Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 23:28
  #1
Medlem
Tjena! Jag svettas bara att gå upp för 3 trappor till skolan,sen när jag sätter mig så får jag några minuter senare "värmevågor" genom kroppen som går från armhålan till pannan. Allting blir varmt för en sekund och jag känner hur det pulserar ut svett genom pannan, händer även i minusgrader utomhus. Ibland händer det att jag måste ha vantar och yllestrumpor på mig men pannan fortsätter pulsera fram svett.. Detta började hända i typ julas. Är lite överviktig men tränar 8-10 gånger i veckan, får även onormalt mycket svettningar nu för tiden än för ett år sen när jag idrottar. Vågar inte ta av mig jackan på bussen för att det luktar lök direkt jag gör det.. Tacksam för hjälp..
Citera
2017-03-22, 23:44
  #2
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim3Lim
Tjena! Jag svettas bara att gå upp för 3 trappor till skolan,sen när jag sätter mig så får jag några minuter senare "värmevågor" genom kroppen som går från armhålan till pannan. Allting blir varmt för en sekund och jag känner hur det pulserar ut svett genom pannan, händer även i minusgrader utomhus. Ibland händer det att jag måste ha vantar och yllestrumpor på mig men pannan fortsätter pulsera fram svett.. Detta började hända i typ julas. Är lite överviktig men tränar 8-10 gånger i veckan, får även onormalt mycket svettningar nu för tiden än för ett år sen när jag idrottar. Vågar inte ta av mig jackan på bussen för att det luktar lök direkt jag gör det.. Tacksam för hjälp..


Jag hade bokat läkartid för att vara på den säkra sidan att det är okej med hälsan.
Citera
2017-03-23, 00:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim3Lim
Tjena! Jag svettas bara att gå upp för 3 trappor till skolan,sen när jag sätter mig så får jag några minuter senare "värmevågor" genom kroppen som går från armhålan till pannan. Allting blir varmt för en sekund och jag känner hur det pulserar ut svett genom pannan, händer även i minusgrader utomhus. Ibland händer det att jag måste ha vantar och yllestrumpor på mig men pannan fortsätter pulsera fram svett.. Detta började hända i typ julas. Är lite överviktig men tränar 8-10 gånger i veckan, får även onormalt mycket svettningar nu för tiden än för ett år sen när jag idrottar. Vågar inte ta av mig jackan på bussen för att det luktar lök direkt jag gör det.. Tacksam för hjälp..
Välkommen till klubben. för mig kändes det som om någon blåste med en fön upp och ned över kroppen. Fick Seltralin för en annan åkomma och blev av med svallningarna och värmen på köpet.
kanske värt att pröva.
Citera
2017-03-23, 07:46
  #4
Medlem
Kan bara tala för egen del men jag svettas mycket mindre när jag gick ner i vikt.
198 cm, från 110kg till nuvarande 89.
Citera
2017-03-23, 11:10
  #5
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim3Lim
Tjena! Jag svettas bara att gå upp för 3 trappor till skolan,sen när jag sätter ....
.....................
et luktar lök direkt jag gör det.. Tacksam för hjälp..

Sök på nätet "hyperhidros" kan stämma in på dig.
Du kan också söka på "svettkliniken" och "svettmottagningen"
__________________
Senast redigerad av trottwell 2017-03-23 kl. 11:13.
Citera
2017-12-12, 21:37
  #6
Medlem
iceman555s avatar
Jag hade samma problem. Gick till läkare och fick ut medicinen Ditropan. Fungerar utmärkt.
Citera
2017-12-12, 21:51
  #7
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim3Lim
Tjena! Jag svettas bara att gå upp för 3 trappor till skolan,sen när jag sätter mig så får jag några minuter senare "värmevågor" genom kroppen som går från armhålan till pannan. Allting blir varmt för en sekund och jag känner hur det pulserar ut svett genom pannan, händer även i minusgrader utomhus. Ibland händer det att jag måste ha vantar och yllestrumpor på mig men pannan fortsätter pulsera fram svett.. Detta började hända i typ julas. Är lite överviktig men tränar 8-10 gånger i veckan, får även onormalt mycket svettningar nu för tiden än för ett år sen när jag idrottar. Vågar inte ta av mig jackan på bussen för att det luktar lök direkt jag gör det.. Tacksam för hjälp..

Du har mest troligtvis börjat med anabola. Om du har en flickvänn så bör hon göra slut med dig då.

Skämtar bara ofc. Duscha ofta och använd deo som fan, ha med dig ombyten och ziplockbags som du kan lägga dina använda kläder i. Vet en som jag gick i samma klass som på universitet och den killen var överviktig och luktade äckelsvett som fan.
Antagligen så har du sån typ av svett som luktar mycket, sen ökad ämnesomsättning och träning som gör det lättare att svettas.. Antagligen nått som kommer att finnas där oavsett vad du gör, så minimera lukten så gott som det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback