Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 09:59
  #13
Avstängd
majduns avatar
att bägge parter har egna hobbys och intressen är jätteviktigt för att få egentid .... prata öppet och fritt om ALLT alltid ..... försök att dela upp hemma sysslorna så rättvist som det bara går , killar är rätt värdelösa på städning matlagning och tvätt så där drar tjejerna stora lass ofta som sliter på förhållanden i längden , tänk liksom vem orkar mysa om man är slut och utarbetad som en trasa ?så skärpning killar på detta !!! så kommer det bli bra
Citera
2017-03-24, 18:32
  #14
Medlem
Är det här verkligen allt ni har att komma med?
Citera
2017-03-24, 18:43
  #15
Medlem
DeNadas avatar
Visa att du tycker att din man är bra.
Var lojal.
Håll ned gnäll och ska det kritiseras, gör det konstruktivt.
Lägg förväntningarna på en rimlig nivå.
Håll efter dig själv och stötta din partner i att göra det med.
Ha mer än ett intresse.
Prata om allt.
Lyssna!
Inget drama.
__________________
Senast redigerad av DeNada 2017-03-24 kl. 18:48. Anledning: Listfunktionen är ju kass
Citera
2017-03-24, 20:26
  #16
Medlem
Mooons avatar
Jag håller med dig men det går två vägar såklart. Stötta varandra to the bitter end.


Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Var din killes största fangirl. Det kanske låter tramsigt men jag tror att alla killar innerst inne vill ha en tjej som helhjärtat tror på dem, även när det går dåligt, och som är deras partner in crime.
Citera
2017-03-24, 20:52
  #17
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Gör grejer som gör dig lycklig och tillfreds. En glad kvinna är en bra kvinna helt enkelt.

Exakt.

Förstår inte riktigt vad du (TS) håller på med, lär dig laga mat m m för att tillfredsställa andra?

Tror detta är många tjejers problem, de fattar inte att det är för sig själv man ska göra bra saker och få sig själv att må bra. För då mår man toppenbra och kan vara sitt bästa jag mot andra.

Då får din man automatiskt ut det bästa av dig. (Och vise versa, förstås.)
Citera
2017-03-24, 21:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Då får din man automatiskt ut det bästa av dig. (Och vise versa, förstås.)
Vad spelar det för roll? Hon gör ju det för sig själv ....
Citera
2017-03-24, 21:27
  #19
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Vad spelar det för roll? Hon gör ju det för sig själv ....

Jag förstår inte frågan.

Vill du ha en glad och lycklig partner så behöver det komma inifrån henne själv. Då får ju även du ut det mesta av relationen. Hon gör saker för sig själv så att hon är en glad människa - och du får njuta av resultatet för att det är dig hon älskar och valt att leva med.

Vad är det som är oklart?
Citera
2017-03-24, 21:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag förstår inte frågan.

Vill du ha en glad och lycklig partner så behöver det komma inifrån henne själv. Då får ju även du ut det mesta av relationen. Hon gör saker för sig själv så att hon är en glad människa - och du får njuta av resultatet för att det är dig hon älskar och valt att leva med.

Vad är det som är oklart?

Att göra något för sig själv och att göra något för andra står inte i motsats till varandra.
Citera
2017-03-27, 20:16
  #21
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Att göra något för sig själv och att göra något för andra står inte i motsats till varandra.

Precis, jag trodde att du tyckte det. Dåså🙄
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback