Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
Jaha och?
Du hade fortfarande kunnat landa på 90kg plus med en fettprocent på 10-15% om du hade tränat och ätit tillräckligt mycket.
Jag har sett er i årtionden, man tränar inte bara för att man går till ett gym.
Och framför allt är det så att du måste äta mängder med bra mat.
Att vingla in på gymmet i några månader per år hjälper inte
Mängder med mat. Är det någon som vet det så är det jag. Det är min grej. Om jag ska väga 90kg så krävs ned en viktnedgång på mer än 50kg. När jag skriver att jag tränat i 36år så menar jag verkligen i 36år. Knappt gått en vecka under dessa 36år då jag inte tränat. Hur mycket och hur hårt man tränat är olika. Men nu när man börjar bli äldre så blir man ju mer extrem. Det måste man. Att man sedan är mer som en Buddha builder nu än bodybuilder struntar jag i. Bara jag är stor och stark.
Buddha Builder var det ju Micke Sewerin som kallade bodybuilders som var så feta så inte magrutorna syndes. Men vid vilken fett procent dessa syns är väldigt olika. Vissa har synliga magrutor vid 20% fett. Som Eddie Hall. Andra behöver gå ner till 10-12%. Åtminstone 15%.
Mitt sätt och äta och dricka kommer väl från Ricky Bruch. Han var Sveriges Rich Piana. Gladiatorns kamp 1990. Boken alltså. Den mannen kunde äta. Dbol och mat. Helvete vad stor han var. 199
.5cm och vägde 152kg som 30åring 1977 när han bodde i USA Miami.