Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 15:14
  #1
Avstängd
Andra studenter har sånt driv och intresse, fejkar de det eller är det genuint?
Jag slackar mig genom med mest E:n och tycker studierna är mest överskattade, onödiga och pretentiösa.
Citera
2017-03-22, 16:02
  #2
Medlem
PierreTanguys avatar
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?
Citera
2017-03-22, 16:15
  #3
Medlem
På gymnasiet kände jag ungefär likadant, brydde mig i stort sett ingenting.
Bestämde mig nu i höstas att läsa in behörighet för högre studier, och sedan dess har allt flutit på perfekt. Jag har ett mål jag strävar efter, och det får mig att vilja intressera mig i studierna.
Citera
2017-03-22, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?

Man kan få E i betyg även på universitetet.
Citera
2017-03-22, 17:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
Andra studenter har sånt driv och intresse, fejkar de det eller är det genuint?
Jag slackar mig genom med mest E:n och tycker studierna är mest överskattade, onödiga och pretentiösa.

Plugga något du tycker är intressant istället (och ger jobb)
Citera
2017-03-22, 18:17
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
E i betyg, är det gymnasiet då eller?

På universitet har man oftast privilegiet att välja utbildning efter eget intresse, alla jag pluggar med drivs av ämnet dem pluggar. Känner ingen som fejkar, du kanske helt enkelt valde något opassande för dig?

A-F används i uni faktiskt
Tror inte jag hittar något intressant att studera. Jag är en cynisk misantrop som föraktar samhället så jag är rätt körd . Ska nog bli yrkesmördare.
Citera
2017-03-22, 18:17
  #7
Avstängd
FrassesTigrars avatar
du är kass helt enkelt. sluta studera och skaffa socialbidrag och tryck i dig lite knark så ska du se att det blir bättre.
Citera
2017-03-22, 18:21
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dinradgivare
Plugga något du tycker är intressant istället (och ger jobb)

Finns tyvärr inget. Dessutom står jag inte ut att vara anställd och bli beordrad vad jag ska göra så jag ska nog försöka komma på någon unik idé och bli egen företagare.
Citera
2017-03-22, 18:22
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
du är kass helt enkelt. sluta studera och skaffa socialbidrag och tryck i dig lite knark så ska du se att det blir bättre.

Varför är jag kass, utveckla gärna. Bjuder du på knarket?
Citera
2017-03-22, 18:26
  #10
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
Varför är jag kass, utveckla gärna. Bjuder du på knarket?
knarket kan du väl köpa för socpengarna?

du är kass för att du bara får E i betyg. sen är du också kass för att du försöker få de andra lyckade och motiverade att framstå som hycklande bäbisar. käften fattfitta sätt dig ner och plugga eller dra lite knark
Citera
2017-03-22, 18:38
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
knarket kan du väl köpa för socpengarna?

du är kass för att du bara får E i betyg. sen är du också kass för att du försöker få de andra lyckade och motiverade att framstå som hycklande bäbisar. käften fattfitta sätt dig ner och plugga eller dra lite knark

A eller E spelar ingen roll. Om jag brydde mig hade jag säkert fått högre betyg. Jag försöker inte få någon att framstå som hycklare, undrade bara om de är genuina eller påklistrad entusiasm.
Citera
2017-03-22, 19:04
  #12
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennearminslav
A eller E spelar ingen roll. Om jag brydde mig hade jag säkert fått högre betyg. Jag försöker inte få någon att framstå som hycklare, undrade bara om de är genuina eller påklistrad entusiasm.
hur ska vi veta om det är påklistrat eller inte? fråga dom? en del är mer motiverade än andra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback