Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-17, 07:29
  #25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag tänker att det handlar om en läggning när personen behöver bli förnedrad för att öht kunna nå njutning o orgasm. Personen kan bara släppa loss o känna sig värdig att få njuta när den blir förnedrad.

"Exklusiv" kallas detta inom sexologin. Alltså när man bara kan bli kåt om fetischen ifråga är uppfylld. Så om personen är "exklusiv" förnedringsfetischist så kan han inte bli kåt om han inte alls kan se sig förnedrad, men om han är "icke-exklusiv" med sin förnedringsfetischism så kan han även bli kåt på andra saker utöver förnedring.
Citera
2017-04-17, 07:33
  #26
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Jag upplever att eventuella trauman i livet har mer inverkan på kvinnors (undergivna)läggning är mäns. Fast kanske är det mer okej för en kvinna att prata och reflektera över jobbiga händelser.

Lite funderingar bara.

Det finns många och väldigt olika bakgrunder till att människor tänder på en eller flera aktiviteter inom BDSM. Visst, trauman kan vara en av dessa. Men det finns inget som säger att inte samma saker kan gälla män. De flesta män påverkas av sina hormoner (testosteron) att bli dominanta vilket då även stämmer överens på den allmänna uppfattningen om hur män bör vara, som inte minst kommer utifrån kvinnors önskemål. Undergivenhet är en vanligare läggning än dominans. Bland män är undergivenhet ungefär lika vanligt som dominans, men bland kvinnor är dominans extremt ovanligt, bortsett från "prova på"-lusta eller att showa lite på någon fetischfest, men i nästan samtliga fall är kvinnors egentliga läggning undergiven (eller vanilj då förstås, beroende på hur strängt man vill dra gränsen för vad som ska räknas som "ug").
Citera
2017-04-19, 20:16
  #27
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Exklusiv" kallas detta inom sexologin. Alltså när man bara kan bli kåt om fetischen ifråga är uppfylld. Så om personen är "exklusiv" förnedringsfetischist så kan han inte bli kåt om han inte alls kan se sig förnedrad, men om han är "icke-exklusiv" med sin förnedringsfetischism så kan han även bli kåt på andra saker utöver förnedring.
Aha! jag visste inte att det finns ett ord för det - " exlusiv" - alltid skoj att få lära sig ngt nytt!! Tycker det är ngt väldigt sexigt i det hela att en man visar sig underlägsen liksom - fast det är lika sexigt med en dominant förstås.
Jag tänker att ngn som bara funkar sexuellt under stark förnedring har ngn slags spärr som de fått redan i barndomen - att personen bara ger sig själv tillåtelse o känner sig värdig att få njuta när den blir förnedrad.
Citera
2017-04-19, 21:34
  #28
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Aha! jag visste inte att det finns ett ord för det - " exlusiv" - alltid skoj att få lära sig ngt nytt!! Tycker det är ngt väldigt sexigt i det hela att en man visar sig underlägsen liksom - fast det är lika sexigt med en dominant förstås.
Jag tänker att ngn som bara funkar sexuellt under stark förnedring har ngn slags spärr som de fått redan i barndomen - att personen bara ger sig själv tillåtelse o känner sig värdig att få njuta när den blir förnedrad.

Det finns ingen preferens som bara kan ha en tänkbar förklaring. Det som kännetecknar just förnedring är väl att det allmänt anses tabu. Men för vissa kan själva det faktum att något är tabu helt eller delvis vara det som lockar. Visst kan dålig självkänsla förklara varför vissa utövar förnedringssex, men även raka motsatsen kan få en person att utöva förnedringssex, att man är van vid att alltid bli bemött (eller bemöta) med respekt så att man vill uppleva motsatsen. En annan förklaring kan vara att man söker bekräftelse och på något sätt har man förvärvat uppfattningen att förnedring är ett effektivt sätt att få uppmärksamhet.
Citera
2017-04-24, 13:30
  #29
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Feting; Ja, det är den varianten som jag främst avsåg o som jag på nåt sätt alltid först förknippar med ngn som vill bli förnedrad - den sköna känslan av att få vara liten, lättnaden av att slippa vara den som alltid har makt o kontroll.
Citera
2017-05-06, 13:57
  #30
Medlem
Jag får mycket ut av mina kinks de tider jag är tillsammans med mina kinkvänninor men jag känner att jag behöver uppleva djupet av min kink ännumer och där är jag inte riktigt än. Men kinket är inte extremt! Jag söker fortfarande de som har modet och självförtroendet att gå hela vägen tillsammans med mig.

Men jag har vart i närheten av de kvinnor som kan och är men saken har att göra med tidsprossen. Jag ser vart jag kan komma och steget är både långt och kort beroende på om de kvinnor jag känner och de som känner mig.

__________________
Senast redigerad av Mattboy 2017-05-06 kl. 14:01.
Citera
2017-05-06, 19:05
  #31
Medlem
Dashades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Visst finns det dem som har det som läggning. Som behöver, lever och kräver det. Sen finns det de som är intresserade utav det och gärna provar nån gång men kanske ingen dealbreaker om det inte skulle funka med ev. partner.

Jag menar att det både är en läggning och ett intresse. Beroende på hur mycket behov man har och hur man identifierar sig med sin "läggning". Förnedring hör väl mer eller mindre till dock.

Jag upplever att eventuella trauman i livet har mer inverkan på kvinnors (undergivna)läggning är mäns. Fast kanske är det mer okej för en kvinna att prata och reflektera över jobbiga händelser.

Lite funderingar bara.


Tror man är de man är sexuellt till en början i sin ungdom, där tenderar de stereotypa könsrollerna vara präglat i ens DNA. Men med ålder, nyfikenhet kommer också erfarenhet - först då kan vi förändra. Så om jag som ung föddes in i en norm, kan ja 10-20år senare bryta den. Måste bara inviga lite mod och rätt verktyg, sen kommer självförtroendet falla på plats och när en väl har fått självkänslan där den ska vara - så kan alla göra va fan man vill. Enkelt i teorin.

När man inser att ug egentligen handlar om att "få" behandlingen utförd på sig, och dom handlar om att "ge" dvs utföra den på ug. Kan man se detta i andra perspektiv s att jag är "passiv / aktiv" eller framgångsrik eller arbetslös. Närå, finns säkert undantag som bekräftar regler - i allra högsta grad. Men allt är inte definitivt, samhället luckras upp, genus perspektiven också.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback