Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 11:54
  #1
Medlem
Jag hade min soundbar inkopplad till min dator tidigare där jag körde surroundljud ut från mitt Z97-A moderkort med integrerat ljud. Dock kopplade jag tillfälligt bort det för att använda mitt separata ljudkort Audiophile 2496. Å nu när jag ska koppla in soundbaren igen får jag inget ljud med HDMI-kabeln!

I Windows inställningar för ljud fanns soundbarens namn som man kunde välja, men den är borta nu och verkar inte gå att få fram igen. Ligger ej dold någonstans heller. Någon som har något förslag på varför jag inte får något ljud ur limpan?

Kopplad via HDMI som sagt..och jag har valt rätt ingång på soundbaren. Det finns liksom ingen inställning bland dem valbara alternativen under "ljud" i Windows som hjälper att ändra. Jag satt i flera timmar igår kväll, men blev inte klok på varför jag inte lyckades få ut något ljud. Frustrerande minst sagt!
Citera
2017-03-23, 12:03
  #2
Avstängd
Om det är integrerat ljudkort du kör igenom så ligger drivrutinerna till det kortet på skivan.
Har du inte skivan så kan du alltid kolla på hemsidan efter drivers.

Z-cpu eller cpu-z är ett bra program du kan installera för att se delarna i datorn om du är osäker på vad det är du sitter på.
Citera
2017-03-23, 22:26
  #3
Medlem
Tack för svar, men det handlar inte om några drivrutiner i det här fallet. Moderkortets drivrutiner lär vara installerade, men av någon anledning kan jag inte göra behövliga inställningar under avdelningen "Ljud" i Windows för att få ut ljud ur soundbaren. Vet inte hur jag ska förklara..men soundbarens namn Philips Fidelio B5 borde dyka upp i Windows avdelning "Ljud" så att jag kan välja den som standardenhet.

När jag gick in där alldeles nyss efter att inte ha använt datorn sedan igår så fanns Fidelio B5 med i listan. Jag gick in för att konfigurera inställningarna för Fidelio B5, men helt plötsligt hade Fidelio B5 försvunnit från listan igen. Kom inte tillbaka när jag gjorde en omstart heller. J-kligt skumt, tycker jag.
Citera
2017-03-23, 23:40
  #4
Medlem
Problemet kan/verkar vara löst. Jag provade helt enkelt med att bara byta ut HDMI-kabeln mot en annan och då dök "Philips Fidelio B5" upp under "Ljud" i Windows. Så nu strömmar det alltså ljud ur soundbaren igen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback