Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 21:02
  #1
Medlem
Sitter här med lite funderingar på mitt bruk av droger och tänkte vända mig till er lite mer rutinerade ifall detta ser ut som ett osunt levererne eller om det är relativt oskadligt.

Dricker alkohol ca 1-2ggr/mån men sällan några mängder, ibland så äre all-out och då blir det väldigt mkt men detta händer mer sällan än 1ggr/mån numera. Weed röker jag kanske en gång i veckan och då brukar det handla om 0.1-0.2G på sin höjd, ibland mer men även detta mer sällan än en gång i månaden och då handlar det om 1-2g kanske då man har en liten session. Kokain tar jag kanske 2-3ggr/år och då brukar det handla om ca 0.5G på en kväll men oftast i samband med ett högt alkoholintag. Opiater kanske jag tar varannan månad ungefär och då brukar det handla om 300-400mg tramadol ungefär. Stilnoct ungefär 1 gång varannan vecka men det är oftast i samband med sömnen och då handlar det om 10-20mg ungefär. Svamp intas 2ggr/år.

Jag håller mig alltid till helger när det gäller alkohol och kokain. Kan smutta på en joppe nån gång på veckan men det handlar om så små mängder så jag ser det inte som ett övertramp.

Är detta ett funktionellt bruk av droger eller bör jag se över det och dra ner på detta? Det ända jag har verklig oro över är väl egentligen tramadolet som jag funderar på att ta bort från ekvationen helt och hållet framöver då det mestadels orsakar dåligt mående ett par dagar efteråt, även om det är så pass sällan jag tar det. När jag ser till dom övriga drogerna så har dom aldrig orsakat några problem mer än lite ångest över att alkohol+kokain sliter på hjärtat.

Bör tilläggas att jag är relativt hälsosam i övrigt. Runt 180 och 80 kg. Tränat väldigt mkt i mina dagar , nu mer på en hobbynivå men får för mig att det kanske håller mig vid liv lite längre även om jag misshandlar kroppen lite
__________________
Senast redigerad av 1234ost 2017-03-22 kl. 21:06.
Citera
2017-03-22, 21:19
  #2
Medlem
De är lugnt grabben du verkar ha koll på läget när de gäller ditt BRUK, så kör på i samma takt bara de inte ökar för mkt
Citera
2017-03-22, 21:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
De är lugnt grabben du verkar ha koll på läget när de gäller ditt BRUK, så kör på i samma takt bara de inte ökar för mkt


Visst äre så va? Jag njuter bara lite extra ibland, det kan man väl få göra
Citera
2017-03-22, 21:39
  #4
Medlem
C-3POs avatar
Vi testar i M&h.

Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2017-03-23, 06:36
  #5
Medlem
inga fler utlåtanden?
Citera
2017-03-23, 06:42
  #6
Medlem
dreggells avatar
Kan du skyppa tramet så tycker jag inte knarkar mer än någon annan" icke knarkare"

Det är långt ifrån punderi du pysslar med
Citera
2017-03-23, 07:18
  #7
Medlem
Den viktiga frågan är varför du tar det. Om du känner att du måste ta det för att klara vardagen, eller om livet blir för tråkigt utan det så är det ett problem. Hur skulle du må om du höll upp i 1-2månader? Jag skulle säga att ett kontinuerligt och planerat bruk aldrig är bra, t.ex om du har ett schema och går runt och ser fram mot nästa knarktillfälle. Det intressanta är egentligen hur ofta du är påverkad av något, om man summerar allt du skriver så verkar det nästan som att du tar något iaf 1-2ggr per vecka.
Citera
2017-03-23, 09:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Den viktiga frågan är varför du tar det. Om du känner att du måste ta det för att klara vardagen, eller om livet blir för tråkigt utan det så är det ett problem. Hur skulle du må om du höll upp i 1-2månader? Jag skulle säga att ett kontinuerligt och planerat bruk aldrig är bra, t.ex om du har ett schema och går runt och ser fram mot nästa knarktillfälle. Det intressanta är egentligen hur ofta du är påverkad av något, om man summerar allt du skriver så verkar det nästan som att du tar något iaf 1-2ggr per vecka.

Intressant vinkel på det hela. Jag trivs i verkligheten så att säga, problemet är väl att jag tycker det är roligt att berusa mig sporadiskt. Det finns egentligen inget schema för detta, utan jag försöker helt enkelt vara ganska reserverad periodvis, det går längre och längre mellan varje tillfälle där jag verkligen "festar", och detta sker aldrig i ensamhet utan det är vid tillfällen då det helt enkelt är väldigt roligt. bortsett från nått tillfälle här och där med gräs i min ensamhet. Min största oro är egentligen dom galna festkvällarna, hur mycket det sliter på kroppen och om kroppen återhämtar sig från detta. Men kroppen verkar ju ganska enastående ur den aspekten men vem vet, en vacker dag kanske kroppen är trött och självdör helt enkelt.

Men för att svara på din fråga så kan jag inte hävda att det är tråkigt att vara nykter. Det är väl mer att jag tycker att det är spännande. Men spänningen kan jag även hitta på annat håll i form av diverse äventyr. Så det är nog kicksökandet som är "problemet". Klyschigt säkert, men säkert inte särskilt ovanligt
__________________
Senast redigerad av 1234ost 2017-03-23 kl. 09:19.
Citera
2017-03-23, 09:59
  #9
Medlem
Rent medicinskt skulle det vara bättre att hoppa över kokainet. Även sporadiskt brukande har påfrestningar på hjärta och kärl.

Är det värt att dö av en plötslig hjärtinfarkt när du är 56 år?

I övrigt kan du brumma på som du gör sålänge det inte eskalerar. Glöm inte regelbunden träning, det är väldigt underskattat.
Citera
2017-03-23, 11:16
  #10
Medlem
Kajahs avatar
Är väl kolan tillsammans med alkoholen som är mest skadligt i detta bruk. I övrigt inget som ser jättefarligt ut faktiskt
Citera
2017-03-23, 14:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Är väl kolan tillsammans med alkoholen som är mest skadligt i detta bruk. I övrigt inget som ser jättefarligt ut faktiskt


Nu har jag bara tagit kokain 4-5ggr och kanske totalt 2-3G. Om jag lägger ner med detta så bör mina kärl och hjärta ta sig hyfsat oskadat från detta va? Repar sig hjärta och kärl från dessa avtramp med tiden eller kan man ha fått bestående skador? Hur fan kommer det sig att tjackpundare överlever så pass länge som dom gör? Det kan väl knappast vara mindre farligt för hjärta och kärl, och många tar det varje dag under flera år.
__________________
Senast redigerad av 1234ost 2017-03-23 kl. 15:03.
Citera
2017-03-23, 16:52
  #12
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Nu har jag bara tagit kokain 4-5ggr och kanske totalt 2-3G. Om jag lägger ner med detta så bör mina kärl och hjärta ta sig hyfsat oskadat från detta va? Repar sig hjärta och kärl från dessa avtramp med tiden eller kan man ha fått bestående skador? Hur fan kommer det sig att tjackpundare överlever så pass länge som dom gör? Det kan väl knappast vara mindre farligt för hjärta och kärl, och många tar det varje dag under flera år.

Jag vet faktiskt inte. Jag har bara använt kola en gång. Speed däremot har jag använt mycket. Antar att Speed verkligen inte skadar lika mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback