Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 15:14
  #1
Avstängd
Andra studenter har sånt driv och intresse, fejkar de det eller är det genuint?
Jag slackar mig genom med mest E:n och tycker studierna är mest överskattade, onödiga och pretentiösa.
Citera
2017-03-22, 16:02
  #2
Medlem
PierreTanguys avatar
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?
Citera
2017-03-22, 16:15
  #3
Medlem
På gymnasiet kände jag ungefär likadant, brydde mig i stort sett ingenting.
Bestämde mig nu i höstas att läsa in behörighet för högre studier, och sedan dess har allt flutit på perfekt. Jag har ett mål jag strävar efter, och det får mig att vilja intressera mig i studierna.
Citera
2017-03-22, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?

Man kan få E i betyg även på universitetet.
Citera
2017-03-22, 17:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
Andra studenter har sånt driv och intresse, fejkar de det eller är det genuint?
Jag slackar mig genom med mest E:n och tycker studierna är mest överskattade, onödiga och pretentiösa.

Plugga något du tycker är intressant istället (och ger jobb)
Citera
2017-03-22, 18:17
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?

A-F används i uni faktiskt