Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 22:28
  #1
Medlem
Tjena! Idag började min skärm pixla sig när jag spelade ett spel, alltså att pixlarna buggar och försvinner/fryser fast.

Sedan startade jag om datorn och nu går datorn igång men varken skärm, mus eller tangentbord reagerar!

Fläkten på grafikkortet snurrar inte, dock så gör dom andra fläktarna det.
Någon som vet hur jag ska gå till väga?

MvH Anton
Citera
2017-03-21, 22:39
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonViksten
Tjena! Idag började min skärm pixla sig när jag spelade ett spel, alltså att pixlarna buggar och försvinner/fryser fast.

Sedan startade jag om datorn och nu går datorn igång men varken skärm, mus eller tangentbord reagerar!

Fläkten på grafikkortet snurrar inte, dock så gör dom andra fläktarna det.
Någon som vet hur jag ska gå till väga?

MvH Anton
Börja med att byta ut grafikkortet. Har du inbyggd grafik på moderkortet testa o se om du får bild där.
Funkar inte det byt nätdelen.
Citera
2017-03-21, 23:11
  #3
Medlem
Före man byter ut grafikkortet skulle jag rekommendera att man tar loss kablarna och lyfter ut kortet och sedan trycker i det igen och trycker i kablarna. Bara för att vara säker på att kortet verkligen får kontakt på alla signaler på kantkontakten samt att det får den extra ström som behövs.
Citera
2017-03-22, 10:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonViksten
Tjena! Idag började min skärm pixla sig när jag spelade ett spel, alltså att pixlarna buggar och försvinner/fryser fast.

Sedan startade jag om datorn och nu går datorn igång men varken skärm, mus eller tangentbord reagerar!

Fläkten på grafikkortet snurrar inte, dock så gör dom andra fläktarna det.
Någon som vet hur jag ska gå till väga?

MvH Anton

Inte omöjligt att de e kasst moderkort. Speca gärna vad som sitter i
Citera
2017-03-22, 13:25
  #5
Medlem
Prova flytta grafikkortet till annan PCIE slot om du kan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback