen med o bränna fattar inte varför jag sparkat till honom i syfte att få han o sluta göra det han gjorde men benga som vi var så skrek ja till min polara: MEN TITTA SJÄLV DÅ! Då såg han snutarna o fasen va vi fick fart på benen. Och det var med nöd o näppe vi kom undan in bakom ett Café och som vi garvade. De va fan sjukt men vi skrattar åt det än idag. Svårt att förklara, man kommer liksom aldrig återuppleva den kännslan.. så jävla nära från att knasa o vi va så sänkta att vi fattade inte att snuten hade sett oss förrän efter flera minuter.. men sen kan ja berätta att dom tog oss några veckor senare men men.. thats life and it was some years ago so fuck that! Ball va de allafall..

haha fy fan va illa...
men hade snuten stått o speckat er när ni satt o mecka utan att dom gjorde nåt?
Citera
2006-02-08, 16:55
Medlem
Yrpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyes
haha fy fan va illa...
men hade snuten stått o speckat er när ni satt o mecka utan att dom gjorde nåt?

Ja de va fan illa, jag trodde att de kokta fläsket skulle bli stekt där. Men nä vi kom in på en gränd nånstans och vi förvillade oss bort ganska lätt i mörkret o vimmlet av människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in