Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 21:17
  #13
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Samhällstjänst, ungdomsvård, osv osv. Istället för stt yrka på riktiga straff där män i åldrarna 25-65 lurar pkfittor som er att de är 16 år och garanteras näst intill immunitet gällande straff.

Varför vakna upp och inse sanningen när ni kan lufta arvoden sä länge flyktingarna kommer?


Jag kan läsa genom dina rader att du kommer bli en sån där liten horunge som kommer döma samhällstjänst och hellre fria än fälla när det våldtas till höger och vänster av nyanlända så länge du får dina arvoden och kan livnära dig på detta. Gör oss alla en tjänst och begå ett kollektivt självmord med dina likasinnade kompisar.

Sverige är genomruttet ända in i märgen och det inkluderas nöjda horungar som dig.
Åter igen, du har fullkomligt fel. Straffskala och hur lagen borde vara utformad, som du nämner, är politikernas uppdrag, inte juristernas. "Horunge" är ingen tilläggstitel man kan få som jurist. Om man har flyktingstatus eller ej är oviktigt inför lagen åtminstone i teorin, men i praktiken är det ett problem om man inte kan kommunicera med sin advokat över ett gemensamt språk - detta kan försvåra arbetet för advokaten och rättssäkerheten i detta avseende kan äventyras.
Citera
2017-03-26, 09:45
  #14
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Jag kan läsa genom dina rader att du kommer bli en sån där liten horunge som kommer döma samhällstjänst och hellre fria än fälla när det våldtas till höger och vänster av nyanlända så länge du får dina arvoden och kan livnära dig på detta. Gör oss alla en tjänst och begå ett kollektivt självmord med dina likasinnade kompisar.

Sverige är genomruttet ända in i märgen och det inkluderas nöjda horungar som dig.
Alla jurister är horungar som ska begå kollektivt självmord? redan innan man sökt in på juristlinjen samlar sig pöbeln med sina höspett och facklor. Men att alla jurister är horungar och jag tänker som en sådan, det tar jag som en komplimang då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback