Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 21:06
  #1
Avstängd
Hej! Jag har en normalt stor kropp kan man väl säga. Jag tränar 6-9 pass i veckan och ändå väger jag mer än mina jämnåriga vänner. Jag äter inte såå mycket, men ibland på helgerna kan det bli lite för mycket. Jag mår dåligt över att mina jämnåriga vänner ser inprincip ut som mig i kroppsbygnad men jag väger 10 kg mer än dom? Kan tillägga att jag är 15 år, 164 cm lång och väger 56-57 kg. Jag skulle vilja lägga in bild på min kropp, men det vet jag inte hur man gör (om det ens är möjligt). Varför väger jag så mycket mer? Är det muskler, vatten, fett eller väger min benstomme mycket?! Jag förstår att det är rätt svårt att svara på den här frågan, men kanske att jag kan få något slags svar? Tack på förhand.
Citera
2017-03-22, 21:10
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är för att du har mer muskler. Muskler väger mer, så två personer som ser likadana ut kan väga helt olika. Den med muskler väger mer.

Ladda upp bild:

http://imgur.com/upload
Citera
2017-03-22, 21:56
  #3
Medlem
Är du bara 15 år så är det nog bebisfett.
Citera
2017-03-22, 22:00
  #4
Medlem
Torpedullas avatar
Du äter för mycket. Kör 5-2 metoden så får du se. Och skriv upp allt du häver i dig på helgerna. Fota allt du äter på helgen så får du se -det är mycket mer än du tror. Byt ut skräpmaten på helgen mot morötter, äpplen, havregrynsgröt, bönor och linser. Du sa ju själv att det blev för mycket på helgen.
Citera
2017-03-22, 22:08
  #5
Medlem
enkeltulipans avatar
Kraftig benstomme? Alltså tjockare skelett helt enkelt.
Citera
2017-03-22, 22:12
  #6
Medlem
Du väger helt normalt. Behöver inte ladda upp någon bild. Sluta dricka läsk helt och minimera godis och chips, och ät mindre portioner av onyttigt gott såsom desserter. Drick vatten och inte juice etc.

Tränar du så mycket så kan det vara lite muskeltyngd också. Vågen är inte viktigast och otränad är inte din vikt anmärkningsvärd utan inom det normala.

Skit i dem i tråden,de kan ju ingenting. Du är normalviktig Dina kompisar är antagligen en del av dem fortfarande späda pga låg ålder, några äter för lite och en del andra har lite mer underhudsfett. Dessa skillnader är naturligt i tonåren.
__________________
Senast redigerad av makullerad 2017-03-22 kl. 22:14.
Citera
2017-03-23, 07:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyqvistarn
Hej! Jag har en normalt stor kropp kan man väl säga. Jag tränar 6-9 pass i veckan och ändå väger jag mer än mina jämnåriga vänner. Jag äter inte såå mycket, men ibland på helgerna kan det bli lite för mycket. Jag mår dåligt över att mina jämnåriga vänner ser inprincip ut som mig i kroppsbygnad men jag väger 10 kg mer än dom? Kan tillägga att jag är 15 år, 164 cm lång och väger 56-57 kg. Jag skulle vilja lägga in bild på min kropp, men det vet jag inte hur man gör (om det ens är möjligt). Varför väger jag så mycket mer? Är det muskler, vatten, fett eller väger min benstomme mycket?! Jag förstår att det är rätt svårt att svara på den här frågan, men kanske att jag kan få något slags svar? Tack på förhand.

Sluta fokusera på vågen säger jag. Och ta det lugnt, det är inte hälsosamt att hetsa med sådan skit. Du vet att du är normal, så ta tag i de riktiga problemet innan det utvecklas till en ätstörning eller ortorexi.
Din vikt beror antagligen på att du har mer muskler än dina kompisar, grattis! Du tränar rätt mycket så annars hade det varit konstigt.
Och snälla skit i vad de andra svarat. Du behöver inte tänka på att gå ner i vikt. Ja, man kan tänka på att vara nyttig men överdriv inte. Ett litet tillägg som är onödigt är också att passa på att leva som en fucking skunk nu när du är så ung och har snabb metabolism och allt sådant, det varar inte för evigt
Citera
2017-03-23, 11:45
  #8
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Näring, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2017-03-23, 17:36
  #9
Medlem
enkeltulipans avatar
Jag inser att jag läste lite slarvigt igår innan jag svarade så vill bara tillägga att din vikt är precis lagom så bekymra dig inte över det!
Citera
2017-03-28, 13:54
  #10
Medlem
udons avatar
Hej!

För det första verkar du vara fullständigt normalviktig för din längd.

För det andra är du 15 år. Du ska inte labba med olika dieter. Annars gäller samma "regler" som för alla andra. Ät nyttigt och det du tycker är gott. Minska på överkonsumtion av socker.

För det tredje har du inte växt färdigt

Tränar du på Gym eller utövar du konditionsidrotter?
Citera
2017-04-05, 13:59
  #11
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Du äter troligen för mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback