Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 23:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Gamla haschrökare/alkoholister/tjackpundare/lim boffare menar du? Du har ju ingen aning om vad människorna har gjort? Du har ju antagligen bara en uppfattning om hur en haschrökare bör vara på äldre dagar och när du ser en person som beter sig så och du vet har rökt så tror du det är pga rökat.

Haschrökarna var mogna patienter på ett vårdhem i Roslagen.
De hade haft haschpsykoser som gjorde att de inte kunde
klara sig ute i samhället. De hade skadats för livet. Nu satt
dom och snackade osammanhängande samtal med sig själva.
Under de 3 månader jag arbetade där på ett sommarvik kunde
jag inte en enda gång få ett svar på en fråga.
Citera
2017-03-22, 23:41
  #14
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Alltså Herrejävlar, orka lyssna igenom detta fåneri! Vad är det för knäppgökar som ringer in egentligen? Man kan ju tro att dom kört fast i 80-talet eller nåt, what the hell are they on? Haschpsykos snack 2017! Jesus!

De hade ju kunnat låta någorlunda utvecklade indvider komma till tals åtminstonde, som inte är indoktrinerade av Sovjetunionen Sveriges skolböcker och inte kan tänka själva. Det är ju för böfvelen bara pinsamt. Man kan ju tro att det hela är en ren satir!

Det verkar mest vara pensionärer som ringer in, vilket kan bero på att det sänds under dagen när de flesta är på jobbet. Jag skulle själv behöva be chefen om att få ta en rast för att kunna ringa in. Jag tror det till stor del förklarar tramset de säger, det är gamlingar och kanske några arbetslösa som ringer in. Man påminns om hur långt kvar vi har att gå i Sverige när man hör sådana där gubbar och tanter, när man umgås med folk runt 30 och neråt så är attityderna ofta mer liberala och man glömmer bort att sådana där obildade fån finns där ute...
Citera
2017-03-23, 09:51
  #15
Medlem
Stones avatar
PP3 i P3 borde ha ett Ring P3, det skulle bli så jäkla kul program, inga över 25 får ringa.
Citera
2017-04-19, 15:57
  #16
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Har träffat gamla haschrökare och gamla alkoholister.
Ingen höjdare.
Men haschrökarna var var klart mest skadade.
Dom kunde inte föra ett vanligt samtal.
Levde i en egen värld.

Låter som du ljuger
Citera
2017-04-19, 16:53
  #17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Haschrökarna var mogna patienter på ett vårdhem i Roslagen.
De hade haft haschpsykoser som gjorde att de inte kunde
klara sig ute i samhället. De hade skadats för livet. Nu satt
dom och snackade osammanhängande samtal med sig själva.
Under de 3 månader jag arbetade där på ett sommarvik kunde
jag inte en enda gång få ett svar på en fråga.
Men nu pratar du om personer som har psykisksjukdom/åkomma.
Dessa är genetiska och komemr av att dom är sjuka och cannabiskonsumtionen/missbruk är en symtom av denna sjukdom.
Citera
2017-04-19, 16:55
  #18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Det verkar mest vara pensionärer som ringer in, vilket kan bero på att det sänds under dagen när de flesta är på jobbet. Jag skulle själv behöva be chefen om att få ta en rast för att kunna ringa in. Jag tror det till stor del förklarar tramset de säger, det är gamlingar och kanske några arbetslösa som ringer in. Man påminns om hur långt kvar vi har att gå i Sverige när man hör sådana där gubbar och tanter, när man umgås med folk runt 30 och neråt så är attityderna ofta mer liberala och man glömmer bort att sådana där obildade fån finns där ute...
Sen P1, som har en mindre ung publik än tex P3.
Sen förstår jag att dom säger det dom gör, då de har blivit indoktrinerade med hur livsfarligt det är.
Citera
2017-04-19, 22:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men nu pratar du om personer som har psykisksjukdom/åkomma.
Dessa är genetiska och komemr av att dom är sjuka och cannabiskonsumtionen/missbruk är en symtom av denna sjukdom.

Kalla det för vad du vill.
Citera
2017-04-19, 22:36
  #20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Kalla det för vad du vill.
Jag kallar det inte för nått, utan så är det.
Och här har du en källa av många.
http://www.ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf
Citera
2017-05-25, 17:20
  #21
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Kalla det för vad du vill.

Vad är detta för svar? Du är ju helt dum i huvudet om du väljer att svara på något som är av högsta relevans (klyban)
Citera
2017-06-20, 18:56
  #22
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Haschrökarna var mogna patienter på ett vårdhem i Roslagen.
De hade haft haschpsykoser som gjorde att de inte kunde
klara sig ute i samhället. De hade skadats för livet. Nu satt
dom och snackade osammanhängande samtal med sig själva.
Under de 3 månader jag arbetade där på ett sommarvik kunde
jag inte en enda gång få ett svar på en fråga.

Möjligt att de har haft en psykos men inte av hasch.

Haschpsykos är en myt. Otroligt att det fortfarande finns folk som tror på detta.
Citera
2017-06-20, 21:18
  #23
Medlem
Hörde detta på radion idag:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6720551

Står att forskare har identifierat en genförändring som orsakar att ett visst protein tillverkas på fel sätt och att just detta har kunnat kopplats till flera psykiska sjukdomar, däribland psykos. Tänkte att det kunde vara av värde att belysa i diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback