Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 20:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
Och denna trådstart passar i filosofi därför att...?

Fler och fler studier påvisar skillnader i hjärnaktivitet mellan män och kvinnor men jag vet inte riktigt hur man filosofiskt skulle ta sig an det.


Nej denna tråd är inte filosofi.
Det är lika intressant som att ställa en frågan -Är det skillnad mellan Anders och Peter.

Jag tolkar tråden som dold kvinnohats propaganda.. Det är iofs. bara min tolkning...
Citera
2017-03-29, 02:37
  #14
Medlem
hee4rs avatar
Bara herrar får filosofiskt svara på fördomar om damer :-D

Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
I den här tråden tänkte jag att vi kan diskutera kvinnans natur. Jag börjar med att kasta ur mig några av mina fördomar så ser vi vart vi hamnar.

Kvinnan är irrationell, det är hennes främsta kännetecken. Jag tror egentligen inte det finns någon kvinna som förstår logik. Dom kan spela att dom förstår och efter att ha pluggat hårt men egentligen förstår de inte.

Kvinnors känsloliv är lite som naturkatastrofer. Jag tänker dels på detta att de är kopplade till menscykeln, vilket på något sätt kopplar dem till naturen. Dels tänker jag på det inneboende kaos som kvinnan bär med sig.

Det tycks som att kvinnan plågas av beslut och ofta blir glad när någon annan fattar beslut åt henne. Detta får till följd att kvinnan ofta blir ett bihang till mannen. Det finns kvinnor som kan fatta beslut men det går inte till på samma sätt som när män fattar beslut.

Har ni något att anföra, mina herrar?



Du bär alltså på fördomar gentemot kvinnor och vill ha en massa andra män(mest troligt killar/ pojkar)med dig, men väljer att posta här?
Hur menar du då med detta??
Kanske och som jag menar med alla dessa s. k "män" att trots deras oerhörda intelligens så förstår de sig ändå inte på kvinnan?
Och därför kräves då ett fora just för dessa "män"(host, host)där de kan typ då "filosofera"?


Fantastisk förtryckande Filosofi för framstående FITTOR.
Framtiden für Folket.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-03-29 kl. 03:35.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback