Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 17:17
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...ha-krankt-barn

"En 15-årig pojke i Skellefteå kommun uppsökte läkare då han mådde psykiskt dåligt. Men i stället för att få den hjälp han hoppats på ska läkaren ha sagt att pojken var anorektisk, därmed kostade Sverige en massa pengar och i stället borde utvisas direkt. Nu anmäls läkaren för upprepade kränkande och rasistiska uttalanden mot patienter."

Vad anser ni om denna läkare?
Citera
2017-03-22, 17:21
  #2
Medlem
Valsus avatar
Hoppas han får sparken eller sänkt lön!
Citera
2017-03-22, 17:28
  #3
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Man blir nyfiken på hur bevisläget ser ut. Ord mot ord?

"Som följd av detta känner familjen att de inte vågar söka hjälp igen då de upplever att dem är en belastning för Sverige, vilket eventuellt kan leda till att de får negativa konsekvenser för deras asylprocess."

Dom ÄR en belastning, vilket bevisas av att dom tar ut sitt enorma vårdbehov redan från dag ett, i god tid innan eventuella asylskäl är utredda. Läkaren har således rätt i sak, även om framförandet av sådana åsikter är tecken på osmidigt beteende. Antar att läkaren sett förfallet inom vården på nära håll och likt vår springande polisvän "inte orkar mer".
Citera
2017-03-22, 18:33
  #4
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Hoppas han får sparken eller sänkt lön!

Sakta i backarna nu. Vem har påstått att läkaren är en man? Det kan likas gärna röra sig om en kvinna.
Citera
2017-03-22, 18:40
  #5
Medlem
Extremt oproffisigt... Jag är antiteist och religionslärare men inte fan attackerar jag religiösa elever..

Personligt skit som religion och ideologi får man hålla i hemmet.
Citera
2017-03-22, 18:45
  #6
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Sakta i backarna nu. Vem har påstått att läkaren är en man? Det kan likas gärna röra sig om en kvinna.

Har du läst artikeln ?
Citera
2017-03-22, 19:27
  #7
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Anledningen till att asylsökande enbart erbjuds akut vård är för att de kostar pengar.

Jag undrar om inte här föreligger en kommunikationsmiss med misstolkningar av vad läkaren sa.
Citera
2017-03-22, 19:31
  #8
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Svt jobbar hårt och ensidigt. En artikel till om en läkare som kallade islam för "en sjukdom".

Citat:
Under ett läkarbesök i slutet av januari 2016 ska en läkare i norra Västerbotten ha sagt att alla muslimer vill halshugga alla som inte hör till deras religion och i samband med det dragit fingret över halsen i en halshuggningsgest.

Sista raden förklarar en hel del.

Citat:
Pojken kräver skadestånd av läkaren på 5000 kronor för det som inträffat.

There is no business like DO-business.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...al-om-muslimer
Citera
2017-03-22, 20:55
  #9
Medlem
Goldmanns avatar
Det är därför läkare bör ha med sig en sköterska när de har att göra med ffa muslimer eller andra som kan missuppfatta eller är ute efter pengar som vittne. Då kan båda skriva i journalen vilket väger rätt tungt. Viktigt att man dokumenterar när man har att göra med patienter där det kan uppstå problem oavsett ursprung.
Citera
2017-03-22, 21:03
  #10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Anledningen till att asylsökande enbart erbjuds akut vård är för att de kostar pengar.

Jag undrar om inte här föreligger en kommunikationsmiss med misstolkningar av vad läkaren sa.
Jepp. Anorexi räknas knappast som en akut sjukdom. Känns som ett försök att rida på apati-vågen.
Citera
2017-03-22, 22:20
  #11
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
En läkare skall arbeta ickepolitiskt och i detta fall kanske det läkaren säger är sant kort och gott.

Om 15-åringen någonsin skall kunna bli något annat än en parasit så måste han börja med att acceptera vad han är. Man kan aldrig lösa ett problem man inte erkänner.
__________________
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2017-03-22 kl. 22:24.
Citera
2017-03-24, 13:51
  #12
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vad anser ni om denna läkare?

Omtyckt av patienter, jobbig för Hälsogemenskapens styrelse

Roger Karlsson (se bild), verksamhetschef på Hälsogemenskapen i Jörn, gillas av sina patienter på orten. Men han är burdus och svär när han blir förbannad.

Styrelsen på Hälsogemenskapen är missbelåten med att doktor Karlsson inte är så bra på att alltid till punkt och pricka göra exakt så som de vill. Till exempel vägrade han att följa ett styrelsebeslut att sälja Hälsogemenskapens bil. Karlsson ansåg att det inte skulle medföra någon besparing utan i stället belasta budgeten genom ökade kostnader för taxi. Besvärlig som han är har han i olika omgångar varit uppsagd, men ändå till slut aldrig tvingats lämna jobbet.

Roger Karlsson är min bästa läkare
Åsikter
Norran, 15 december 2015

Arbetsgivaren: ”En svår person att ändra på”
Norran, 11 februari 2015


"Förtroendet för läkaren är orubbat i Jörn, där han jobbat ända sen starten av Hälsogemenskapen år 2002." Så står det i ett reportage från SvT Nyheter Västerbotten.

Slår bort kritiken
SvT Nyheter Västerbotten, 10 februari 2015


Roger Karlsson har en attityd och ett sätt som inte är PK

Jörn ligger i nordvästra hörnet av Skellefteå kommun, 65 kilometer nordväst från kommunledningen i Skellefteå. Institutionerna i Skellefteå är tämligen PK. I centralorten rynkar man på ögonbrynen när en stor karl från inlandet hela tiden gör fel saker och inte är tillräckligt fogsam och visar sig ovillig att strikt följa påbud och åsikter som hör till maktens ideologi för stunden.

Roger Karlsson är inte feminist. När en lätt misshandlad kvinna, nästan mot sin vilja blev insläpad i Karlssons mottagningsrum av en kvinnlig polis, då uppstod konflikt.

Läkaren slår ifrån sig: ”Kärringgnäll”
Norran, 10 februari 2015


Lokaltidningen driver kampanj mot doktor Karlsson

Norran, frisinnad länstidning i Skellefteå, driver vad som kan kallas för en kampanj mot Karlsson.

- Varför får just du så mycket kritik, frågar Norran.

– För att jag är en sådan man inte kör över. Ändå biter jag inte ifrån mig, jag har aldrig grälat på sjuksköterskorna trots att jag haft anledning, som de drar benen efter sig. Det hinner jag inte eftersom jag jobbar, säger doktor Karlsson.


Anmäld till IVO av en socialsekteterare i Skellefteå

Det senaste är att doktor Karlsson blivit anmäld till IVO, Inspektionen för vård och omsorg. Anmälare är Emmy Åström, socialsekreterare hos Skellefteå kommun. I sin anmälan skriver hon att Roger, som hon kallar honom, "kränker sina patienter gång på gång och har uppenbarligen har rasistiska värderingar"

Anmälaren förklarar att Roger har visat rasistiska värderingar då han vid kontakt med patienten NN, en 15-årig pojke, uttryckt sig "både kränkande och rasisfiskt då han sa att NN var anorektisk och därmed kostar Sverige en massa pengar och istället borde utvisas direkt."

Jag tolkar orden från doktor Karlsson som så att han ogillar den sortens invandring som blir till en tung kostnadsbörda för samhället. I en politisk debatt kan person med sådan inställning ibland etiketteras som rasist av sin meningsmotständare. Jag finner det värre när en myndighetsperson, socialsekteteraren Emmy Åström, i sin myndighetsutövning kallar person som ifrågasätter en fortsatt kostnadsbringande invandringspolitik för rasist.

Anmälan mot läkaren Roger Karlsson, Hälsogemenskapen i Jörn
Inspektionen för vård och omsorg, 16 mars 2017



Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Sakta i backarna nu. Vem har påstått att läkaren är en man? Det kan likas gärna röra sig om en kvinna.

Pik från Norran

Det är en pik från Norran när man nu i krigsmånaden mars väljer att kalla Big Man Karlsson, antifeministen, för hen i stället för han.

Norran skriver:

"Läkaren ska ha uttryckt sig både kränkande och rasistiskt vid besöket. Dessutom anklagade hen föräldrarna för att göra fel och att familjen ljög om problemen."

Läkare kränkte ung patient
Norran, 22 mars 2013
__________________
Senast redigerad av kafu 2017-03-24 kl. 13:54.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback