Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 21:51
  #133
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, detta är verkligen INTE representativt för fem öre.

Kvinnan träffar mannen på en skum sajt där de båda efterlyser våldsam sex, dominans och underkastelse. De träffas irl och det visar sig att killen har blivit “oskyldigt anklagad för att ha våltagit en annan kvinna”. För detta skulle han ha fått 7år fängelse.. Ingen klocka ringer I kvinnans skalle? 7 år är en ganska så lång tid.. Och vad gjorde han innan han hade fått den domen? 16 punkter I belastningsregisret..

De flyttar omedelbart ihop – I hennes lägenhet.

Sen börjar kraven på trekant etc. som hon inte är intresserad av. Ändå går hon med på det.

När hon väl har gått hans önskemål till mötes misshandlas hon. Och den misshandeln blir inte den sista.

Hon har alltså många tillfällen att rannsaka sin relation och kasta ut killen från HENNES lgh innan hon bestämmer sig att skaffa barn med honom.

Under graviditeten fortsätter misshandeln. Ändå fortsätter hon att bo ihop med mannen. Tydligen tänker hon inte på vad misshandeln gör med barnet.. som förresten föds ca 5 veckor för tidigt.

Det är en sak att hon valde att låta sig misshandlas. Men en helt annan sak att hon valde att låta sig misshandlas under sin graviditet/amningsperiod. För då har hon ett ansvar över ett annat liv. Det ansvaret tog hon inte I och med att hon stannade kvar trots misshandeln. Hon riskerade sitt barns hälsa.

Den här kvinnan och hennes liv är lika lite representativt för “kvinnans liv I Sverige” som hennes exsambos liv är representativt för en “mans liv I Sverige”.

Darkside är inte någon särskilt skum site och siteledningen har samarbetat med polisen genom att ge dem tillgång till mailkorrespondens och uppgifter om vilka kontakter han haft på siten. övriga medlemmar är bara glada över att bli av med en sådan som honom. Det har förts många och långa diskussioner om hur man ska hålla rent från sådana idioter.

Jag tycker det är fel att skuldbelägga kvinnan som du gör, för den här personen är extremt manipulativ och känner man till någonting om hur destruktiva förhållanden fungerar och hur de påverkar en part som utsätts för systematisk misshandel så vet man att det inte alltid är så lätt att bryta sig ur dem. Kvinnan visste troligen ingenting om hans förflutna och om det började som ett BDSM-förhållande men han sedan stegvis trappade upp det till att gå över alla hennes gränser är det inte alls säkert att hon upptäckte att det gått för långt innan det redan var försent. Dessutom bryts en person i ett destruktivt förhållande ofta ner och tvivlar inte sällan på sina egna upplevelser och skuldbelägger tom ofta sig själv istället för gärningsmannen.

Första gången jag hörde talas om den här göken dömdes han till sluten ungdomsvård för liknande saker. Den gången var både han och offret minderåriga. Några år efter att han kom ut gjorde han en liknande grej och dömdes till fängelse. Jag visste inte att det var han den här gången förrän jag såg namnet i domen, och tyvärr har jag inte kvar hans tidigare domar, så om någon har dem är jag intresserad.
Citera
2017-05-20, 00:50
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenRiktigeJesus
Darkside är inte någon särskilt skum site och siteledningen har samarbetat med polisen genom att ge dem tillgång till mailkorrespondens och uppgifter om vilka kontakter han haft på siten. övriga medlemmar är bara glada över att bli av med en sådan som honom. Det har förts många och långa diskussioner om hur man ska hålla rent från sådana idioter.

Jag tycker det är fel att skuldbelägga kvinnan som du gör, för den här personen är extremt manipulativ och känner man till någonting om hur destruktiva förhållanden fungerar och hur de påverkar en part som utsätts för systematisk misshandel så vet man att det inte alltid är så lätt att bryta sig ur dem. Kvinnan visste troligen ingenting om hans förflutna och om det började som ett BDSM-förhållande men han sedan stegvis trappade upp det till att gå över alla hennes gränser är det inte alls säkert att hon upptäckte att det gått för långt innan det redan var försent. Dessutom bryts en person i ett destruktivt förhållande ofta ner och tvivlar inte sällan på sina egna upplevelser och skuldbelägger tom ofta sig själv istället för gärningsmannen.

Första gången jag hörde talas om den här göken dömdes han till sluten ungdomsvård för liknande saker. Den gången var både han och offret minderåriga. Några år efter att han kom ut gjorde han en liknande grej och dömdes till fängelse. Jag visste inte att det var han den här gången förrän jag såg namnet i domen, och tyvärr har jag inte kvar hans tidigare domar, så om någon har dem är jag intresserad.

Om man på nätet letar efter en partner att ha våldsam sex med då borde man RIMLIGTVIS ha det I bakhuvudet att man bör vara lite observant på vem man tackar ja till..

Träffar man sedan en kille som själv berättar att han har suttit inne 5 år (men I verkligheten 7) för en “falsk anklagelse av våldtäkt” då finns det I min värld ingen normalfuntad människa som INTE skulle vara åtminstone en aning på sin vakt.

Man skulle definitivt inte flytta ihop direkt. Som BO gjorde.

Det är en myt när du påstår att den här killen och den här sortens killarna I lag är “extremt manipulativa”. Det finns inget de kan “manipulera om” när de kommer till verkligheten.

Om man VÄLJER att tro på en vilt främmande människas ord på allt vad han säger då tyder det inte på att den främmande människan är extremt manipulativ utan att den som tror på varje ord är extremt godtrogen.

Sen är det också så att så fort man har ansvaret över en annan människas liv då duger inte argumentet att man är “kär”. Det är alltså ingen ursäkt för att låta ens barn misshandlas.

Barnet föddes 5 veckor för tidigt. När barnet ammades misshandlades mamman samtidigt.

Den här kvinnan tycks sakna skyddsreflexer gentemot sitt barn. Därför anser jag att hon inte borde lämnas ensam med barnet och dess uppfostran utan hålla koll på henne och ge henne det stöd hon behöver. Sätter hon sig igen I en liknande situation då måste man förklara för henne att hon riskerar att förlora sitt barn I samma veva.
Citera
2017-05-21, 21:58
  #135
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man på nätet letar efter en partner att ha våldsam sex med då borde man RIMLIGTVIS ha det I bakhuvudet att man bör vara lite observant på vem man tackar ja till..

Träffar man sedan en kille som själv berättar att han har suttit inne 5 år (men I verkligheten 7) för en “falsk anklagelse av våldtäkt” då finns det I min värld ingen normalfuntad människa som INTE skulle vara åtminstone en aning på sin vakt.

Man skulle definitivt inte flytta ihop direkt. Som BO gjorde.

Det är en myt när du påstår att den här killen och den här sortens killarna I lag är “extremt manipulativa”. Det finns inget de kan “manipulera om” när de kommer till verkligheten.

Om man VÄLJER att tro på en vilt främmande människas ord på allt vad han säger då tyder det inte på att den främmande människan är extremt manipulativ utan att den som tror på varje ord är extremt godtrogen.

Sen är det också så att så fort man har ansvaret över en annan människas liv då duger inte argumentet att man är “kär”. Det är alltså ingen ursäkt för att låta ens barn misshandlas.

Barnet föddes 5 veckor för tidigt. När barnet ammades misshandlades mamman samtidigt.

Den här kvinnan tycks sakna skyddsreflexer gentemot sitt barn. Därför anser jag att hon inte borde lämnas ensam med barnet och dess uppfostran utan hålla koll på henne och ge henne det stöd hon behöver. Sätter hon sig igen I en liknande situation då måste man förklara för henne att hon riskerar att förlora sitt barn I samma veva.

Han ÄR extremt manipulativ. När han satt på sluten ungdomsvård brevväxlade han med offret (en minderårig tjej som han torterat grovt) och lyckades få henne att förlåta honom och återuppta relationen. Han försökte få permission för att besöka henne men ansågs för farlig så han fick avslag. Hennes anhöriga var tvungna att hindra henne från att åka och besöka honom.
Citera
2017-05-22, 00:23
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenRiktigeJesus
Han ÄR extremt manipulativ. När han satt på sluten ungdomsvård brevväxlade han med offret (en minderårig tjej som han torterat grovt) och lyckades få henne att förlåta honom och återuppta relationen. Han försökte få permission för att besöka henne men ansågs för farlig så han fick avslag. Hennes anhöriga var tvungna att hindra henne från att åka och besöka honom.


Men det är ju inte ett bevis på att han är extremt manipulativ utan att offret är extremt korkat, saknar självbefarelsedrift och är gränslöst.

Om jag skulle tro att du är den riktige Jesus då skulle det ju inte vara tecken på din oerhörda manipulationsförmåga utan snarare hur lättlurad jag var.. eller hur mycket jag VILLE att du vore den riktiga Jesus.

Bara det faktum att man överhuvudtaget kan tänka sig att bli ihop med en kåkfarare är ett viktigt varningstecken på att tjejen inte har något självförtroende att tala om.

VARFÖR skulle en helt vanlig tjej bli ihop med en kriminell, missbrukarkille? Hon kan ju inte presentera honom för sin familj. Han har ingen framtid att erbjuda henne. Hon kan omöjligen ha något intresse att umgås med HANS kompisar – om hon själv inte knarkar..

Utgångspunkten redan talar om att den tjej som blir “attraherad” av en sådan kille är gränslös. Vilket tjejen I det här fallet var. Hon förstod ju inte ens var gränsen för hennes barns säkerhet gick. Hon riskerade hellre sitt barns liv och hälsa än tackade nej till häftig sex.

Det är väldigt alarmerande.
Citera
2017-06-01, 19:37
  #137
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dea1
Lägger upp fupen imorgon.

Fanns det någon FUP som vi kunde få läsa?
Citera
2017-06-01, 20:49
  #138
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju inte ett bevis på att han är extremt manipulativ utan att offret är extremt korkat, saknar självbefarelsedrift och är gränslöst.

Om jag skulle tro att du är den riktige Jesus då skulle det ju inte vara tecken på din oerhörda manipulationsförmåga utan snarare hur lättlurad jag var.. eller hur mycket jag VILLE att du vore den riktiga Jesus.

Bara det faktum att man överhuvudtaget kan tänka sig att bli ihop med en kåkfarare är ett viktigt varningstecken på att tjejen inte har något självförtroende att tala om.

VARFÖR skulle en helt vanlig tjej bli ihop med en kriminell, missbrukarkille? Hon kan ju inte presentera honom för sin familj. Han har ingen framtid att erbjuda henne. Hon kan omöjligen ha något intresse att umgås med HANS kompisar – om hon själv inte knarkar..

Utgångspunkten redan talar om att den tjej som blir “attraherad” av en sådan kille är gränslös. Vilket tjejen I det här fallet var. Hon förstod ju inte ens var gränsen för hennes barns säkerhet gick. Hon riskerade hellre sitt barns liv och hälsa än tackade nej till häftig sex.

Det är väldigt alarmerande.
Det är väldigt uppenbart att du faktiskt inte vet 'på riktigt' hur manipulation fungerar.

Ja, hon har nu ett barn - med, som vi alla läst, en otroligt olämplig fader - lämna henne ifred nu.
Hon lyckades ta sig ur detta med sitt barn - levande båda två.

Det är inte som att livet för varken henne eller barnet kommer bli all sunshines and rainbows efter detta. Men de lever iaf, båda två.

Förstår inte riktigt varför du riktar in dig på kvinnan i detta fallet - istället för mannen?
Citera
2017-06-01, 21:48
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
Det är väldigt uppenbart att du faktiskt inte vet 'på riktigt' hur manipulation fungerar.

Ja, hon har nu ett barn - med, som vi alla läst, en otroligt olämplig fader - lämna henne ifred nu.
Hon lyckades ta sig ur detta med sitt barn - levande båda två.

Det är inte som att livet för varken henne eller barnet kommer bli all sunshines and rainbows efter detta. Men de lever iaf, båda två.

Förstår inte riktigt varför du riktar in dig på kvinnan i detta fallet - istället för mannen?

Mannen är ju bevisligen psyko. Och olämplig som förälder – precis som du själv skriver.

Så varför skulle jag koncentrera mig på honom?

Återstår alltså kvinnan – om man tänker på att barnet inte ska bli föräldralöst.

Kvinnan har tidigare inte visat att hon är kapabel att prioritera barnet. Förhoppningsvis kan hon ändra sitt beteende och göra det I framtiden. Men hon behöver säkert hjälp, stöd och utomstående kontroll. Man borde inte lämna det här barnet vind för våg och förlita sig på att hon fixar det galant..
Citera
2017-06-02, 22:56
  #140
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mannen är ju bevisligen psyko. Och olämplig som förälder – precis som du själv skriver.

Så varför skulle jag koncentrera mig på honom?

Återstår alltså kvinnan – om man tänker på att barnet inte ska bli föräldralöst.

Kvinnan har tidigare inte visat att hon är kapabel att prioritera barnet. Förhoppningsvis kan hon ändra sitt beteende och göra det I framtiden. Men hon behöver säkert hjälp, stöd och utomstående kontroll. Man borde inte lämna det här barnet vind för våg och förlita sig på att hon fixar det galant..
Det är garanterat ingen som förlitar sig på det. Och hon får nog det stöd både hon och barnet behöver nu.

Så återigen, om du nu önskar att allt ska gå vägen för barnet och henne, så är hon inte prio-1-jaga-livet-ur-personen i denna tråden.
Citera
2017-06-03, 09:37
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Piskad av ett läderbälte under fötterna? Låter som lite klassisk gammaldags uppfostran, allt i hedersvåldets tecken. Garanterat muslim!

Geirm¤+d¤r Hraf+ J*+ss*+
¤ = e
* = o
+ = n

Jävligt udda namn på en muslim!

Bara ca 4 år? det var lite.
Citera
2017-06-03, 11:37
  #142
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Ännu ett patrask bakom "lås och bom". Domen var nästan pinsam läsning å GM:s vägnar. Han erkände i stort sett allting via sina mail, samtidigt som han beklagar sig över att allt kommer hamna på Internet. Nu saknas bara fotografier på kräket?
Citera
2017-07-15, 08:51
  #143
Medlem
Hovrätten dom har kommit:
Citat:
Hovrätten friar den tilltalade på två punkter men förklarar den villkorligt medgivna friheten förverkad efter överklagan. Mannen som var villkorligt frigiven får därmed avtjäna hela kvarstoden av ett tidigare straff. Totalt ska han avtjäna fyra år och sex månader plus två år, fyra månader och 16 dagar som återstod av hans tidigare straff. Tingsrätten hade i sin dom förverkat ett år.

[...]

– Det är en väl motiverad och väl formulerad dom som Hovrätten avger. Jag har förståelse för deras bedömningar även om jag hade sett fram emot ännu strängare straff, säger kammaråklagare Lise-Lotte Tegler.

Hovrätten ser ingen anledning att skärpa straffet eftersom han nu får avtjäna den tiden som återstod av det tidigare straffet.

Han döms för grov misshandel, grov kvinnofridskränkning, våldtäkt samt dopningsbrott. Han har tidigare hävdat att våldet varit en del av förhållandet han haft med sin sambo och att stora delar varit frivilligt från kvinnans sida. Detta är dock något som kvinnan förnekat. Mannen döms bland annat för att ha hängt upp kvinnan i ett bälte så hon tappade medvetandet.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/la...t-4704266.aspx

Om jag förstår detta rätt så är det samma straff som tidigare, men nu får han även sitta av den tid han var villkorligt frigiven från? Hur kom det sig att den tiden inte kom med tidigare?
Citera
2017-08-21, 09:17
  #144
Medlem
HD tar inte upp fallet.
Citat:
30-åringen överklagade till Högsta Domstolen (HD) som nu beslutat att fallet inte får prövningstillstånd. Det innebär att hovrättens dom står fast.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/fa...t-4731954.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback