Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 16:41
  #205
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
OK, baserad på detta kommer de att få mera än 4% ?

Jag tycker att det i och med detta borde vara omöjligt. Dock, i dagens galna Sverige vet man aldrig. Har flera gånger tänkt att nu kan det inte bli värre. Jag blir ständigt förvånad att det kan det faktiskt.
Citera
2017-03-26, 16:56
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronobla
Fi med den nya partiledaren har blivit det ultimata offerkofta-partiet; Svart etnocentrisk kvinna som det är så synd om.
Jag undrar om de vita privilegierade kvinnorna verkligen har tänkt till när de stödjer öppna gränser för tredje världens alla män, för det är de som utgör 80 % av migrationsströmmen. Det är kanske bara vita män som är problemet för dem... De lär få ett hårt uppvaknande när dessa nya män så småningom kommer ta ifrån dem deras rättigheter och gruppvåldta dem.
Om F! verkligen hade menat allvar med sitt tal om att få in fler minoriteter i politiken, varför låter de inte då båda partiledarna vara utomeuropéer. Mer vit och priviligierad än Gudrun Schyman går det väl inte att bli. Kvotering är nog roligt så länge det inte drabbar de vita Stockholmskvinnorna själva.

http://www.friatider.se/grat-och-avh...stisk-kongress

Citat:
Lisa Hartwig Ericson, politisk sekreterare för Feministiskt initiativ i Stockholm, och pressekreteraren Zandra Bergman hoppar av partiet i protest. Hartwig Ericson berättar att hon började gråta under den pågående kongressen i Västerås, skriver Expressen.

Bakgrunden till tårarna är att det uppstått en konflikt inom partiet om vilka som ska anses vara "privilegierade". De båda kvinnliga feministerna har av andra inom partiet anklagats för att utgöra en "privilegierad minoritet" som hotar "ta över" partiet.
Citera
2017-03-26, 17:47
  #207
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är tjej och brukar av en del bittra män här på Flashback bli kallad feminist trots att jag absolut inte sympatisera med det udda extrema partiet på vänsterkanten. Nej, jag tror verkligen inte att Fi lyckas entusiasmera så särskilt många väljare till nästa val.

Om Fi mot all förmodan ändå lyckas ta sig in i Riksdagen så innebär det fortsatt att nedmonteringen av sociala sektorn, ordningsväsendet och rättsväsendet fortsätter samt utarmningen av glesbygden.

Och vad de korkade förslaget om höjda skatter beträffar för att få igenom flyktingamnesti har det snarare en avtändande effekt än en entusiasmerande i det breda folklagret.

Med vänlig hälsning

Vitapumps

Jag undrar, talar du med vänninor/arbetskamrater av kvinnligt kön om F! (eller partipolitik öht)?

Vad är i så fall din uppfattning om deras åsikt om de senaste utspelen?

Kanske är det bara kvinnorna jag umgås med, men jag upplever det svårare att få ett ärligt svar om F! och deras krumbukter än när jag diskuterar med män.
Citera
2017-03-26, 17:55
  #208
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Jag undrar, talar du med vänninor/arbetskamrater av kvinnligt kön om F! (eller partipolitik öht)?

Vad är i så fall din uppfattning om deras åsikt om de senaste utspelen?

Kanske är det bara kvinnorna jag umgås med, men jag upplever det svårare att få ett ärligt svar om F! och deras krumbukter än när jag diskuterar med män.

Klart att jag gör! Den avdelning jag jobbar på som vik.mellanchef i ett mellanstort företag är kvinnodominerat.

Och min åsikt om FI:s utspel har jag kortfattat redogjort för i mitt svar på TS frågor.

I motsats till dej har jag med något undantag inte samma erfarenhet betr. mina kvinnliga kollegor.
Citera
2017-03-26, 17:59
  #209
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Klart att jag gör! Den avdelning jag jobbar på som vik.mellanchef i ett mellanstort företag är kvinnodominerat.

Och min åsikt om FI:s utspel har jag kortfattat redogjort för i mitt svar på TS frågor.

I motsats till dej har jag med något undantag inte samma erfarenhet betr. mina kvinnliga kollegor.

Ok, men jag undrade om din uppfattning om deras åsikt, din åsikt har du som sagt redogjort. Delar de din åsikt?
Citera
2017-03-26, 18:07
  #210
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ok, men jag undrade om din uppfattning om deras åsikt, din åsikt har du som sagt redogjort. Delar de din åsikt?

Okey! Förlåt att jag missuppfattade dej. Jag kan väl säga så här att huvuddelen har ungefär samma åsikt om Fi i allmänhet som jag. Sedan kan jag givetvis inte svara för deras åsikter om det senaste utspelet från Fi eftersom det nyligen tillkännagjorts.

Undantag är en synnerligen rabiat FI sympatisör som är mycket verbalt begåvad. Hon och jag brukar ha våra fighter då och då.
Citera
2017-03-26, 18:20
  #211
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Okey! Förlåt att jag missuppfattade dej. Jag kan väl säga så här att huvuddelen har ungefär samma åsikt om Fi i allmänhet som jag. Sedan kan jag givetvis inte svara för deras åsikter om det senaste utspelet från Fi eftersom det nyligen tillkännagjorts.

Undantag är en synnerligen rabiat FI sympatisör som är mycket verbalt begåvad. Hon och jag brukar ha våra fighter då och då.

Tack för svar, intressant! Är själv inte kvinna men jobbar också på en kvinnodominerad arbetsplats (där flertalet är F!-sympatisörer för att det tydligen är hippt) och kan inte direkt påstå att jag har någon givande diskussion med någon

Grattis till en kollega som åtminstone bjuder lite motstånd! Kul att det debatteras på kontor och verkstäder.
Citera
2017-03-26, 18:24
  #212
Medlem
Ganska kul i inslaget när hon inte kunde svara på om reformerna kostade 1 eller 100 miljarder. Hon hade ingen aning men tycker käckt att det finns pengar i samhället.
Hur i h-e kan någon ens ta henne på allvar och ännu värre rösta på galningarna? Sverige är uppenbarligen ett mycket sjukt land.
Citera
2017-03-26, 18:28
  #213
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Tack för svar, intressant! Är själv inte kvinna men jobbar också på en kvinnodominerad arbetsplats (där flertalet är F!-sympatisörer för att det tydligen är hippt) och kan inte direkt påstå att jag har någon givande diskussion med någon

Grattis till en kollega som åtminstone bjuder lite motstånd! Kul att det debatteras på kontor och verkstäder.

Min arbetsplats är ju i form av ett kontorslandskap med för och nackdelar. Men kvinnorna som arbetar där är ju i huvudsak gifta med män med borgerlig förankring. Därav det svaga intresset för FI eller snarare fientligt.

Fi kvinnan däremot ger mej verkligen en svårt match och inte så sällan vinner hon fighten. Men det är kul i alla fall att verbalt få brottas lite med varandra.

Tack för att du kontaktade mej! Önskar dej allt gott!

Vitapumps
__________________
Senast redigerad av vitapumps 2017-03-26 kl. 18:37.
Citera
2017-03-26, 18:32
  #214
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Reportage om Fi och intervju med Gudrun Schyman 20 minuter in i Aktuellts sändning igår:
http://www.svtplay.se/video/12859532...21-mar-21-00-1
Nu står hon och låter vettig kring Robertos skämt. Konstaterar att det är en icke-fråga. Satt inte hon och fördömde skämtet som sexistiskt hos våra stora problemlösande filosofer Filip och Fredrik? Ska vi kanske tolka som att de/hon fick mkt mkt lågt stöd.

Edit: hon satte någon sorts personligt rekord i ärlighet kring skitvärderingar i förorten. Ojdå Gudrun, kanske ska ta en seriös titt på F!s partiprogram
__________________
Senast redigerad av Arnstadokratin 2017-03-26 kl. 18:39.
Citera
2017-03-26, 18:34
  #215
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
hur va de där med att bli förvånad vänta du bara dom kommer att få säga till långt mycket mera äv va folk tror guten menschen finns de gott om i riksdagen som bara vill böja sig för F!

Jag utesluter inget, men jag tycker nog att jag kan få bli förvånad om Sverige verkligen innehåller så mycket som 4% rena politiska vettvillingar.
Citera
2017-03-26, 18:40
  #216
Medlem
Denna tråd passar väl bättre in i forumet Partier och partipolitik. Eller någon kuriös tråd för otyglat, hämningslöst vansinne...

Hursomhelst intressant hur det går att maxa så många subversiva förslag i ett program. Några resor värre än det rådande, gränslösa paradigmet som regeringen, riksdagsmajoriteten och offentligheten driver, företräder och underkastar sig. Med Fi:s stollighetsmaximering skulle kaoset bli en snabb accentuering av krisen, och det kanske trots allt vore en större välgärning än det mer utdragna lidandet som nu är fallet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback