Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 20:57
  #1
Medlem
tja!
har en roxon duel sm 07 som jag precis tagit ut efter vintern. före vintern startade den alltid på första kicken och hade inga tendenser alls till att strula, men nu efter vintern blir den sur direkt.
även när jag kör lägger den av precis som att man fått soppatorsk fast det är ny bensin i.
jag torkade av tändstiftet så att den startade och den går riktigt bra när man kört i 5 min tills man kört i 10 min. före och efter det är ett rent helvete.
förslag på vart felet kan sitta och lämpliga åtgärder?
Citera
2017-03-22, 21:19
  #2
Medlem
Har du kollat tändstiftet efter körning? Hur ser det ut?
Citera
2017-03-22, 21:22
  #3
Avstängd
majduns avatar
byt till ett helt nytt tändstift och kolla om den beter sej lika
Citera
2017-03-22, 21:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Har du kollat tändstiftet efter körning? Hur ser det ut?

Typ mörkbrunt mot svart
Citera
2017-03-22, 21:32
  #5
Medlem
Kanske även ska nämna att den nu startar på första kicken, men att det inte händer någonting om jag försöker ge gas när den dör. När den håller på att dö kan man rädda den genom att lägga i friläget men när man ska köra iväg efter det hoppar och hackar den
Citera
2017-03-22, 22:17
  #6
Medlem
BNCs avatar
Plocka isär och rengör förgasaren.

Har antagligen torkat ut och blivit lite avlagringar där i, nu under vintern.
Citera
2017-03-23, 01:02
  #7
Medlem
gersmans avatar
Cross är cross, det är alltid strul. Meka å meka å plötsligt funkar det. Aldrig hört talas om en cross som funkar som en Ciao. Luftpump, soppa och ett sparkar på ramen alltså.
Citera
2017-03-23, 03:29
  #8
Medlem
Manboiiis avatar
till 96% säkerhet så är det stiftet som är dåligt. Byt ut.

Till någon ovanför, på en, eller ja 4 vintrar hinner det inte bli några avlagringen av bensin med eller utan olja.. Långt ifrån tillräckligt för att sätta igen munstycken på förgasaren..
__________________
Senast redigerad av Manboiii 2017-03-23 kl. 03:37.
Citera
2017-03-23, 09:04
  #9
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Tändstiftet är antagligen dåligt, eller så har du fått skit i föggen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback