Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 12:22
  #1
Medlem
Hej käre flashbackare,

Ber först och främst om ursäkt om det är postat på fel ställe, trodde att det skulle passa bäst här.

Jag har under ett par års tid kikat på alla darknetmarknader och lekt med tanken på att beställa från smörgåsbordet som är hansamarket. Men jag har aldrig kommit till skott då man läser titt som tätt att det är folk som får husis när de har beställt från utlandet. Jag har hittat en vendor från Nederländerna med lite smått och gott som jag gärna vill köpa men skulle veta hur det ligger till innan jag beställer.

Jag har kollat på inrikes marknader som t.ex flugsvamp men priserna och utbudet lämnar mycket att önska jämfört med andra marknader.

Så jag tänkte fråga er som har erfarenhet av detta, löper man en stor risk när man beställer från utlandet? Har ni fått paket beslagtagna? Paket som kommit fram med en välplanerad husis veckorna efteråt?

Tack på förhand
Citera
2017-03-23, 17:49
  #2
Medlem
Jag kan inte påstå stt jag har så bra koll, men att beställa från Nederländerna är väl det sista man vill göra. Paket/brev därifrån Lör ju kollas bestydligt hårdare än från tex Frankrike. Tänker jag iaf.

Jag tror de flesta resonerar så att det är värt att betsla extra för att slippa vara en av de som tar in det i landet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback