Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 13:16
  #1
Medlem
Drömt ganska återkommande om en gestalt vid dörröppningen eller att någon sitter i min kontorsstol och stirrar, är helt psykisk frisk och tar alltid fram mobilen för att lysa noggrannare men då är det borta såklart, fipplar med telefonen några minuter innan jag lägger mig igen så är säker jag är vaken, dock groggy.
Någon som upplevt samma eller vet vad det beror på eller varför man får det?
Citera
2017-03-22, 13:41
  #2
Medlem
Har en polare som vaknar mitt i natten (nästan varje natt pga något). i början stod något vid dörren och tittade på honom sedan blev det bara värre. När han vaknar nuförtiden är det något som står över honom eller sitter på honom istället. Sjukt obehagligt
Citera
2017-03-22, 14:01
  #3
Medlem
Sover man på rygg så ökar risken för sömnparalys med flera tusen procent. Gör du det TS?
Citera
2017-03-22, 14:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arieswar
Sover man på rygg så ökar risken för sömnparalys med flera tusen procent. Gör du det TS?
Somnar på sidan men vaknar oftast på rygg, men i sömnparalys är väl musklerna avstängda, jag kan ju röra på mig som vanligt?
Citera
2017-03-22, 14:07
  #5
Medlem
Bigl-rips avatar
Låter inte som något som har med sömnparslys att göra. Fick väldigs sömnparalyser när jag tryckte testosteron hemskt.

Fick också så att det stog en man i dörren som kom närmre och närmre och jag kunde inte röra mig eller skrika, vart fett arg inombords och försökte skrika att jag skulle hugga honom. Men det var väl mer preparatet som talade.
__________________
Senast redigerad av Bigl-rip 2017-03-22 kl. 14:14.
Citera
2017-04-07, 14:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arieswar
Sover man på rygg så ökar risken för sömnparalys med flera tusen procent. Gör du det TS?

AMEN.. Jag har hafy det massor med gånger.
Skräcken som kan komma kan vara helt frultansvärr stark.
Ligg på rygg och försök sova men rör dig INTE ett skit. så lite det bara går.
Så småningom kommer något stå och kolla på dig.
Ofta kommer der höga ljud under en kort stund som trappas upp för mig.. För mig har det varit helikopterljjud som intensifieras. lågt först sen trappas det upp under en kort tid tills det är så högr att det låter som jag ligger under en helikopter... Sen står demonen där...

CRAZY. men coolt att ha upplevt

För ett par år sedan när jag var under massiv stress... Natten jag skulle sova... Denna gpng var det en diskantton. Mycket hög frekvens som trappades upp till extremt högt ljud.
Sedan halt plötsligt kändes det som jag låg i luften i ett hav av bomull.. Kändes fruntansvärt skönt.. Men sedan försvann det och jag såg gestalten stå där och glo på mig.
Lyckades tänka bort honom på något sätt och tänkte... Fan måste få tillbaka den här liggaibomull känslan igen.. Lyckades att få tillbaka den under en kort stund.. Sedan försvann hela spektaklet.
Med mycket erfarenhet och trial and error och ens personliga temperament och tänk kan man säkert få dessa paralyser att vara positiva också.. Men skräcken som sagt... Fy fan.. Känns inte nyttigt för hjärtat När det börjar poppa popcorn pga demonen.
__________________
Senast redigerad av reltiHflodA 2017-04-07 kl. 14:43.
Citera
2018-09-26, 12:23
  #7
Medlem
Hejsan,

Jag vet inte om du fått ditt svar ännu men det kallas för Hypnagoga eller hypnopompa hallucinationer och de är en del av sömparalys. De kan komma med eller utan paralysen.
De är inte farliga.men obehagliga.

Fråga gärna om du undrar något . Du kan också söka på orden.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback