Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-23, 17:23
  #13
Medlem
compactlivings avatar
Trodde det skulle vara värre när jag läste rubriken. Allt är ju relativt, du kanske har ett hälsosamt leverne i övrigt, typ sömn, mat, träning, icke stress osv, att du kunde dubbla det där utan att ta "massa stryk". Sen ska vi ju alla dö en dag, du är inte på nivån att du förkortar livet med 10-tals år med ditt bruk.
Citera
2017-03-23, 17:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag vet faktiskt inte. Jag har bara använt kola en gång. Speed däremot har jag använt mycket. Antar att Speed verkligen inte skadar lika mycket.


Jag tänker väl nånstans att den effekten varar ju i flertalet timmar som jag förstår det och är liknande kokain i effekt? Men det kanske är så att Speed inte är lika farligt. Vad är det som gör att kokain är farligare?
Citera
2017-03-23, 18:03
  #15
Medlem
udons avatar
jag är verkligen ingen anti-drogfanatiker, men jag tycker ändå det finns vissa risker med ett regelmässigt bruk av droger som kokain och opiater. Risken är att något händer i ditt liv vilket utlöser en kris. Alkohol är en vanligt tillflykt för män som inte tar andra droger, men jag gissar att chansen är rätt stor att du skulle köra på andra grejer mer frekvent.

Jag har testat rätt många droger och det var väl skoj. Men ärligt talat får jag mer ut av att bestiga ett berg, cykla mtb eller bara campa vid en läcker sjö med solnedgång (med en starköl då såklart )

En ytterligare aspekt som är värd att fundera över är vad man vill pyssla med efter 50 när ungarna växt upp. Jag kommer inte palla att sitta och glo på TV i 30 år. Då gäller det att hålla kroppen & knoppen i form. En fylla i veckan + baksmälla skulle sabotera min träning.
Citera
2017-03-23, 20:13
  #16
Medlem
Googla på försvarsmekanismen "rationalisering" och läs igenom ditt inlägg igen.
Citera
2017-03-23, 21:03
  #17
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Sitter här med lite funderingar på mitt bruk av droger och tänkte vända mig till er lite mer rutinerade ifall detta ser ut som ett osunt levererne eller om det är relativt oskadligt.

Dricker alkohol ca 1-2ggr/mån men sällan några mängder, ibland så äre all-out och då blir det väldigt mkt men detta händer mer sällan än 1ggr/mån numera. Weed röker jag kanske en gång i veckan och då brukar det handla om 0.1-0.2G på sin höjd, ibland mer men även detta mer sällan än en gång i månaden och då handlar det om 1-2g kanske då man har en liten session. Kokain tar jag kanske 2-3ggr/år och då brukar det handla om ca 0.5G på en kväll men oftast i samband med ett högt alkoholintag. Opiater kanske jag tar varannan månad ungefär och då brukar det handla om 300-400mg tramadol ungefär. Stilnoct ungefär 1 gång varannan vecka men det är oftast i samband med sömnen och då handlar det om 10-20mg ungefär. Svamp intas 2ggr/år.

Jag håller mig alltid till helger när det gäller alkohol och kokain. Kan smutta på en joppe nån gång på veckan men det handlar om så små mängder så jag ser det inte som ett övertramp.

Är detta ett funktionellt bruk av droger eller bör jag se över det och dra ner på detta? Det ända jag har verklig oro över är väl egentligen tramadolet som jag funderar på att ta bort från ekvationen helt och hållet framöver då det mestadels orsakar dåligt mående ett par dagar efteråt, även om det är så pass sällan jag tar det. När jag ser till dom övriga drogerna så har dom aldrig orsakat några problem mer än lite ångest över att alkohol+kokain sliter på hjärtat.

Bör tilläggas att jag är relativt hälsosam i övrigt. Runt 180 och 80 kg. Tränat väldigt mkt i mina dagar , nu mer på en hobbynivå men får för mig att det kanske håller mig vid liv lite längre även om jag misshandlar kroppen lite

Låter strålande! Jag har själv lyckats sköta mig liknande i 10 år, men de flesta klarar inte det men så länge du håller det på den här nivån så kan du nog köra så tills du är 80 år förutsagt att du inte får hjärtproblem på ålderns höst.
Citera
2017-03-24, 09:28
  #18
Medlem
Kajahs avatar
Här tar tidningen Vice upp vad sporadiskt bruk av kokain gör med en kropp. Det framgår bla att det är mer skadligt för pumpen än tex MDMA, vilket i teorin borde vara en substans nära besläktad med amfetamin. Ganska intressant läsning faktiskt. Dessutom kan vi utesluta att Vice skulle vilja framföra någon skräckpropaganda.

https://www.vice.com/en_au/article/h...ects-your-body
Citera
2017-03-25, 17:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Här tar tidningen Vice upp vad sporadiskt bruk av kokain gör med en kropp. Det framgår bla att det är mer skadligt för pumpen än tex MDMA, vilket i teorin borde vara en substans nära besläktad med amfetamin. Ganska intressant läsning faktiskt. Dessutom kan vi utesluta att Vice skulle vilja framföra någon skräckpropaganda.

https://www.vice.com/en_au/article/h...ects-your-body

Tack! Jag är done med kokain nu det blev fyra tillfällen. Det räcker så.
Citera
2017-03-27, 23:19
  #20
Medlem
Det är ingen som tror att jag kan ha fått bestående skador av min korta kokainkarriär? Senast var nu förra helgen för en vecka sedan. Då blev det 0.7 0.8G fördelat på två kvällar. Kanske inbillar mig att jag har någon form av avtändning, men känner mig fortfarande lite off. Kan ju bero på alkoholen också naturligtvis. 2 dagars supande tär säkert mer på kroppen än kokainet i sig.
__________________
Senast redigerad av 1234ost 2017-03-27 kl. 23:22.
Citera
2017-03-27, 23:21
  #21
Medlem
Det är ingen som tror att jag kan ha fått bestående skador av min korta kokainkarriär? Senast var nu förra helgen för en vecka sedan. Då blev det 0.7 0.8G fördelat på två kvällar. Kanske inbillar mig att jag har någon form av avtändning, men känner mig fortfarande lite off. Kan ju bero på alkoholen också naturligtvis. 2 dagars supande tär säkert mer på kroppen än kokainet i sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback