Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-19, 21:52
  #589
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Finns det historik från när han var liten och hängde med dem, var han medlem här då? Resande, inte romer.

Du har inga belägg för att de skulle vara resande. Varför hakar du upp dig på det? Varför är det svårt att acceptera att de är både pedofiler och svenskar? Offren i tråden känner inte till det, varför skulle du göra det bättre än dem?
Citera
2017-12-19, 21:54
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Du har inga belägg för att de skulle vara resande. Varför hakar du upp dig på det? Varför är det svårt att acceptera att de är både pedofiler och svenskar? Offren i tråden känner inte till det, varför skulle du göra det bättre än dem?
I ärlighetens namn var det inte mycket offren kände till om dem, förrän nu.

Jag säger bara vad jag tror. Och jag har aldrig sagt att de inte är svenska, din jättesmarting.
Citera
2017-12-19, 22:00
  #591
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
I ärlighetens namn var det inte mycket offren kände till om dem, förrän nu.

Jag säger bara vad jag tror. Och jag har aldrig sagt att de inte är svenska, din jättesmarting.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Solklart att de är resande eller halvromer, namnet på modern och hennes syssla, hur ofta de flyttade. Finns inget som tyder på att de inte är det, utan tvärtom.

Sedan behöver man inte stirra sig blind på efternamnet då det är ganska vanligt att vissa byter.


Tror = Solklart? Superdupersmarting.

Åtminstone en del av offren har hängt med dem väldigt mycket och lär ha känt till en hel del om dem.
Citera
2017-12-19, 22:13
  #592
Medlem
För dom som undrar hur dessa försörjt sig så har Dessa personer handlat på krita överallt på byn. Tills ingen litade på dom längre.

Tydligen så är det inte Sibylle som stått på huset heller. Utan en annan spå-tant

https://minfil.org/604eo9dab4/4E41F1...BEF85020B4.png

https://minfil.org/5543o1d7b7/3E15AD...5022B52049.png
Citera
2017-12-19, 22:17
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagskrigaren
För dom som undrar hur dessa försörjt sig så har Dessa personer handlat på krita överallt på byn. Tills ingen litade på dom längre.

Tydligen så är det inte Sibylle som stått på huset heller. Utan en annan spå-tant

https://minfil.org/604eo9dab4/4E41F1...BEF85020B4.png

https://minfil.org/5543o1d7b7/3E15AD...5022B52049.png
Nu kommer detta också, lurat butiker i att de ska betala men uteblir, bor i hus andra står på, jag tror ju inte mindre på resandeteorin efter det.

Kanske därför de flyttade runt då, och att de alltid hade godis och annat snask. Snuten frågade ju hur de kunde ha råd med det-
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2017-12-19 kl. 22:22.
Citera
2017-12-19, 22:33
  #594
Medlem
FYFAN! Nyss läst en del (slutade läsa efter att han förgripit sig på 2åringen), klarade fan inte av att läsa mer, har så sjukt ont i magen... VILKA ÄCKLIGA JÄVLA INAVELSVIN! hur kan man göra såhär?! så jävla många stackars barn dom förstört för all framtid! Hur kan man någonsin bli hel igen efter att vuxna människor, de man ser upp till, de enda man kanske känner tillit till gör detta mot en?!!!!

Samtidigt blir jag sjukt besviken på media som inte hänger ut dessa 2 med bild och namn, HUR TÄNKER DOM?! Johanna Möller / Hagamannen / Eklund, såna väljer dom att hänga ut, som jag anser vara en piss i missisippi i jämförelse vad dessa 2 asen gjort.... det är dessutom viktigt att få ut deras anleten till allmänheten då det SÄKERLIGEN finns fler barn som dom förgripit sig på... deras föräldrar måste ju få se just dessa 2 ansikten för att ens fatta vad deras barn utsatts för...
Citera
2017-12-20, 00:18
  #595
Medlem
MissLarssons avatar
Det är roligt att folk hittar på saker. på Björns sida på QX står det att han är vänster och grön. alltså vänsterpartist eller miljöpartist. Kan ni lägga av nu! Bröderna är dömda pedofiler inte politiker eller några viktiga personer!
Citera
2017-12-20, 08:21
  #596
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Containment
Jag kan förtydliga denna punkt med att säga att familjen var rakt igenom svensk.

Du får nog läsa på vad resande är:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Resandefolket

Citat:
I många länder finns personer som kallar sig resande, vilka har skiftande bakgrund. I Sverige hade resandefolket en livssituation liknande romernas och flera har bevisligen släktskap med romerna, då de också i stor utsträckning använder dialekter av samma språk, romani eller romanès. Resandefolket i Sverige uppskattas idag bestå av cirka 20 000 individer. Enligt en senare skrivning (2005) i en riksdagsproposition om språket så står det I Sverige räknas resandefolket till romerna.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2017-12-20 kl. 08:31.
Citera
2017-12-20, 08:34
  #597
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elara
Var har du hittat uppgifterna? Jag googlade efternamnet Sandberg lite snabbt, det ligger på nr 34 av Sveriges vanligaste efternamn så det är förvånande med resandefolk (för mig iallafall, jag är kanske inte tillräckligt insatt i ämnet). Men det är faderns släkt du kollat på och inte bara random Sandberg eller? Är Robert som blivit mördad släkt med fadern?

https://forum.genealogi.se/index.php?board=12002.0
Citera
2017-12-20, 09:07
  #598
Medlem
UT64s avatar
Om det är så att bröderna Sandberg är tattare, eller resande som den politiskt korrekta
termen lyder, är det ett dråpslag mot alla i denna tråd som gottat sig i att gärnisngsmännen
är "pursvenska"..

Namnen, Sandberg, Sibylle, Faltin e.t.c. som dyker upp tyder på detta. Sedan deras livsstil
utan vanliga arbeten; Spåkonst, tecknande o.s.v. avför dem från vanliga Svenssons.
Och så uppgifterna om deras kringflackande liv samt ständiga "lånande" av pengar.

Denna folkgrupp är slödder som anser sig stå utanför samhället och är lite finare än
"bönderna" som de föraktfullt kallar svenskarna. För att begå brott som drabbar någon
utanför den egna gruppen anser de inte vara något brott alls.
Citera
2017-12-20, 09:55
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLarsson
Det är roligt att folk hittar på saker. på Björns sida på QX står det att han är vänster och grön. alltså vänsterpartist eller miljöpartist. Kan ni lägga av nu! Bröderna är dömda pedofiler inte politiker eller några viktiga personer!

Okej da far jag ta och hjalpa dig med denna biten, Det har han lagt dar redan nagon gang 2004-2005 nar han forst hittade till QX for att i den skanska HBTQ cirkeln e det avskytt att sympatisera med hogerpolitik.

Och det star inte att han e vanster och gron utan foljande.

Politik
liberal
anarkist
revolutionär
visionär
grön

Sa sluta forsoka forvrida faktan, Inte for att hans politiska syn har en inspelan i fallet men for de som kant honom e det ganska solklart var hans politiska mynt ligger da han var valdigt uttalad om sitt starka missnoje med invandrare under perioden han bodde i Trelleborg.

Sa fru Larsson, vems ord ska de ga pa, dig som last och forvrangt hans QX eller mig som faktiskt kanner personen (Aven om jag onskar jag aldrig nagonsin lart kanna det satans svinet)
Citera
2017-12-20, 10:46
  #600
Medlem
chinaskijs avatar
Sover ni bättre om de sympatiserar med SD eller är "resande folk"? Passar det in i den lilla världsbilden ni har? Pedofili har funnits och finns i alla samhällsklasser och kulturer. Förövarna utnyttjar sin auktoritet och makt, det handlar inte alltid om tvång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback