Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-03-23, 22:20
  #97
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Jag vet att du tycker så, din lilla dummer. Du kan inte få in i din lilla nöt till hjärna att en man inte har intresse av att äga en kvinna och hålla sig till henne. Han vill ha en miljon kvinnor, inte en. Män har aldrig tjänat på äktenskap.

Det var det dummaste jag hört. Varför tror du då att så många män i århundraden ägnat sig åt att begränsa kvinnors sexualitet?

Om män vill sprida sin säd och inte bli "snärjda", varför då bevaka sina fruar så inihelvete..?

Kvinnor har saknat arvsrätt, rösträtt och inte kunnat bli myndiga förrän maken dog, inte fått driva affärsrörelse, osv. Sverige för inte så länge sen.
Citera
2017-03-23, 22:23
  #98
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemo.
Varför blir du nervös varje gång jag sneglar på grillen? du vet ju att jag e pyroman.
Är det störande för dig att jag fantiserar om att sätta eld på dig när du sover?
Varför skulle det vara störande, det är ju bara en fantasi. Jag har ju valt att inte göra det vad är problemet.

Din osäkerhet går inte att göra något åt, varför i helvete skulle du vara den enda mannen man inte vill grilla till lunch eller lägga i graven. Alla kvinnor vill ärva och leva som drottningar det är väl ingen världsnyhet. Jag har inte gjort det än, tills dess är det väl lugnt

Hahahahah spot on!
Citera
2017-03-23, 22:28
  #99
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Det gör du ju faktiskt, fast utomlands. I Sydamerika och latinoländerna, samt i Asien (Thailand, Korea etc.) så är det ju väldigt vanligt med åldersskillnader. Där skiter folk i någon feminism och det är inget socialt stigma över någonting så naturligt som att attraheras av unga svinheta tjejer. Men det beror ju även på anledningar som jag nämnde i tidigare inlägg, som du tycks ha ignorerat. Nämligen att man kan ha mer gemensamt med en äldre kvinna än en yngre tjej som precis kommit in i vuxenlivet. Det betyder inte att man inte hellre skulle vilja knulla den yngre, bara det att den äldre får duga på längre sikt.





https://en.wikipedia.org/wiki/Age_di..._relationships




Kvinnor själva?

Lägg av nu. Det är allmänt känt att det generellt är män som Brad Pitt, Johnny Depp, Robert Downey Jr etc. som är i sina 40-snår som anses som de mest attraktiva männen i kändisvärlden framför några pojkspolingar i 18-20 års åldern, som ju är det motsatta fallet för kvinnor. Hur många kvinnor i 30års åldern hör man sukta efter någon 18-årig kille i ett pojkband liksom kontra en manlig actionhjälte i Hollywood?

För att komma med ett inlägg i den debatten så är det ju inte en ålder man tänder på hos killen utan hur han för sig, hur han behandlar andra, hur trygg han är, hur han får mig att känna mig ... Sedan om han är 25 eller 52 spelar ingen roll för just attraktionen. Men för förhållande spelar åldern roll för mig iaf.

Saken är väl den också att unga tjejer tänder på äldre män som har något att ge dem. Ungdom mot medel liksom. Vill man ha en ung tjej som tar en för pengar så okej. Kan dock tänka mig att den känslan kanske inte är lika het efter ett tag. Eller så är det vad en del män vill ha, vad vet jag.

TS, har du kommit någon vart med hur du vill göra? Känns det som du får någon hjälp på traven från svaren här?
Citera
2017-03-23, 22:29
  #100
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappist1
Fy fan vilka inlägg. Vi pratar om en människa inte en jävla hundutställning.

Om alla kvinnors värde ligger i utseende ligger då mäns värde i bara pengar och status?Är man inte värd att älska som man om man inte har pengar på kontot? Lägg av jävla fjantar.

TS, gör slut. Gör slut. Gör slut. Gör slut. ÄVEN om han hittar en 20 åring så kommer 20 åringen inte att "vinna". Det är falskt. FALSKT. Så fort hon blir äldre så blir det samma historia som du. Det är INGET fel på dig det är fel på killen du dejtar.

Detta som du går igenom tär på själen och självkänslan. Du måste vakta detta. Ju mer det du slösar på denna skit desto mindre tid har du för att träffa den rätt. Det går vid 33. Slösa inte en enda dag till på honom. Lämna för ding egen skull. Gå på middag med kompisarna. Ring och prata med mamma. Gå ut och träna. Våren är här, nya tider.

Instämmer i allt detta. Folk som sänker ens självkänsla suger. Du är ju bara barnet med dina 33 år. Han är en loser. Dumpa fjanten.
Citera
2017-03-23, 22:45
  #101
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag attraherades inte av äldre män när jag var ca 20. Tyckte killar som var 28 var äckliga om de raggade på mig för att de var gamla i mina ögon. Så det där är nog väldigt individuellt.

Håller med. När jag var 20 och pluggade i Uppsala fanns det i samma gäng av ungar som precis tagit studenten en kille som var 25 år, jag tyckte att han var skitgammal. Man tänkte liksom att vad är det för fel på honom som hänger kvar i Uppsala.

Samma sak när en kille på kanske 27-28 år bjöd ut mig på kaffe. För mig var han totalt medelålders, lika intressant som att titta på när färg torkar. Och liksom... ja, man tyckte att det var verkligen äckligt med blickar från suktande äldre män.
__________________
Senast redigerad av Tjuvhedern 2017-03-23 kl. 22:51.
Citera
2017-03-24, 13:04
  #102
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Det var det dummaste jag hört. Varför tror du då att så många män i århundraden ägnat sig åt att begränsa kvinnors sexualitet?

Om män vill sprida sin säd och inte bli "snärjda", varför då bevaka sina fruar så inihelvete..?

Kvinnor har saknat arvsrätt, rösträtt och inte kunnat bli myndiga förrän maken dog, inte fått driva affärsrörelse, osv. Sverige för inte så länge sen.

Du kan ingenting om antropologi eller evolutionsbiologi. Sedan Paleolitikum har det varit kvinnors roll att begränsa varandras sexualitet genom social utfrysning, då sexuellt lössläppt beteende, dvs parning innan förtanke, snabbt resulterar i en svag stam och äventyrar varje individs överlevnad på sikt.
Citera
2017-03-24, 15:37
  #103
Medlem
Uppdatering:

Vi har pratat igenom det.

Han säger att han tidigare brukade jaga unga för att dom är i regel mer fräscha, men eftersom han trodde jag var max 25 när vi möttes så tillhör jag ju fortfarande den kategorin! : )
Att han dessutom fick en bonus han inte räknat med: intelligens, erfarenhet OCH fräschet i ett och samma paket win-win-win!
Vidare lät det att även ”20-åringen” hade blivit utkonkurrerad efter en vecka, för ett utseende tröttnar man på och det finns ju alltid fler som är minst lika söta, om inte sötare ..

Det överdrivna kollandet var visst en revansch för att retas, för jag hade sagt några dumma saker en gång som han hade tagit illa upp för. Nåt jag faktiskt glömt, ,,

Oavsett hur det ligger till är jag väldigt nöjd med den förklaringen och den låter rimlig för jag har redan märkt av en förbättring.
(Och jag kommer efter detta definitivt se till att fortsätta åldras med värdighet )

Se vad det lönade sig att prata! Jag skulle ha tagit upp det tidigare!

Men jag vill tacka för alla inlägg! De var bra underlag för vår diskussion, som i slutändan förde oss närmare varann!

Love lives! <3

So long!
Citera
2017-03-28, 14:52
  #104
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemo.
Uppdatering:

Vi har pratat igenom det.

Han säger att han tidigare brukade jaga unga för att dom är i regel mer fräscha, men eftersom han trodde jag var max 25 när vi möttes så tillhör jag ju fortfarande den kategorin! : )
Att han dessutom fick en bonus han inte räknat med: intelligens, erfarenhet OCH fräschet i ett och samma paket win-win-win!
Vidare lät det att även ”20-åringen” hade blivit utkonkurrerad efter en vecka, för ett utseende tröttnar man på och det finns ju alltid fler som är minst lika söta, om inte sötare ..

Det överdrivna kollandet var visst en revansch för att retas, för jag hade sagt några dumma saker en gång som han hade tagit illa upp för. Nåt jag faktiskt glömt, ,,

Oavsett hur det ligger till är jag väldigt nöjd med den förklaringen och den låter rimlig för jag har redan märkt av en förbättring.
(Och jag kommer efter detta definitivt se till att fortsätta åldras med värdighet )

Se vad det lönade sig att prata! Jag skulle ha tagit upp det tidigare!

Men jag vill tacka för alla inlägg! De var bra underlag för vår diskussion, som i slutändan förde oss närmare varann!

Love lives! <3

So long!

Det folk kan lära sig av detta är:

1. Prata med sin partner brukar vara 95% mer effektivt än att fråga flashback.

2. Ingen är perfekt själv. Partnerns agerande är i många fall ett resultat av det man själv har satt frö för.

Grattis! Då slipper du göra slut och allt!
Citera
2017-04-18, 09:59
  #105
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Du kan ingenting om antropologi eller evolutionsbiologi. Sedan Paleolitikum har det varit kvinnors roll att begränsa varandras sexualitet genom social utfrysning, då sexuellt lössläppt beteende, dvs parning innan förtanke, snabbt resulterar i en svag stam och äventyrar varje individs överlevnad på sikt.

Ojojojdå. Förklara då gärna varför män i så många olika kulturer ägnar sig åt att begränsa kvinnors sexualitet. T.ex genom att anse att kvinnan måste vara oskuld vid giftermålet, kalla kvinnor för horor om de har många partners, sy igen fittan på kvinnan. Räcker ju att kolla här på FB, hur lessna i ögat män blir om kvinnor ligger runt.
Citera
2017-04-18, 10:18
  #106
Medlem
vasaduellers avatar
Jag ser tre scenarion:
  1. Han skulle egentligen vilja ha någon annan, och är bara tillsammans med dig tills vidare. Det borde i så fall även märkas tydligt, på en rad andra områden, än att han har vandrande ögon. Talar han någonsin om er framtid tillsammans? Gör han det alltid "lätt" för sig, eller tar han även upp "jobbiga" ämnen och problem i er relation? Anstränger han sig mycket för dig (prioriterar att lägga tid, ansträngning, pengar etc. på just dig)?
  2. Han älskar dig och vill leva sitt liv tillsammans med dig, men han önskar att du skulle vara lite mer ungdomlig (tajtare kropp, fräckare klädstil etc.). Har han någonsin uttalat önskemål om att han föredrar någonting, som du skulle kunna förändra utan problem? Har han själv "ungdomliga" intressen, som han försöker dela med dig?
  3. Han älskar dig och vill leva sitt liv tillsammans med dig, och han skulle inte se positivt på någon typ av förändring hos dig, men han har trots det "vandrande ögon" på grund av bristande hyfs och omtanke om dina känslor. Har han dålig hyfs, bristande förstålese och/eller respekt för dina känslor, i övrigt?
Beroende på hur du själv ställer dig till olika saker, så kan alla tre vara goda grunder för att dumpa killen.

Om du är seriös, så borde du dumpa honom, om du landar i att scenario 1 är mest sannolikt.

Om du tror mer på scenario två, så finns väl två huvudalternativ:
Om du själv är öppen och flexibel i fråga om faktorer som du tror att han uppfattar som "ungdomliga" (eller vad det nu är han tittar efter), så kanske du kan vända hans fokus mer mot dig själv. Du kan kanske släcka eventuella tvivel och orosmoln hos honom, så att han kan slappna av helt med dig, utan att ta notis om "grönare gräs".
Om du känner att det vore att göra våld på dig själv, och att du skulle bli någon annan än den du själv identifierar som "du", av att göra någon förändring, så får killen antingen acceptera dig fullt ut, precis som du är, eller så får du dumpa honom.

Om du själv tror mest på scenario tre, så ser jag också två alternativ (eftersom du uttrycker att du inte är ok med hans beteende):
Du kan få honom att förstå hur hans beteende påverkar dig, och försöka lära honom lite normal hyfs och omtanke. Det kan lyckas eller misslyckas.
Du kan välja att inte vilja lägga tid på att lära upp någon i fråga om så pass grundläggande saker, och dumpa honom direkt.


Sedan så finns det ju även en möjlighet att det är du som inbillar dig en massa. Så fort ni är bland folk, och han ser sig omkring helt normalt, så tror du att han spanar in en massa unga brudar och dreglar inombords över dem. I det fallet så kanske det är din egen osäkerhet som du behöver jobba med. Du vet troligtvis själv om det kan vara en faktor i ditt fall, eller inte.


Hoppas det löser sig bra för dig, oavsett.
Citera
2017-04-18, 10:22
  #107
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Ojojojdå. Förklara då gärna varför män i så många olika kulturer ägnar sig åt att begränsa kvinnors sexualitet. T.ex genom att anse att kvinnan måste vara oskuld vid giftermålet, kalla kvinnor för horor om de har många partners, sy igen fittan på kvinnan. Räcker ju att kolla här på FB, hur lessna i ögat män blir om kvinnor ligger runt.

Ja, om man lever i en monogam (kvinnovänlig) kultur vill man som man åtminstone försäkra sig om att slynan man är bunden till inte äventyrar din genetik genom att bli knullad på sidan om av någon Javier.

Anledningen till att kulturen blivit kvinnocentrerad från början är förstås att fäder vill skydda sina döttrar (sina gener).
Citera
2017-04-18, 10:25
  #108
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Ojojojdå. Förklara då gärna varför män i så många olika kulturer ägnar sig åt att begränsa kvinnors sexualitet. T.ex genom att anse att kvinnan måste vara oskuld vid giftermålet, kalla kvinnor för horor om de har många partners, sy igen fittan på kvinnan. Räcker ju att kolla här på FB, hur lessna i ögat män blir om kvinnor ligger runt.
Förlåt att jag lägger mig i, men att se det som något negativt, att en kvinna har legat runt en massa, betyder inte att man anser att kvinnan måste vara oskuld vid giftermålet, kallar kvinnor för horor om de har många partners, eller vill sy igen fittan på kvinnan.

Även de mest progressiva männen kan ibland tycka att det kan kännas jobbigt, om det inte känns som att deras kvinna kan ge dem något unikt och speciellt, som de inte redan har givit lättvindigt till diverse andra män av olika typer. Detta om de själva känner att de har sparat sina finaste känslor etc. till den kvinna som de vill dela livet med, när de har nått det stadiet. Många män tycker att det kan kännas svårt att gå på stan med en kvinna som de själva älskar och vill se som unik, speciell och sin egen, om det finns ständig risk för att man möter män som har knullat henne (speciellt om de har knullat henne kravlöst och/eller utnyttjat henne för sex).
Jag tror att den typen av känslor är naturliga och biologiskt betingade, till viss del, och inte enbart något inlärt utifrån sammhällsklimatet. En progressiv man väljer kanske att undertrycka och arbeta bort sådana känslor, för att inte riskera att deras kvinna skall känna sig dömd, nedvärderad, begränsad eller förtyckt. Men jag tror att den typen av känslor kan poppa upp hos alla män. Inte bara hos de män som sitter fast i medeltida förhållningssätt, av typen som du räknade upp.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback