Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-23, 22:05
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så om jag kommer från en mindre svensk stad till Stockholm så är jag ju också "nyanländ". Kan jag också hyra dessa rum?
om du smörjer i dig i svart skokräm och kastar passet så går det nog bra...

Och alla de svenska ungdomar som vill flytta hemifrån - när kommer stockholms stad att börja värka äldre och bygg modulhus för deras skull. Eller betala hotellnätter. Man kräks lite i munnen när man inser vad det är för människor som beslutar om sånt här.
Citera
2017-03-24, 07:03
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Dålig affär helt klart. Man får en inneboende på halsen om man inte har en separat ingång. Någon som tränger sig på för att bli integrerad.

Ja det är ju hemskt jobbigt att dom dessutom vill bli integrerade genom att bo nära svenskar. Dom ska fan hålla sig i sina förorter där det inte finns en chans att lära sig svenska språket eller kulturen. Då finns större chans för SD att vinna valet, och vi har mer skit att tala om på Fb . och det är ju ändå primärt viktigt för vårt land.
Citera
2017-03-24, 08:13
  #39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ja det är ju hemskt jobbigt att dom dessutom vill bli integrerade genom att bo nära svenskar. Dom ska fan hålla sig i sina förorter där det inte finns en chans att lära sig svenska språket eller kulturen. Då finns större chans för SD att vinna valet, och vi har mer skit att tala om på Fb . och det är ju ändå primärt viktigt för vårt land.

Du har fattat fel, de ska repatrieras a.s.a.p!
Citera
2017-03-24, 17:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har fattat fel, de ska repatrieras a.s.a.p!

De som har uppehållstillstånd har rätt att vistas här enligt lag och om någon har lust att hyra ut till dem så är det upp till den personen att göra det.

Frågan i denna tråd var ju angående utformningen av annonseringen och det kan man ju sträcka till frågan om någon nappar på annonsen. Men nu är du ju inne på invandringspolitik rent generellt, ett ämne som det säkert minns många trådar om redan.
Citera
2017-03-24, 22:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
De som har uppehållstillstånd har rätt att vistas här enligt lag och om någon har lust att hyra ut till dem så är det upp till den personen att göra det.

Frågan i denna tråd var ju angående utformningen av annonseringen och det kan man ju sträcka till frågan om någon nappar på annonsen. Men nu är du ju inne på invandringspolitik rent generellt, ett ämne som det säkert minns många trådar om redan.

Yup, egentligen var min trådstart mest för att jag är brydd över all fortsatt annonsering med tanke på hur få som nappar på erbjudandet (som verkar vara ett rejält dåligt erbjudande - för de som hyr ut, alltså - med tanke på sedvanliga Stockholmspriser).

Jag började fundera på om annonserna beror på något annat än att man vill hitta hyresvärdar. Någon slags uppvisning eller något sådant?

Men det är förstås helt naturligt att diskussioner drar iväg åt en del närliggande ämnen.
Citera
2017-03-25, 07:04
  #42
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ja det är ju hemskt jobbigt att dom dessutom vill bli integrerade genom att bo nära svenskar. Dom ska fan hålla sig i sina förorter där det inte finns en chans att lära sig svenska språket eller kulturen. Då finns större chans för SD att vinna valet, och vi har mer skit att tala om på Fb . och det är ju ändå primärt viktigt för vårt land.

Man väljer det umgänge man trivs med. Invandringsförespråkarna till exempel väljer bort förorten för innerstaden men likasinnade.
Har man utbyte av en intellektuell diskussion med en somalisk fåraherde får man naturligtvis hyra ut till en sådan. Men det verkar vara ytterst få som har det.

Man ska inte pracka på andra saker men inte är beredd att göra själv. Det är PK folkets största trovärdighetsproblem.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback