Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 00:01
  #85
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1two3four5
1. I vilket land kräver KVINNORNA att bli uppassade? - Sverige
2. I vilket land kräver FETA kvinnor att få vältränade män på dejtingsidor - Sverige
3. I vilket land har oftast kvinnan makten i förhållandet eftersom hon har så många alternativ? - Sverige

De som skriver i tråden kanske vill vända på steken precis som du INTE vill vända på steken här hemma i Sverige!

Jag var inne på Bodycontact och såg en fet, sjuk kvinna med rulator och syrgas söka unga svenska killar. Fy fan asså, hon skrev också "enbart unga svenska killar", tanten var typ 50-60+

Dessa tanter som ligger med unga flykting pojkar då? Hur skulle det se ut om det var män som låg med unga tjejer?

Inte nog med att män inte får köpa sex, så ska de inte heller få göra det utomlands, komiskt att ingen ser hur mycket krav man ställer på män i Sverige. Alla som säljer sex är inte offer.
Citera
2017-03-25, 02:23
  #86
Medlem
8711s avatar
Märker att det blir mer och mer vanligt. Även bland typ nationalister och liknande. Att folk har en flickvän från ett annat europeiskt land som Polen, Tyskland, Serbien och liknande. Nästan alla säger samma sak, att dom är trötta på feminismen och dom svenska sura otacksamma subborna som så ofta är vänster därtill. Dessa killar vill alla ha feminina tjejer som uppskattar en maskulin man.

Han komikern Mårten Andersson är ett bra exempel, han har en serbisk flickvän och uttalat för att han vill ha en feminin tjej som inte är feministsubba.
Citera
2017-03-25, 02:27
  #87
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Märker att det blir mer och mer vanligt. Även bland typ nationalister och liknande. Att folk har en flickvän från ett annat europeiskt land som Polen, Tyskland, Serbien och liknande. Nästan alla säger samma sak, att dom är trötta på feminismen och dom svenska sura otacksamma subborna som så ofta är vänster därtill. Dessa killar vill alla ha feminina tjejer som uppskattar en maskulin man.

Han komikern Mårten Andersson är ett bra exempel, han har en serbisk flickvän och uttalat för att han vill ha en feminin tjej som inte är feministsubba.

Helt rätt, varför ska män nöjja sig med en feminist ragata när han kan få en normal kvinna som inte är förvirrad. Sätter man inte press på svenska kvinnor så förändras de aldrig.
Citera
2017-03-25, 05:32
  #88
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern

Så tänker väl personer som TS också, fast du verkade känna behovet av att sätta stämplar på folk som inte tänker som du, när du inte vet om personerna tänker så. Hur kommer det sig?


Fast om du läser mina inlägg så kan du se att jag aldrig nämner något om attraktion till asiatiska eller ryska kvinnor för den delen. Jag förstår mycket väl att det finns många som finner dessa kvinnor attraktiva.

Det jag ifrågasätter är den attityd en del av männen i tråden har. Dom pratar om att "skaffa en postorderbrud", undrar "hur mycket pengar man måste ha" osv. Det låter som om dom planerar att köpa ett OBJEKT.
Citera
2017-03-25, 15:14
  #89
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Fast om du läser mina inlägg så kan du se att jag aldrig nämner något om attraktion till asiatiska eller ryska kvinnor för den delen. Jag förstår mycket väl att det finns många som finner dessa kvinnor attraktiva.

Det jag ifrågasätter är den attityd en del av männen i tråden har. Dom pratar om att "skaffa en postorderbrud", undrar "hur mycket pengar man måste ha" osv. Det låter som om dom planerar att köpa ett OBJEKT.

Männen skriver bara det, vet många som behandlar sina tjejer bra. Pewdiepie är tillsammans med en italiensk tjej, han kan kännas dryg men är fin mot henne.
Citera
2017-03-25, 21:01
  #90
Medlem
Ninnyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Männen skriver bara det, vet många som behandlar sina tjejer bra. Pewdiepie är tillsammans med en italiensk tjej, han kan kännas dryg men är fin mot henne.

Jaha?
Att det finns män som behandlar sina utländska fruar bra är väl knappast något vi ska behöva hurra över. Det är en självklarhet enligt mig - man SKA behandla sin partner bra.
Jag fokuserar på de män som i den här tråden utttyckt att dom planerar att köpa en postorderbrud. Jag tycker det låter jävligt illa helt enkelt.
Citera
2017-03-26, 17:42
  #91
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mookster
Något jag ofta märker är att dessa "importörer" alltid är jävligt negativa. När de ska argumentera för varför de föredrar utländska kvinnor (i stort sett alltid asiater) så börjar de dra upp allt de hatar med svenska kvinnor. De är för självständiga, alltid otrogna, feta och hängröv osv. Vad beror det på?

Sen vill jag även nämna att alla svenskor är inte likadana, så varför dra alla över samma kam? Det finns många vackra, trevliga, intressanta kvinnor. Jag tror helt enkelt att de flesta importörer inte har träffat rätt kvinna. Missförstå mig inte, jag tycker inte det är något fel med att gifta sig med en utländsk man/kvinna, själv är jag gift med en nordamerikansk man, men det blir ju så fel när ni börjar ert argument med att gnälla över alla svenskor, det får er bara att låta bittra och, helt ärligt, som att det är något fel på er. För lika barn leker bäst, så om alla kvinnor ni träffat är fet och fula, då är ni förmodligen också det.
Självklart blir det mycket generaliserande när dessa frågor diskuteras och självklart är inte alla svenska kvinnor likadana. Men på en metanivå är svenska kvinnor som grupp oerhört märkliga och det är även svenska män ska väl tilläggas.

Om jag som nybliven singel ska hitta en kvinna är det irrationellt att leta bland svenska kvinnor då sannolikheten att jag ska hitta vad jag söker är mikroskopisk liten jämfört med sannolikheten att hitta vad jag söker hos utländska kvinnor.

Nej det handlar inte om ett behov av att bli uppassad, jag känner sällan behovet av att bli uppassad. Det handlar inte heller om att svenska kvinnor är självständiga och kapabla medan jag är ute efter ett hjälplöst mähä som jag kan dominera. Så det blir lite "gnäll" över svenska kvinnor, jag tror helt enkelt många svenska män känner sig väldigt främmande inför den postmoderna genusverkligheten de ofta ställs inför när de koverserar med en demokratiskt skolad duktig flicka med taskig självkänsla. För min del får svenska kvinnor vara och bete sig hur de vill det stör mig inte det minsta men det är helt enkelt inget för mig.

Det handlar om värderingar, det handlar om lojalitet, det handlar om självkänsla eller bristen därav och det handlar om att få leva i en traditionell mansroll i ett traditionellt hetrosexuellt förhållande.
Citera
2017-03-28, 00:08
  #92
Medlem
Funderar själv på det efter utbildningen är klar. Rest en del i Sydostasien och det blir där tror jag. Svenska tjejer är helt uteslutna för mig och även västerländska då jag dels har sociala problem och inte kan få tjej hemma och feminismen och allt det andra plus att tjejer i Asien är ofta snygga och mer feminina än svenska. Blir jag kär i någon här blir jag det men jag tänker inte anstränga mig mer. Inte lätt med aspergers.
Citera
2017-03-28, 01:08
  #93
Medlem
ShallowInfidels avatar
Sverige förstör kvinnor, de bästa kvinnorna oavsett etnicitet finnes i deras hemländer bara det landet inte heter Sverige.
Citera
2017-03-28, 01:23
  #94
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1two3four5
Varför begår ni det OERHÖRDA MISSTAGET att ta kvinnan till Sverige? Kvinnor är och har alltid varit likadana i alla tider. Det spelar ingen roll var hon är född. Det som däremot spelar roll är den miljö/kultur hon befinner sig i. Jag förstår er som vill importera. Jag föreslår dock att du exporterar dig själv istället. För när kvinnan har bott tillräckligt länge i Sverige kommer hon sakta men säkert att bli som en svenska. Om du däremot exporterar dig själv kommer du att få uppleva fördelarna med utländska kvinnor livet ut pga att de fortfarande befinner sig i samma kulturella kontext.

This one understands. Är själv en latina/negress/desi lover, men fan i helvete att jag skulle dejta dessa i Svearike. Skillnaden på en quinnabuske från Zimbabwe i Sverige och en i Zimbabwe är enorm, den sistnämnda har inte ännu blivit korrumperad av den Svenska mentaliteten och miljön.
Citera
2017-03-28, 21:09
  #95
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Jag finner dubbelmoralen väldigt intressant.
Att svenska män väljer en partner från ett annat folkslag är tydligen helt okej. Men om en svensk kvinna skulle välja en man av annan etnicitet så är hon ett äckligt luder.

Är det något ni känner igen er i?


Hur fan är det dubbelmoral. Står asiaterna för en enorm överrepresentation av kriminalitet? Det är för det första en jävligt stor skillnad på olika etniciteter. Och för det andra så är det såklart tråkigt att svenska män inte skaffar vita barn men vad fan är alternativet då? En runtskickad arabisk spermatrasa till svensk hora. Ett halvsvenskt barn med en riktig kvinna till mor är fortfarande bättre än att helvita svenska barn måste växa upp i skam med en förrädisk hora till morsa, eller att få en dotter som är precis som sin hora till morsa.

Jag förstår inte varför asiater dock, det finns ju gott om riktiga kvinnor i vita länder. Att hela väst är lika lockande i utbudet av kvinnor som feministisk kroppsvätske-konst kan man ju lugnt konstatera. Men det finns ju gott om länder med slaver. Visst alla har ju olika preferenser så jag har full förståelse för er som väljer asiater. Det är klart dom är bättre än svenska skabbluder men helt ärligt är en hund som har rullat runt i avföring och ätit spyor en bättre kärlekspartner än en förrädisk stomipåse för sagge. Till och med prostituerade säger nej till araber men svenneluder hundar efter dom som om dom vore gjorda av pengar och status.
Citera
2017-03-28, 21:52
  #96
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Hur många är inte ensamma och bittra i Sverige? Att vara ensam är ingen skyldighet, men det är inte heller en rättighet att vara tillsammans med någon. Så vi balanserar det hela genom att importera en fru från utlandet till Sverige.

Första jag tänker på är Thailand, erfarenheter? Har du gift dig i utlandet? Hämtat hit? Bor där?

Ensam kan man inte hjälpa. Men bitter .......... Om ni inte vore så bittra skulle ni ju hitta nån fattariväl.

Är det den nya kvinnan, som ju blir "fast" här i Sverige eftersom hon känner noll människor och har noll pengar,- som ska få ta del av all denna bitterhet?

Undrar ju vad som händer om hon efter ett tag inte är kär längre, vill flytta isär eller dylikt från dessa bittergökar.

Kanske läge att ta ansvar för sig själv och förstå att det inte är kvinnor (svenska, utländska, whatever) utan bitterhet som förstör chansen till bra och lyckliga förhållanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback