Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Ronnie Coleman vägde 90kg när han 1991 vann amatör VM. Naturligt. Blev sedan proffs. Vägde väl runt 100kg som proffs. Naturligt. Och kom på sista plats i många år. 1994 som 30åring började han ta små mängder AAS. Han gick upp över 30kg muskler ganska omedelbart och blev Mr Olympia. Prestationshöjande preparat kan höja ens egen prestationsförmåga. men är den inte hög innan så blir det inte så stor skillnad. Ett annat exempel på en annan som var en fantastisk naturlig bodybuilder är Kai Greene. Han började även han väldigt sent med preparat för och höja prestationsförmåga.

Nu är ju dom superdeffade. Och givetvis kan ytterst få bli världselit. Det är inte heller så att de går runt och ser ut så året runt.

Det är stor skillnad på att vara i bra form med väl synliga magrutor vid en vikt på 90 kilo till att vara i någon tävlingsform i världsklass.

Om du övht hade tränat i ditt liv så hade du vetat om den skillnaden
Citera
2025-06-27, 21:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu är ju dom superdeffade. Och givetvis kan ytterst få bli världselit. Det är inte heller så att de går runt och ser ut så året runt.

Det är stor skillnad på att vara i bra form med väl synliga magrutor vid en vikt på 90 kilo till att vara i någon tävlingsform i världsklass.

Om du övht hade tränat i ditt liv så hade du vetat om den skillnaden

Jag har tränat i 36år av mitt liv. Och när jag började träna så såg jag alla dessa som tävlade. Och på den tiden kurade folk. När dom inte kurade så såg dom helt annorlunda ut. Sedan började folk med PCT prepp efter kurer. Och såg ännu mer förjävliga ut. Och mådde nog inte så bra. Nu när folk slutar med steroider så tar dom iallafall testosteron. Faktiskt så blev jag rekommenderad det när jag ringde dopningjouren för 30år sedan. Då det var tillåtet med eget bruk. Fanns ingen lag som sa att civila kunde vara dopade. Var bara vissa sporter som testade för dopning. Den killen jag snackade med på dopningjouren träffade jag i verkliga livet hos min familjeläkare.

Ja det är stor skillnad när det kommer till hårdhet på scenen och i verkliga livet. 10-12 kanske 15% fett är optimalt tycker jag både utseendemässig och för prestation. På 60-70-80-talet hade dom bra fett procent. Dom hade inte vägt mycket idag. Tänk Arnold lika hård som Mr Olympia idag. Hade inte sett bra ut.
Citera
2025-06-27, 21:32
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Det är ju det jag och kanske 10-20% av de som tränar vet.
Ni andra är ju som tjockisarna som skyller på gener och div andra undanflykter

Fast sanningen är att ni varken klarar utav att träna och att äta som man måste göra över en lång tid.

Intressant. Att du inte ens tar med längdaspekten är också ett bevis på din stora kunskap.
En person på 1,85 kg och kroppsfett på runt 12-15% som kommer upp till 85 kilo har överträffat vad 95% av alla kan komma upp till, vad dom än gör (lagligt).
Oortodoxt att påstå att gener inte är en faktor. Det är någonting helt nytt faktiskt. Något helt nytt för precis alla.
Citera
2025-06-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Intressant. Att du inte ens tar med längdaspekten är också ett bevis på din stora kunskap.
En person på 1,85 kg och kroppsfett på runt 12-15% som kommer upp till 85 kilo har överträffat vad 95% av alla kan komma upp till, vad dom än gör (lagligt).
Oortodoxt att påstå att gener inte är en faktor. Det är någonting helt nytt faktiskt. Något helt nytt för precis alla.

Vart får du alla dina fantasier ifrån?
Det där löser t.o.m du på 2-3år om du inte har någon genetisk defekt
Citera
2025-06-27, 21:55
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Vart får du alla dina fantasier ifrån?
Det där löser t.o.m du på 2-3år om du inte har någon genetisk defekt

Du blir vuxen en dag du med.
Citera
2025-06-27, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har tränat i 36år av mitt liv. Och när jag började träna så såg jag alla dessa som tävlade. Och på den tiden kurade folk. När dom inte kurade så såg dom helt annorlunda ut. Sedan började folk med PCT prepp efter kurer. Och såg ännu mer förjävliga ut. Och mådde nog inte så bra. Nu när folk slutar med steroider så tar dom iallafall testosteron. Faktiskt så blev jag rekommenderad det när jag ringde dopningjouren för 30år sedan. Då det var tillåtet med eget bruk. Fanns ingen lag som sa att civila kunde vara dopade. Var bara vissa sporter som testade för dopning. Den killen jag snackade med på dopningjouren träffade jag i verkliga livet hos min familjeläkare.

Ja det är stor skillnad när det kommer till hårdhet på scenen och i verkliga livet. 10-12 kanske 15% fett är optimalt tycker jag både utseendemässig och för prestation. På 60-70-80-talet hade dom bra fett procent. Dom hade inte vägt mycket idag. Tänk Arnold lika hård som Mr Olympia idag. Hade inte sett bra ut.
Jaha och?
Du hade fortfarande kunnat landa på 90kg plus med en fettprocent på 10-15% om du hade tränat och ätit tillräckligt mycket.
Jag har sett er i årtionden, man tränar inte bara för att man går till ett gym.
Och framför allt är det så att du måste äta mängder med bra mat.
Att vingla in på gymmet i några månader per år hjälper inte
Citera
2025-06-27, 23:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Jaha och?
Du hade fortfarande kunnat landa på 90kg plus med en fettprocent på 10-15% om du hade tränat och ätit tillräckligt mycket.
Jag har sett er i årtionden, man tränar inte bara för att man går till ett gym.
Och framför allt är det så att du måste äta mängder med bra mat.
Att vingla in på gymmet i några månader per år hjälper inte

Mängder med mat. Är det någon som vet det så är det jag. Det är min grej. Om jag ska väga 90kg så krävs ned en viktnedgång på mer än 50kg. När jag skriver att jag tränat i 36år så menar jag verkligen i 36år. Knappt gått en vecka under dessa 36år då jag inte tränat. Hur mycket och hur hårt man tränat är olika. Men nu när man börjar bli äldre så blir man ju mer extrem. Det måste man. Att man sedan är mer som en Buddha builder nu än bodybuilder struntar jag i. Bara jag är stor och stark.

Buddha Builder var det ju Micke Sewerin som kallade bodybuilders som var så feta så inte magrutorna syndes. Men vid vilken fett procent dessa syns är väldigt olika. Vissa har synliga magrutor vid 20% fett. Som Eddie Hall. Andra behöver gå ner till 10-12%. Åtminstone 15%.

Mitt sätt och äta och dricka kommer väl från Ricky Bruch. Han var Sveriges Rich Piana. Gladiatorns kamp 1990. Boken alltså. Den mannen kunde äta. Dbol och mat. Helvete vad stor han var. 199.5cm och vägde 152kg som 30åring 1977 när han bodde i USA Miami.
Senast redigerad av PingPongZong 2025-06-27 kl. 23:42.
Citera
2025-06-30, 11:21
Medlem
Citat:
Klar han gör. Folk tänker inte på vilken generation Roddy tillhör. Han är ett år äldre än Mike O Hearn som även han är ren och en stor förespråkare för ren idrott.

Gubben är snart 60. År alltså. Jag minns när han tävlade i fitness på 90-talet. Det var ju populärt bland MÄN på den tiden. Jaja. Inte värre än män som tränade och tävlade i aerobics. Han var garanterat inte ren då. Men många kg mindre muskler än när han tävlade i bodybuilding många år efter. Och inte många som elitidrottar bygger på sig mer muskler eller blir bättre i sin idrott som +40åring än som 30åring. Det är han och Mike O Hearn som blev det. Och Ronnie Coleman.

När han var garanterat när han tävlade i fitness. Var inte speciellt stor då alls.

Roddy har 6-pack året om, det har alltid varit så. Givetvis har han bättre genetiska förutsättningar än dom flesta men det tar inte bort allt arbete han lagt ner för att åstadkomma drömkroppen.
Man får inte glömma bort att bygga muskler är ett långsiktigt projekt och jag tror han nådde sin peak där som 42-åring.
Han är också en av dom kunnigaste i Sverige inom kost och träningslära.
Citera
2025-06-30, 15:16
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
När han var garanterat när han tävlade i fitness. Var inte speciellt stor då alls.

Roddy har 6-pack året om, det har alltid varit så. Givetvis har han bättre genetiska förutsättningar än dom flesta men det tar inte bort allt arbete han lagt ner för att åstadkomma drömkroppen.
Man får inte glömma bort att bygga muskler är ett långsiktigt projekt och jag tror han nådde sin peak där som 42-åring.
Han är också en av dom kunnigaste i Sverige inom kost och träningslära.

Du tror. Och du hoppas det. Varför vet du kanske själv? Är det dröm kroppen enligt dig? Du drömmer det är vad du gör. Önskedrömmer. Spelar ingen roll om han inte var stor då. Magnus Samuelsson var väldigt tunn han med i början sin strongman karriär. Trots att han tagit en hel del redan då. Och fortfarande gör. Dom här gubbarna kommer fortsätta trycka kanyler i kroppen tills dom dör.
Citera
2025-07-04, 04:18
Medlem
PingPongZongs avatar
En kille som säger att misshandeln av Roddy är orsaken till mordet på Linus Bergh. Lyssna på hela videon. Väljer starta videon här då det det mer ska stämma in med tråden. Är mer snack om Roddy tidigare i videon,

https://youtu.be/BMtcTpHB0j4?t=2968
Senast redigerad av PingPongZong 2025-07-04 kl. 04:29.
Citera
2025-07-05, 09:58
Medlem
Citat:
En kille som säger att misshandeln av Roddy är orsaken till mordet på Linus Bergh. Lyssna på hela videon. Väljer starta videon här då det det mer ska stämma in med tråden. Är mer snack om Roddy tidigare i videon,

https://youtu.be/BMtcTpHB0j4?t=2968

Folk la väll cash på hans huvud när dem fått ihop pengarna så klippte några kids från nått nätverk Linus? Så har jag fattat det hela, Linus hade säkert ställt till med mycket skit o missbrukade sin adhd medicin etc. etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in