Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 20:43
  #13
Medlem
Oftast ensamma och utstötta. Allt eftersom dagens folk och särskillt kvinnor inte accepterare genuina män.
Citera
2017-03-22, 20:47
  #14
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repp555
Man ser det när man kollar den andra personen i ögonen.

Eller inte... Sånt tycker jag är svårt att avgöra direkt utan det visar sig efter ett tag. Ibland träffar man folk som man tror är the shit men som sen visar sig vara rätt fåniga personer. De mest äkta personerna jag har träffat har jag fått ett väldigt neutralt första intryck från.

Om jag träffar personen i verkliga livet har jag ganska lätt att känna hur personen är. Sedan tycker jag frågeställningen är lite konstig. En äkta människa. Tolkar det som någon som är sig själv, är ärlig och menar vad den säger och gör.

Men ibland har man fel. Händer lättare online att personen visar sig vara mindre genuin än man trott. I verkliga livet händer det mer ofta (för mig i alla fall) att personer växer i mina ögon.
Citera
2017-03-22, 20:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Är äkta och har "sunda" värderingar...? vad nu det betyder 2017

Att vara genuin har mer att göra med hur man förhåller sig till sina värderingar snarare än vilka dom är.
Citera
2017-03-22, 23:43
  #16
Medlem
Brunbeverns avatar
Att man inte vänder kappan efter vinden eller spelar teater.

För att ge en bild över vad genuin är, försök se till vad motsatsen till genuin skulle kunna vara istället. Vad är det? Jag tänker per automatik på exempelvis tjejer som rent mekaniskt kommer med komplimanger till sina väninnor fastän de egentligen inte menar det. De kanske gömmer sig bakom ett vänligt tonläge, fin röst-ton och glatt humör men den dolda toxiciteten i kommentaren är jättehög.

Vad är då genuin? En person som inte räds att säga saker som den tycker om den känner för det, vare sig det är något som stör denne eller om det är något den gillar. En person som är sig själv och inte påverkas lika mycket av det yttre och hur andra är.
Citera
2017-03-22, 23:45
  #17
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Är äkta och har "sunda" värderingar...? vad nu det betyder 2017

Ingenting vad det verkar.
Citera
2017-03-23, 04:49
  #18
Medlem
Fina du!!1

Citat:
Ursprungligen postat av Snortakaffe
Hej, vet lite vad det betyder men undrar mer och vill ha mer info hur en geniun person är?

Finns ingen och som är en "genuin person".
Många utmålar sig som detta och många vill att alla andra skall vara detta.
Men nej, det finns ingen alls "genuin person" utan vi alla är lika goda kålsupare.
Men vardagsmässigt så är den en "genuin person" den som spelar bäst utan att vara en välbetald skådespelare.
Önskar man sig dock här en "genuin person", och detta i sitt liv, så bör man själv vara den och som spelar huvudrollen.
Men ledtrådar på vägen, ledord på vägen, så lyssna på dens fagra ord och som fäller desamma, se alltså ALDRIG till dess handlingar.
Fin trådstart!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback