Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 17:38
  #1
Medlem
Glajjans avatar
Då är det åter igen dags att deklarera.
Precis som föregående år så föreslår Sverigedemokraten Thoralf Alfsson att vi hårt arbetande medborgare som missgynnas i vår tillvaro tar tillbaka en del av det vi förtjänas, samtidigt som vi protesterar mot vansinnet.
Vi ges alltså här chansen att tjäna pengar samtidigt som vi protesterar. Se hur på Thoralf Alfssons blogg i länken nedan.

Citat:
Det handlar om att markera sitt missnöje med att en så stor andel av våra gemensamma skattemedel går till migration och integration, istället för till skola, vård och omsorg. Mitt förslag är att man i inkomstdeklarationen yrkar ett avdrag för fördyrande kostnader med anledning av massinvandringen. Dessa kostnader kan vara t.ex inbrottslarm, andra resvägar eller färdmedel, extra sjukvårdsförsäkring och högre försäkringspremier för bil och bostad, beroende på alla bränder.

Har man tur kan avdraget gå igenom men i annat fall måste Skatteverket granska deklarationen manuellt och avslå yrkandet. Tänk om tusentals människor yrkar på ett sådant avdrag. Under 2016 var det många tusen som gjorde detta avdrag. Kan vi bli fler 2017?

...

Vidare genom att använda maxbeloppet 13 500 kr som avdrag så undviker man också skattetillägg då undanhållen skatt anses ringa (skattetillägg påförs av praxis inte om skatten understiger 10% av ett pbb) dvs ca 4 300 kr.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/...skatteprotest/

Vi som gjorde detta förra året vet att det fungerar. Så jag rekommenderar alla att protestera mot massinvandringen med detta medel.

Tråden om skatteupproret 2016
__________________
Senast redigerad av Glajjan 2017-03-22 kl. 17:41.
Citera
2017-03-22, 17:41
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
På vilket sätt fungerade det menar du?
Citera
2017-03-22, 17:44
  #3
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
På vilket sätt fungerade det menar du?
Jag menar att utbetalningen som man deklarerar för godkänns av skatteverket. De stoppar den inte, så att säga. Det fungerar på alla tänkbara vis. Det är en handling som straffar staten. Visar missnöje, med mera. Det är effektivt.
Citera
2017-03-22, 19:12
  #4
Medlem
Funkar o funkar, ja men ingen frågade varför jag gjorde mitt avdrag så man vet ju inte om det funkar förän man blir granskad och ev godkänd. Hade tänkt ut ett brandtal ifall någon hade ringt och ifrågasatt. Men som sagt det funkade för mig.
Citera
2017-03-22, 19:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbis7004
Funkar o funkar, ja men ingen frågade varför jag gjorde mitt avdrag så man vet ju inte om det funkar förän man blir granskad och ev godkänd. Hade tänkt ut ett brandtal ifall någon hade ringt och ifrågasatt. Men som sagt det funkade för mig.

Är det inte möjligt att åka på en smäll längre fram?
Citera
2017-03-22, 19:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Är det inte möjligt att åka på en smäll längre fram?

Om man utsätts för granskning så granskas man säkert även bakåt men… det vet jag inte utan gissar bara. Håller man sig runt 10k i avdrag och tjänar normalt 20-30k/m så är det NOG lugnt.
Citera
2017-03-22, 19:40
  #7
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbis7004
Om man utsätts för granskning så granskas man säkert även bakåt men… det vet jag inte utan gissar bara. Håller man sig runt 10k i avdrag och tjänar normalt 20-30k/m så är det NOG lugnt.

5 år bakåt i tiden kan privatpersoner åka på att betala om det är något fel som uppdagas senare. Företag har 10 år.
Citera
2017-03-22, 19:54
  #8
Medlem
Glajjans avatar
Läs artikeln på bloggen. Det är idiotsäkert.
Citera
2017-03-22, 20:26
  #9
Medlem
Vad som är konstigt är varför Skatteverket inte automatiskt granskar ALLA deklarationer med avdrag för "Övriga utgifter". Det torde gå att läsa motiveringarna till dessa avdrag i en takt av 200 i timmen och Skatteverket borde heller inte ha svårigheter att förenkla och automatisera handläggarens avslag till att bara kryssa i en ruta.
Citera
2017-03-23, 07:21
  #10
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad som är konstigt är varför Skatteverket inte automatiskt granskar ALLA deklarationer med avdrag för "Övriga utgifter". Det torde gå att läsa motiveringarna till dessa avdrag i en takt av 200 i timmen och Skatteverket borde heller inte ha svårigheter att förenkla och automatisera handläggarens avslag till att bara kryssa i en ruta.
Tricket är att pappersdeklarera bara dagar innan slutdatum. Det blir jobbigt för Skatteverket att hinna med då
Citera
2017-03-23, 20:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Tricket är att pappersdeklarera bara dagar innan slutdatum. Det blir jobbigt för Skatteverket att hinna med då

Det har ingen som helst betydelse. Alla pappersdeklarationer skannas in i ett datorsystem (dvs. ingen tidskrävande manuell hantering) och som pappersdeklarant hamnar man också automatiskt i ett senare slutskatteuttag i augusti. Hade det blivit en träff i systemet på deklarationen har Skatteverket på sig till i vart fall december att hantera ärendet.
Citera
2017-03-24, 10:00
  #12
Medlem
Kostar inget extra att testa en gång iaf. Spara pengarna och pynta tillbaka om det skiter sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback