• 1
  • 2
2017-03-23, 11:51
Medlem
Hej! Jag har en massa mobillån som jag tagit under den senaste perioden och nu är det dags att betala tillbaka dom. Men problemet är att jag inte kan göra det och att jag är ett steg ifrån att hamna hos kronofogden.

Jag har under senaste halvåret gjort massa ansökningar utan att veta att en kreditupplysning påverkar mina framtida lånmöjligheter. Har kanske 40-45 kreditupplysningar på kort tid. Dessutom så gör lånegivarnas/bankernas automatiska system bedömningen att jag inte tjänar tillräckligt mycket med pengar eftersom jag inte tjänade tillräckligt under 2015. Har dock jobbat hela 2016 och haft och har en månadslön på 25000.. men de kan dom inte se.

Vart kan jag vända mig? Finns det några lånegivare som kan hjälpa om jag skickar uppgifter till dom om min inkomst o så? Så dom gör en manuell bedöming?
Citera
2017-03-23, 11:56
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Varför lånade du från 50 företag om du Vet att du inte kan betala? Är till och med straffbart, kallas bedrägeri. Dessutom sämsta lånen man kan ta med ofta jobbiga långivare vars verksamhet är att hålla såna som gör som du skuldsatta, det är liksom det strävar efter, hålla dig i skuld.

Jag har försökt förstå folk som skjuter sig själva i foten såsom du har gjort men det är för mig omöjligt.

Kan du inte pröjsa blir det som vanligt, inmätning av din lön, existens minimum och allt av värde säljer kron.. Dessutom kan du inte teckna abonnemang etc så lycka till att köpa en telefon t:ex.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2017-03-23 kl. 11:58.
Citera
2017-03-23, 11:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Hej! Jag har en massa mobillån som jag tagit under den senaste perioden och nu är det dags att betala tillbaka dom. Men problemet är att jag inte kan göra det och att jag är ett steg ifrån att hamna hos kronofogden.

Jag har under senaste halvåret gjort massa ansökningar utan att veta att en kreditupplysning påverkar mina framtida lånmöjligheter. Har kanske 40-45 kreditupplysningar på kort tid. Dessutom så gör lånegivarnas/bankernas automatiska system bedömningen att jag inte tjänar tillräckligt mycket med pengar eftersom jag inte tjänade tillräckligt under 2015. Har dock jobbat hela 2016 och haft och har en månadslön på 25000.. men de kan dom inte se.

Vart kan jag vända mig? Finns det några lånegivare som kan hjälpa om jag skickar uppgifter till dom om min inkomst o så? Så dom gör en manuell bedöming?

Jag förstår inte.

Du har "massa mobillån" (SMS-lån?). Du skriver att du inte kan betala tillbaka (du har inte råd?) men du har ändå ett jobb med 25K/mån? Nu vill du alltså ta ett nytt lån för att lösa de gamla och du tror du kommer bli beviljad lån bara de gör en manuell bedömning? Är detta rätt?
Citera
2017-03-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag förstår inte.

Du har "massa mobillån" (SMS-lån?). Du skriver att du inte kan betala tillbaka (du har inte råd?) men du har ändå ett jobb med 25K/mån? Nu vill du alltså ta ett nytt lån för att lösa de gamla och du tror du kommer bli beviljad lån bara de gör en manuell bedömning? Är detta rätt?

Ja, jag vill ha ett lån som täcker alla mina skulder.
Citera
2017-03-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Varför lånade du från 50 företag om du Vet att du inte kan betala? Är till och med straffbart, kallas bedrägeri. Dessutom sämsta lånen man kan ta med ofta jobbiga långivare vars verksamhet är att hålla såna som gör som du skuldsatta, det är liksom det strävar efter, hålla dig i skuld.

Jag har försökt förstå folk som skjuter sig själva i foten såsom du har gjort men det är för mig omöjligt.

Kan du inte pröjsa blir det som vanligt, inmätning av din lön, existens minimum och allt av värde säljer kron.. Dessutom kan du inte teckna abonnemang etc så lycka till att köpa en telefon t:ex.

Jag har inte lånat från 50 företag utan har drygt 40 förfrågningar. Jag har totalt 6 lån.
Citera
2017-03-23, 12:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ja, jag vill ha ett lån som täcker alla mina skulder.

Lendo är väl den typiske aktören om man vill samla sina lån.

Men det är ju mycket som spelar roll i sambandet såklart. Summa på skulder? Nuvarande ränta?
Citera
2017-03-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Lendo är väl den typiske aktören om man vill samla sina lån.

Men det är ju mycket som spelar roll i sambandet såklart. Summa på skulder? Nuvarande ränta?

Har testat lendo ett flertal gånger men ingen bank har kunnat erbjuda mig ett lån.
Citera
2017-03-23, 12:18
Medlem
Du kanske missat innan att ett flertal långivare med smslån /snabblån inte genererar en förfrågan hos UC ? Det hade ju omöjliggjort för folk att ta smslån i tid och otid . Nåväl , det är för sent att påpeka nu ändå !
Citera
2017-03-23, 12:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Har testat lendo ett flertal gånger men ingen bank har kunnat erbjuda mig ett lån.

Det är inte så konstigt heller. Jag kommenderar dig att jobba så mycket övertid du kan och beta av eländet allt eftersom. Vilka siffror rör det sig om?
Citera
2017-03-23, 12:52
Medlem
Citat:

Om du går till din bank och söker en personlig kontakt så ska det nog gå om du kan uppvisa en fast inkomst.

På Lendo är allt automatiserat och antalet krediter och kreditupplysningar gör att det automatiskt blir ett nej.

Om du istället går till din bank och förklarar vad som hänt så kan de ändå ge dig en kredit.
Citera
2017-03-23, 12:53
Medlem
I Danmark är snabb och SMS-lån totalförbjudna. Något vi borde ta efter här i Sverige.

I Kina är det närmast omöjligt att sätta sig i skuld. Vill du köpa en mobil skall du betala 3 månader i förskott osv, samma med hyror. I Danmark kan inget mobilföretag låsa upp dig mer än i 6 månader.

Tyvärr får skojare härja fritt i detta land. Mitt förslag är att du skiter i att betala dina skulder så dessa samvetslösa skojare tvingas slänga ditt ärende i "slasken"
Citera
2017-03-23, 13:06
Medlem
Citat:

Är du snabb på att deklarera nu så är deklarationen klar vid påsk, då bör det gå att söka lån
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in