Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 13:24
  #13
Medlem
#1 Vilken ränta kan du låna till?
#2 Hur mycket belåning har du på nuvarande lägenheten?

Men säg att du kan sälja lägenheten för 2,5mkr. 11k i vinst ger en ränta på drygt 5.25%, så man bör fråga sig.
-är det värt huvudvärken att ha en hyresgäst?
-kan du hitta någon du känner och litar på?

Är du hyfsat likvid skulle jag säga att det låter som ett ganska attraktivt förslag.
__________________
Senast redigerad av mrsteve2 2017-03-24 kl. 13:28.
Citera
2017-03-26, 09:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag antar du bor i en hydda norr om Arvidsjaur och lever på nötter och sten. Om du har tittat på priser på ANDRAHANDSKONTRAKT i Stockholm så visa mig please en lägenhet som kostar 3000 i månaden.

Eeh nej ja bor i Varberg vid havet. Fy fan aldrig att man skulle punga ut så mycket för att bo i Stockholm alltså på den ytan :/
Citera
2017-03-26, 09:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Naturligtvis kan man inte vara idiot om man skall dra in pengar till en hyra på 12000-13000 i månaden. -Smart konstaterande!

Bostadsrättsföreningar brukar i de flesta fall bara tillåta privatpersoner att köpa lägenheter. När företag behöver arbetskraft men de sökande inte kan ta jobbet för att det inte finns lägenheter så ställer den sökande kravet att företaget skall fixa ett boende.
Eftersom de inte kan köpa så måste de hyra i andra hand.
Det finns företag som bara sköter detta och fixar förmedlingen samt förhandlar med bostadsrättsföreningen.

Men du har rätt. De som flyttar in är nog inte idioter. Det är nog väldigt om om lägenheter på 40 kvm för 3000 nu för tiden

Alltså inte ens i Oslo kostar det så mycket att bo på den lilla ytan...ja får inte ihop de
Citera
2017-03-26, 09:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
I min brf är det en person som hyr ut sin 38 kvm för 12-13, inom tullarna (stora essingen).

Vansinnigt! Då hade ja hellre köpt en egen brf!
Citera
2017-03-26, 11:52
  #17
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Eeh nej ja bor i Varberg vid havet. Fy fan aldrig att man skulle punga ut så mycket för att bo i Stockholm alltså på den ytan :/

Jag skiter väl fullständigt i om du inte vill betala den hyran men du kan inte komma och säga att bara för att du inte vill betala den hyran att jag ljuger.

har du ens tittat på någon site som hyr ut i andra hand?
Citera
2017-03-28, 13:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag skiter väl fullständigt i om du inte vill betala den hyran men du kan inte komma och säga att bara för att du inte vill betala den hyran att jag ljuger.

har du ens tittat på någon site som hyr ut i andra hand?


Det har ja absolut..jag hjälpte en polare med ett andra hands kontrakt för inte alls längesen..och då gällde det en tvåa som skulle kosta 6500/månad ...och 60 m2
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback