Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-11-25, 08:05
  #49
Medlem
Hyllman kan vara anglofil men mycket av det han skriver känns lite framkrystat, så där som en författare som peakat, har idétorka och fått slut på historier ett berätta. Då blir det upprepningar och nära nog identiska ämnen som avhandlas. Alltsammans stavas väl deg som skall in.

Nu krystade han fram en krönika med kritik mot Klopp och försökte bevisa dennes inkonsekvens. Bland annat gick den ut på att Klopp låtsas värna om sina spelare, vilket insinuerar att han inte gör det. Klopp klagar på PL och vill i dessa stressade spelschema likt Solskjaer ha till fem byten, men PL tillåter bara tre. Hyllman argumenterar att det bara är för syns skull för i senaste PL-matchen mot Leicester nyttjade Klopp byten i 89 minuten. Vad karln glömmer är att hade Klopp haft fem byten hade han kanske lyft ut ett par spelare i 60:e minuten med vetskapen att han har några byten kvar om nåt drastiskt händer. Med tre byten totalt är det stor risk att bränna av ett par byten i 60:e i en så pass fysisk liga som PL
Vidare hävdar Hyllman att Klopp hycklar genom att klaga på matchstart kl 13:30 på lördag istället för kl 18:30. Hyllman poäng är att den extra återhämtningen på fem timmar inget betyder. Tror att Klopps stab med fysiologer och även andra med solid fysiologisk kunskap har en annan åsikt. På den nivån, med intensivt spelschema och hög påfrestning, stort behov av naturlig anabol aktivitet, är en hel eftermiddag mer eller mindre betydelsefull för prestationen i matchen. Annat är nonsens att påstå. Att inte någon TV-publik i UK skulle vara intresserad av att se PL kl 18:30 är också fel. Må hända andra marknader som PL vill flirta med genom match kl 13:30 på lördag.
__________________
Senast redigerad av DackKnallen 2020-11-25 kl. 08:09. Anledning: Felskrivning
Citera
2023-09-13, 09:10
  #50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Det finns en enda anledning till att jag alls fortsatt kollat in på Aftonbladet dagligen, och det är sporten med framförallt Niva och Bank. Även Wegerup kan briljera. Men det verkar vara helt utdött med deras alster. Bank och Niva hade en blogg lite vid sidan av Aftonbladets vanliga flöde, en blogg med många pärlor. Den las ner och idag kan man inte ens gå in i arkivet. Jag hittar det då inte.

Vad har hänt med de två? Någon som vet?
Niva är enda anledningen till att läsa Aftonbladet. Bank får mig att bli illamående, skriver högtravande ointressant skit och promotas av Aftonbladet med en jesus-aura. Det fanns en krönikör på SvD som gav mig liknande kväljningar, Jan Majlard.
Citera
2023-09-13, 09:49
  #51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Niva är enda anledningen till att läsa Aftonbladet. Bank får mig att bli illamående, skriver högtravande ointressant skit och promotas av Aftonbladet med en jesus-aura. Det fanns en krönikör på SvD som gav mig liknande kväljningar, Jan Majlard.
Jag tycker Bank är intressant att lyssna på som när han är gäst eller expert i TV. Men i text gör han sig inte bra. Jag orkar oftast inte läsa hans texter utan att få huvudvärk. Han ska skriva så att vanligt sportintresserat folk ska förstå och få information utan krusiduller. Han verkar vilja skiva en roman varenda gång.

Niva är tvärtom. Gör sig bättre i text än i tal även om man inte är dålig utan det är mer hans uppenbarelse och röst som gör att man fokuserar på annat.

Annars gillar jag båda då dom är seriösa och genuint kompetenta sportjournalister vilket är en bristvara idag.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2023-09-13 kl. 09:51.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback