Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-27, 21:38
  #1
Medlem
666Hates avatar
Nu i mellandagsreans glada dagar har jag kommit på att det är dags att köpa en ny burk...

Nackdelen är ju att jag kan INGENTING om datorer.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag söker en dator (bara burken, har skärm och allt annat) runt 4000-5000 Kr, jag ska mest ha den till att spela lite spel, surfa, ladda ner musik m.m. En vardaglig dator alltså, men givetvis ju mer effekt (eller vad det kallas) destu bättre.
Helst vill jag köpa i butik inte på nätet, jag bor i Gbg så El-giganten, net on net, siba, on off, Inet m fl funkar bra.

Snälla hjälp mig
Citera
2005-12-28, 00:25
  #2
Medlem
kingcools avatar
Jag antar att du inte vill bygga själv? Om det är som så kan vi exkludera Inet direkt, då de tar hutlösa priser på sina färdig paket. Möjligt att du hittar någon halvduglig dator hus elkrängarna, men de har i regel alltid riktigt dåliga grafikkort i sina burkar, sen kan det i vissa fall vara en del korkade lösningar med specialminnen o.s.v.

Annars om du inte är allt för insnöad på Windows föreslår jag Apple Mac mini, finns för runt 5000 kr. (plus 10% mecenant/csnrabatt) Ingen spelmaskin men i övrigt fantastisk.
Citera
2005-12-28, 13:07
  #3
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Nu i mellandagsreans glada dagar har jag kommit på att det är dags att köpa en ny burk...

Nackdelen är ju att jag kan INGENTING om datorer.

Någon som kan hjälpa mig?

Jag söker en dator (bara burken, har skärm och allt annat) runt 4000-5000 Kr, jag ska mest ha den till att spela lite spel, surfa, ladda ner musik m.m. En vardaglig dator alltså, men givetvis ju mer effekt (eller vad det kallas) destu bättre.
Helst vill jag köpa i butik inte på nätet, jag bor i Gbg så El-giganten, net on net, siba, on off, Inet m fl funkar bra.

Snälla hjälp mig

Tyvärr så blir det svårt att få de pengarna att räcka till om Du vill ha en färdig dator som det skall gå att spela moderna spel på.

Om spel är viktigt för dig:
Försök få ngn att bygga åt dig (då är denna artikel bra: http://www.tomshardware.se/datorer/s...014/index.html )
eller
Leta begagnat på exempelvis Blocket.

För surfning etc. så räcker pengarna till.
Citera
2005-12-28, 23:54
  #4
Medlem
666Hates avatar
Ok... Ska kolla runt lite på era förslag, tack för hjälpen
Citera
2005-12-29, 03:59
  #5
Medlem
Knarkads avatar
Om Du har någon som är händig i vänskapskretsarna så kanske Du skulle fundera på att köpa ett uppgraderingskit.

http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10300

Sen får man väl tänka på att Du kanske behöver ett nytt grafikkort till paketet (~1200kr+)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback