Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 00:24
  #73
Medlem
Venators avatar
Är det inte ovanligt lite information i den här tråden för att vara ett överfall som resulterat i en avliden?
Citera
2017-03-24, 00:57
  #74
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är det inte ovanligt lite information i den här tråden för att vara ett överfall som resulterat i en avliden?

Trådar i den här kategorien brukar spegla nyhetsflödet från MSM.
Citera
2017-03-24, 01:23
  #75
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Trådar i den här kategorien brukar spegla nyhetsflödet från MSM.

Jo, men det brukar väl finnas några fler som är insatta i de aktuella miljöerna...? Fast det kanske gäller storstäderna mer...
Citera
2017-03-24, 02:02
  #76
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jo, men det brukar väl finnas några fler som är insatta i de aktuella miljöerna...? Fast det kanske gäller storstäderna mer...

Ålderdomshem och våldsamma invandrare är väll ungefär vad som finns runt torget.
Finns ett par dyrare villakvarter runtom i utkanten på området. Men att de skulle vara insatt i gängens härjningar har jag svårt tro.. de vill förmodligen inte ha nån koppling alls till torget utan rör sig in och ut till stan för alla aktiviteter.

.
Citera
2017-03-24, 02:06
  #77
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Ålderdomshem och våldsamma invandrare är väll ungefär vad som finns runt torget.
Finns ett par dyrare villakvarter runtom i utkanten på området. Men att de skulle vara insatt i gängens härjningar har jag svårt tro.. de vill förmodligen inte ha nån koppling alls till torget utan rör sig in och ut till stan för alla aktiviteter.

.

Jo, så långt är jag med, det lilla jag vet om området (utöver vad jag läst på Flashback) kommer från en kompis som bor i ett radhus i utkanten och jag skulle inte bli förvånad om han aldrig varit på torget...
Citera
2017-03-24, 10:40
  #78
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ja, men det är ett muslimskt förnamn.

Ja, men det är inte ett ALBANSKT namn.
Citera
2017-03-24, 10:41
  #79
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Slog en sökning på Skrijelj, då kom detta upp:



Därför jag lite förhastat drog slutsatsen att det var en alban, men det verkar alltså vara en sandzak bosnier. Då är det rättat då, ingen annan information om ärendet? Vilka gäng är det som bråkar, mer detaljerat? I Borås.

Precis. Antagligen albaner i grunden men assimilerade till bosnier. Så är det i Sandzak regionen.
Citera
2017-03-24, 11:55
  #80
Medlem
flashups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så "texstilstaden" kommer snart att sälla sig till Malmö, Göteborg, Stockholm med ett överflöd av gängmord?

Jag tror inte det kommer bli samma våg. Men det är troligtvis pågående polisutredningar och golare som ligger till grund för dessa knivdåd. Det är bara vad jag har hört ryktesväg, så ta mig inte på orden.

Hur som tror jag att dådet var menat att hota eller skrämma och att ett BO avled var nog inte med i kalkylen. Detta gör mig orolig för vilken typ av hämnd som är planerad. Man låter nog inte det gå obemärkt förbi direkt...
Citera
2017-03-24, 18:10
  #81
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är det inte ovanligt lite information i den här tråden för att vara ett överfall som resulterat i en avliden?

De som är insatta kanske inte är vare sig läs- eller skrivkunniga, i vart fall inte i svenska språket.
Citera
2017-03-25, 12:40
  #82
Medlem
På riktigt varför bryr ni er om vilket fucking land han kommer ifrån? det var en underbar människa oavsett vilket land han kom ifrån. kärlek till hans nära och kära, och stor kärlek till hans familj.
och jag hoppas att dom som ligger skadade snart läker och blir friska. jag hoppas att människorna som gjorde det här emot dom får dubbelt så mycket mer lidande. äckliga fittor.

Rest in peace <3
__________________
Senast redigerad av Sosvovea 2017-03-25 kl. 12:49.
Citera
2017-03-25, 12:59
  #83
Medlem
Är det ingen som fått höra något? Håller med en tidigare skribent om att det är en ovanligt inaktiv tråd för ett nästan trippelmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosvovea
På riktigt varför bryr ni er om vilket fucking land han kommer ifrån? det var en underbar människa oavsett vilket land han kom ifrån. kärlek till hans nära och kära, och stor kärlek till hans familj.
och jag hoppas att dom som ligger skadade snart läker och blir friska. jag hoppas att människorna som gjorde det här emot dom får dubbelt så mycket mer lidande. äckliga fittor.

Rest in peace <3

Personerna som har gjort det kan också vara underbara enligt dess nära. Men för att svara på din fråga: folk är rasistiska på denna sajt och hoppas bara på att invandrare begår brott och helst på andra invandrare. Kände du personerna? Är det bara helt lugna personer utan någon kriminalitet i bagaget? Det är faktiskt väldigt ovanligt med oprovocerade mord.
Citera
2017-03-25, 13:19
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosvovea
På riktigt varför bryr ni er om vilket fucking land han kommer ifrån? det var en underbar människa oavsett vilket land han kom ifrån. kärlek till hans nära och kära, och stor kärlek till hans familj.
och jag hoppas att dom som ligger skadade snart läker och blir friska. jag hoppas att människorna som gjorde det här emot dom får dubbelt så mycket mer lidande. äckliga fittor.

Rest in peace <3

Väldigt omoget inlägg med en tråkig ton. Nåväl, givetvis är det intressant att veta från vilket land personen kom ifrån. Det kan ge oss svar på möjliga gäng och kopplingar. I övrigt torde han ej vara en underbar människa, han var kriminell, de andra skadade vill ej medverka i utredningen vilket ger än mer svar på vilken typ personen var. Personen som är död är det helt enkelt för att han var kriminell, alternativet han hade, hade varit att inte vara kriminell. Sen spelar det ingen roll om han var lågbegåvad, lat eller annat då hans alternativ fortfarande var att inte vara kriminell.
Med vänlig hälsning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback