Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-21, 20:23
  #1
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120

Från ca. 20:00.

"Jag är inte dum i huvudet!"
Jo, det är du eftersom du har så dåliga argument.
Citera
2017-03-21, 21:02
  #2
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120

Från ca. 20:00.

"Jag är inte dum i huvudet!"
Jo, det är du eftersom du har så dåliga argument.

Täppas, kunde man ge sig fan på.. Dumma idiot!
Jag håller med Dorsin!
Citera
2017-03-21, 22:25
  #3
Medlem
Hejhopens avatar
Lyssnade bara första minuten. Men första saken Dorsin kunde huggit på är när radiopratare säger "har du träffat en gammal Haschrökare, de har inte många hjärnceller kvar". Kunde han inte bara slängt ut sig argumentet att "Har du träffat en gammal alkoholist". Så hade diskussionen tagit slut.
Citera
2017-03-21, 22:36
  #4
Medlem
husGUDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopen
Lyssnade bara första minuten. Men första saken Dorsin kunde huggit på är när radiopratare säger "har du träffat en gammal Haschrökare, de har inte många hjärnceller kvar". Kunde han inte bara slängt ut sig argumentet att "Har du träffat en gammal alkoholist". Så hade diskussionen tagit slut.
Sämsta argumentet ever - det hade ju lika gärna kunnat vara ett argument för att göra alkoholen olaglig eller hårdare kontrollerad. Kan ni nyfrälsta kids sluta lyfta alkoholens egenskaper och konsekvenser varenda jävla gång cannabis ska debatteras?!

Han hade ju snarare kunnat säga typ; "Jag har ju inte träffat honom personligen, men Obamas hjärnceller verkade fungera skapligt. Får se om de sista försvinner nu när han som "pensionär" kan starta dagarna med en stadig spliff igen."
Citera
2017-03-22, 11:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopen
Lyssnade bara första minuten. Men första saken Dorsin kunde huggit på är när radiopratare säger "har du träffat en gammal Haschrökare, de har inte många hjärnceller kvar". Kunde han inte bara slängt ut sig argumentet att "Har du träffat en gammal alkoholist". Så hade diskussionen tagit slut.

Har träffat gamla haschrökare och gamla alkoholister.
Ingen höjdare.
Men haschrökarna var var klart mest skadade.
Dom kunde inte föra ett vanligt samtal.
Levde i en egen värld.
Citera
2017-03-22, 11:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Har träffat gamla haschrökare och gamla alkoholister.
Ingen höjdare.
Men haschrökarna var var klart mest skadade.
Dom kunde inte föra ett vanligt samtal.
Levde i en egen värld.


Gamla haschrökare/alkoholister/tjackpundare/lim boffare menar du? Du har ju ingen aning om vad människorna har gjort? Du har ju antagligen bara en uppfattning om hur en haschrökare bör vara på äldre dagar och när du ser en person som beter sig så och du vet har rökt så tror du det är pga rökat.
Citera
2017-03-22, 11:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Har träffat gamla haschrökare och gamla alkoholister.
Ingen höjdare.
Men haschrökarna var var klart mest skadade.
Dom kunde inte föra ett vanligt samtal.
Levde i en egen värld.
Vilken briljant analys! Låter mycket trovärdigt och sanningsenligt.
Citera
2017-03-22, 17:47
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Jag är en gammal haschrökare (dagligen i 20+ år) och jag upplever inte mig ha större svårigheter att uttrycka mig vare sig verbalt eller i skriftligen. Detta kan givetvis bero på att jag lever i en bubbla och bara upplever mina egna resonemang som stringenta och logiska. Detta kan mycket väl stämma, här kom jag ju med anekdotisk bevisföring!
Citera
2017-03-22, 18:05
  #9
Medlem
jamesdeans avatar
Dagens (22e mars) Ring P1 bestod till stor del av folk som ringde in för att "besvara" gårdagens kille. Massa gamla gubbar och tanter som påstod sig ha bevittnat haschpyskoser på egen hand och pratade om hur hemsk och förfärlig den här liberala synen är osv. Inte en enda inringare från "den andra sidan". Tyckte dock att programvärden gjorde ett ganska bra jobb med att ställa kritiska frågor till de som ringde in.
Programmet kan lyssnas på här: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120
Citera
2017-03-22, 18:20
  #10
Avstängd
FrassesTigrars avatar
killen sa att cannabis botar cancer. även om cannabis inte är en sån big deal så är han lika dum i huvudet som snubben som driver programmet. fyfan
Citera
2017-03-22, 20:41
  #11
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
killen sa att cannabis botar cancer. även om cannabis inte är en sån big deal så är han lika dum i huvudet som snubben som driver programmet. fyfan
Varför är han dum i huvudet?
Utveckla gärna ditt svar när du skriver ett sådant påstående.
Citera
2017-03-22, 22:21
  #12
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Dagens (22e mars) Ring P1 bestod till stor del av folk som ringde in för att "besvara" gårdagens kille. Massa gamla gubbar och tanter som påstod sig ha bevittnat haschpyskoser på egen hand och pratade om hur hemsk och förfärlig den här liberala synen är osv. Inte en enda inringare från "den andra sidan". Tyckte dock att programvärden gjorde ett ganska bra jobb med att ställa kritiska frågor till de som ringde in.
Programmet kan lyssnas på här: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1120
Alltså Herrejävlar, orka lyssna igenom detta fåneri! Vad är det för knäppgökar som ringer in egentligen? Man kan ju tro att dom kört fast i 80-talet eller nåt, what the hell are they on? Haschpsykos snack 2017! Jesus!

De hade ju kunnat låta någorlunda utvecklade indvider komma till tals åtminstonde, som inte är indoktrinerade av Sovjetunionen Sveriges skolböcker och inte kan tänka själva. Det är ju för böfvelen bara pinsamt. Man kan ju tro att det hela är en ren satir!
__________________
Senast redigerad av tvivale 2017-03-22 kl. 22:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback