Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 19:03
  #1
Medlem
Hej!

Jag har en saab 9-3 från 98 2.0T som stängs av vid gaspådrag och den hugger rejält precis innan som om den inte kan komma över 2500 varv.

Sedan efter detta händer så har den svårt med att starta direkt utan det krävs lite tid och få den att starta.

Vad jag förstår kan det vara Bränslepump på en sådan bil men vet inte riktigt

När man står still med bilen I PARK så kan man varvstoppa bilen så då hackar den inte.

tackar på förhand.
Citera
2017-03-21, 22:08
  #2
Medlem
Uppdatering:

Den fungerar fint för det mesta och det går att Trycka på fullt utan som helst problem men ja som sagt så förekommer det att dedär händer så vill gärna veta varför, (körbar men inte "ungdomskörbar")
Citera
2017-03-24, 13:44
  #3
Medlem
Uppdatering:

Ny bränslepump är på, samma problem som tidigare, Ska byta Tändkassett och kolla om det funkar, MVH
Citera
2017-03-24, 15:32
  #4
Medlem
PlutoJs avatar
Brukar vara tändkassetten. Byt till nya tändstift samtidigt, NGK BCPR7ES-11.
Citera
2017-03-24, 17:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Brukar vara tändkassetten. Byt till nya tändstift samtidigt, NGK BCPR7ES-11.


Yes det kommer på måndag/tisdag. Återkommer när jag bytt.
Citera
2017-03-28, 20:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmeu
Yes det kommer på måndag/tisdag. Återkommer när jag bytt.

Bytte tändkassett samt Tändstift, använde mig av ovannämnda samt RÖD tändkassett. Än så länge funkar den så jag tror problemet är löst, Kunde bara varit tändstiften för de var bruna... haha! Men aja bättre för mycket än för lite.
Citera
2017-03-28, 22:20
  #7
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmeu
Bytte tändkassett samt Tändstift, använde mig av ovannämnda samt RÖD tändkassett. Än så länge funkar den så jag tror problemet är löst, Kunde bara varit tändstiften för de var bruna... haha! Men aja bättre för mycket än för lite.
Trevligt!
Hoppas det håller i sig, men det brukar bli så när tändkassetten är på väg ut. Varmkör motorn och dra några fullgasrepor, går den mjukt och fint under full acceleration är den frisk. Passa på att kolla vakuumslangarna också, de blir torra och spricker efter några år.
Citera
2017-03-30, 11:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Trevligt!
Hoppas det håller i sig, men det brukar bli så när tändkassetten är på väg ut. Varmkör motorn och dra några fullgasrepor, går den mjukt och fint under full acceleration är den frisk. Passa på att kolla vakuumslangarna också, de blir torra och spricker efter några år.

Yes den verkar helt frisk nu men är fortfarande rädd för att den ska lägga av igen haha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback