2017-03-22, 20:45
Medlem
Det händer mycket skit i dagens samhälle, men det här gör mig extra illa berörd. Hur fan kan en människa sjunka så lågt?!?

Citat:
Mannen greps i mitten av januari och har sedan dess suttit häktad medan utredningen pågått. Han åtalas nu för en lång rad fall av grovt våld och hot mot sin sambo, bland annat när kvinnan var gravid.

Vid ett tillfälle i början av året misstänks mannen ha hängt upp kvinnan i en stång med ett bälte runt halsen så att hennes fötter hängde fritt från marken. Enligt åtalet förlorade kvinnan medvetandet. Gärningen rubriceras som mordförsök, alternativt grov misshandel.

Mannen åtalas även för att flera gånger ha piskat kvinnan med ett läderbälte bland annat mot underlivet, under fötterna och mot kroppen. Enligt åtalet låg kvinnan och ammade parets spädbarn vid ett av de tillfällen då hon blev misshandlad med bältet.

Åklagarens stämningsansökan innehåller en lång rad grova våldshandlingar, bland annat slag med en sopkvast av metall, ett stort antal slag i ansiktet och mot öronen och sparkar mot kroppen med smärta och blåmärken som följd. Vid ett tillfälle fick kvinnan revbensfrakturer av misshandeln, enligt åtalet.

Vid sex tillfällen när kvinnan var gravid misstänks mannen ha slagit eller sparkat henne. Dagen efter förlossningen, när hon ännu var kvar på kvinnokliniken, fick hon ett slag i ansiktet, enligt åtalet. Bland åtalspunkterna finns också flera fall då mannen misstänks ha tvingat ned sina fingrar i kvinnans hals så att hon fick kvävningskänslor och kräkreflexer. Han misstänks också för ett fall av våldtäkt mot kvinnan.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/ma...d-4589425.aspx

Hoppas på ett lååångt straff. Och att den stackars misshandlade kvinnan får en bättre framtid!
Citera
2017-03-22, 21:04
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
Det händer mycket skit i dagens samhälle, men det här gör mig extra illa berörd. Hur fan kan en människa sjunka så lågt?!?

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/ma...d-4589425.aspx

Hoppas på ett lååångt straff. Och att den stackars misshandlade kvinnan får en bättre framtid!

Verkligen brutalt. Undrar om psykisk sjukdom ligger bakom.
Citera
2017-03-22, 21:30
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Den här varelsen saknar existensberättigande. Hoppas det blir rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning. Risken att hon dödas när han kommer ut (på permission) måste vara stor.
Citera
2017-03-22, 22:02
Medlem
Stackars kvinna och baby. Vad bra att hon tog sig till polisen. Hade varit en tidsfråga innan han skulle haft ihjäl henne.
Citera
2017-03-23, 05:37
Medlem
Fan, börjar å lipa när jag läser detta. Hon måste ha varit livrädd.

Jag hittar inga ord för att uttrycka vad jag känner.

Love, peace and understanding ♡ ♡
Citera
2017-03-23, 05:49
Medlem
Något namn på GM?
Citera
2017-03-23, 09:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joskee
Något namn på GM?

Artikeln är i UNT, är det Attunda tingsrätt som gäller i den regionen har åtal och FUP då?
Citera
2017-03-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Artikeln är i UNT, är det Attunda tingsrätt som gäller i den regionen har åtal och FUP då?
Unt täcker in både Uppsala tingsrätt och Attunda tingsrätt. Skulle chansa på Uppsala först.
Citera
2017-03-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Fan, börjar å lipa när jag läser detta.
Du är inte ensam. Vi är minst två om det.
Citera
2017-03-23, 09:54
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Han misstänks också för ett fall av våldtäkt mot kvinnan.

Det här känns ju som en riktig jävla underdrift, förmodligen är sanningen tusenfalt värre....
Citera
2017-03-23, 11:05
Bannlyst
Vad hade kvinnan gjort för att förtjäna detta enligt mannen?
Citera
2017-03-23, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Den här varelsen saknar existensberättigande. Hoppas det blir rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning. Risken att hon dödas när han kommer ut (på permission) måste vara stor.
Han är ute till nästa sommar troligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in