Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-03-23, 22:22
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Ledsen att sabba din världsbild här, men SD innebär ingen förändring. Såvida vi inte repatrierar minst 2 miljoner babbar så kommer den etniske svensken var i minoritet dö ut inom några hundra år.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Jag ställer gärna upp på din plan.
Citera
2017-03-23, 22:55
  #98
Medlem
SD är nog som sagt ingen lösning, möjligtvis en liten inbromsning. Eftersom svenskar inte alls föder barn i samma utsträckning som dem flesta "flyktingarna" gör så kommer nog detta sluta illa, you do the math.
Alternativet är ju faktiskt att försöka göra något som vänder denna utveckling!
Citera
2017-03-24, 16:27
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekanjagtro
SD är nog som sagt ingen lösning, möjligtvis en liten inbromsning. Eftersom svenskar inte alls föder barn i samma utsträckning som dem flesta "flyktingarna" gör så kommer nog detta sluta illa, you do the math.
Alternativet är ju faktiskt att försöka göra något som vänder denna utveckling!

Vi behöver organisationer som uppmanar vita att skaffa fler familjer. Jag själv vill ha 4 barn i min familj 🇸🇪
Citera
2017-03-24, 16:38
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Vi behöver organisationer som uppmanar vita att skaffa fler familjer. Jag själv vill ha 4 barn i min familj 🇸🇪

Jo absolut men jag tror att det blir svårt då det inte riktigt ligger i våran kultur på samma sätt som det gör för folk från 3 världen. Tror snarare att repatriering, känns som en mer långsiktigt lösning för att komma undan ännu mer rasblandning. Plus att dessa människor från 3 världen måste reducera sitt barnafödande för att resurserna på denna jord ska räcka till.
Citera
2017-03-24, 21:24
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man blir inte automatiskt försvenskad bara för att man når den tredje generationen. Det beror framförallt på var man bor och hur öppen familjen varit för den svenska kulturen.

En tredje generationens invandrare som växer upp i ett invandrartätt förortsområde som är rensat från svensk kultur (t.ex Fittja) kan knappast ses som försvenskad. Däremot om han/hon har skaffat en villa i Lidingö, och har enbart svenska grannar och umgås med dem, då kan man nog se personen som försvenskad.

Problemet är att eftersom invandrarna i Sverige blir alltfler för varje år som går så minskar alla rent svenska områden i motsvarande takt. Så det blir allt svårare för invandrarna och deras barn och barnbarn att försvenskas. För att kunna försvenskas måste man bo i en svensk miljö.

En kultur är enbart i en liten utsträckning bunden till en geografisk/historisk plats. Framförallt är den bunden till de människor som bor där och som man umgås med.

Bosätter sig tusentals somalier i en plats och de håller ihop gruppen via språk och kulturutövande och de förblir kvar där, då kommer de att förbli somalier i generationer. De blir inte svenskar bara för att platsen har ett svenskt namn istället för ett somaliskt namn. Internet, Skype och flyg gör att de kan ha täta kontakter med sitt forna hemland och släkten där, och på så sätt skapa en länk mellan sitt tidigare hemland och det nya landet. Och tack vare parabolantenner kan de se sitt hemlands TV istället för svensk TV (och undgår därmed möjligheten att lära svensk kultur via TV). Den lokala moskén kommer också att förstärka den icke-svenska identiteten.

Lyckas somaliern bra i livet rent ekonomiskt så har han alltid chansen att bosätta sig i ett svenskt villa- eller radhus- eller bostadsrättsområde, men om hans ekonomi bara tillåter honom bo där det finns billiga hyresrätter, så kan han bara välja mellan att bo med andra somalier eller bo med andra invandrare. Några svenskar kommer han inte att stöta på.

Det här är förmodligen den största skillnaden mot Sveriges tidigare invandring. Oavsett plånbok kunde du förr i tiden bosätta dig i områden med en stor majoritet svenskar. Idag har denna mekanism slagits ut.

Finns väl studier som visar på hur människor med utländsk bagkrund, löper större risk att radikaliseras åt fel håll i mångkulturell miljö, jämfört med om de hade bott i sitt hemland. Detta känner säkerligen Sveriges/Europas korrupta politiker till, konstigt vore det annars. Mörkläggning, demokratur och åsiktsförtryck har länge lagt censur på eventuella obekväma sanningar.
http://vancouversun.com/news/staff-b...venient-truths
Citera
2017-03-24, 23:55
  #102
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
År 2050 beräknas svensken vara i minoritet i hela landet:



Och med nuvarande invandringstakt så pekar det mesta på att det faktiskt blir så.

Efter år 2050 har svenskarna inget eget land längre, utan vårt fortsatta öde bestäms av andra folkgrupper.
Har du någonsin varit i Nederländerna? Storbritannien? Eller utomlands du vet till platser utanför Skara eller var du nu bor?
Citera
2017-03-25, 00:36
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Då har Sverige isåfall på mindre än 100 år gått från att vara ett av världens mest homogena länder till ett land där invandrarna är i majoritet, ganska stor förvandling.

Jag hoppas verkligen ni vägrar vård från våra invandrade kollegor den dag ni blir gammal. Det kommer att komma ett parti om 20-30 år som kommer att ha dessa åsikter. Har ni inte ens tänk på hur eran ålderdom kommer att bli? Vem kommer att ta hand om er då ni blir gamla?
Citera
2017-03-25, 00:42
  #104
Medlem
Jag hoppas att det vänder. Det kommer givetvis bli någon form av kollaps innan det spås att ske.
Svenskarna går med allt större säkerhet emot en mycket tuff framtid och det behövs!
Det är bittert att det ska behöva vara med förintelse eller liv som insatts men det har hänt något allvarligt med det här folket. Med all respekt till stats och mediapropaganda så har svenskarna iallafall, generellt, visat sig allt för svaga och allt för naiva, så en riktigt upprensning behövs.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback