Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-15, 14:31
  #49
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Enligt vilken uppgift har Litauen något med demonstrationerna att göra? Släng inte bara ur er saker här på forumen utan att backa upp dom med något. Låter som fake om ni inte gör det.

Och uppgifter om att demonstranterna ska ha fått betalt kan du ni ta och köra upp i röven. Sånt slår man på käften för om man säger till folk.
Sista generalisering. Vi föds i oskuld och ungdomar är i de flesta fall inte politiskt ideologiskt drivna, det kommer först senare i livet. Därför kan de se ett betalt deltagande i en demonstration som vilket jobb som helst. Kanske roligare, lite mer spännande än t.ex. rensa rabatter. Sen har behovet stor betydelse. Fattiga littaurer som plågas under sina politikers EU-iver kan nog göra lite vad som helst för pengar.

Förresten, har du din nya åkgräsklippare kvar i boden, eller finns den nånstans i Litauen?
Citera
2017-04-17, 14:30
  #50
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Sista generalisering. Vi föds i oskuld och ungdomar är i de flesta fall inte politiskt ideologiskt drivna, det kommer först senare i livet. Därför kan de se ett betalt deltagande i en demonstration som vilket jobb som helst. Kanske roligare, lite mer spännande än t.ex. rensa rabatter. Sen har behovet stor betydelse. Fattiga littaurer som plågas under sina politikers EU-iver kan nog göra lite vad som helst för pengar.

Förresten, har du din nya åkgräsklippare kvar i boden, eller finns den nånstans i Litauen?

Och Ladan går bra?
Citera
2017-04-17, 20:59
  #51
Medlem
Volvo242DLs avatar
Tack
Ladan står där den alltid stått, finns inga hjul på den. Men jag minns när de Ladabilarna (hette väl VAZ först tror jag) såldes här och generalagent och försäljare betraktades som spioncentraler för Sovjetunionen. Det kändes spännande, oroligt, mysko och allt i en salig blandning och jag trodde blint på allt som sas i radio, TV och tidningar. Vänstern levde i en värld jag inte förstod mig på. Men det som Gösta Boman sa kändes riktigt och rätt och var dessutom lätt och fatta
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback