Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 09:37
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det klagas ju ändå ganska mycket på fuskare och jag läste häromdagen att runt 1 miljon hade bannats. Så fuskare lär det ju finnas. Till Xbox är väl enda fusket att man möjligtvis ful-kopplat nåt t-bord med mus.

Eh ja, det är ganska uppenbart. Bara titta på youtube, borde finnas mängder med exempel på hur dåligt spelet funkar på Xbox. På One X är det något bättre men fortfarande långt från bra. Frameraten är ju nere på ensiffrigt mer eller mindre emellanåt. Blir lite svårspelat då.

Nästan alla fuskare är dock på den asiatiska regionen om jag förstått det rätt. Sen går självklart en del över på EU/US och fuskar också eftersom man kan välja vilken region man vill spela i men har faktiskt inte upplevt ett större problem med fusk. Spelat extremt mycket CS (patetiskt mycket om jag ska vara ärlig) och där är fusken ett ENORMT problem. Jag som håller mig runt Global/Supreme (Högsta/näst högsta ranken) möter folk som har uppenbara fusk iaf 25-50% av alla spel. Ej uppenbara fusk bryr jag mig inte så mycket om, för börjar jag med det kommer jag bli arg hela tiden. Jag försöker helt enkelt acceptera att han kanske bara var bättre än mig och försöker bli bättre. Tror inte speciellt många har premium-fusk som inte blir tagna per antal spelare.

När spelen hamnar på REA märker man en våg av fuskare, då nya billiga accounts registreras och körs med fusk, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Visst sitter det säkerligen en del med "svaga" aimbots, ESP:s och liknande premiumfusk som de betalat för och gör sitt bästa för att dölja så att det är väldigt svårt att se om de fuskar även när man kikar replay, men majoriteten av fuskarna misstänker jag är betydligt mindre försiktiga, och det är väl också dem som ryker i de stora banvågorna. Personligen har jag stött på väldigt få av dessa. Har ändå en 300h i spelet nu och jag kan räkna antalet uppenbara fuskare jag sett på mina fingrar.

Hade dock en jävel i mitt egna lag som fuskade en gång. Jag tyckte att han var lite väl jävla observant och ifrågasatte honom, och då erkände han direkt att han fuskade och började dessutom skryta om hur bra fusket var. Han kunde tydligen se folk överallt på kartan, vilken gear de hade osv. Jävla nollor det finns.

Kan inte annat än hålla med på allt du säger. Där tycker jag faktiskt CSGO har en bra grej som derankar/räknar bort poäng när du vunnit tillsammans med en "premade" som fuskat och blivit tagen. Det gör att folk blir arga på sina egna kompisar som fuskar. Tror faktiskt det förhindrar en del. Jag fick en sån varning en gång. Till slut hittade jag vem det var som fuskat så jag kunde ta bort honom från Steam direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Har du testat fp ? Efter jag började köra det kan jag inte gå tillbaka till tp, där har campers och försvarare såna extrema fördelar.

Jag kör bara FPP. Ställa sig bakom ett hörn/vägg och se fienden känns fel. I FPP är det ju lite att om du ser honom runt hörnet kan även han se dig. Körde kanske 5 third person-spel i början innan jag hittade FPP och sen dess har jag inte kört third person.
Citera
2018-02-09, 11:11
  #878
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Han skrev "med andra noobs". Det roliga är att jag kan svära på att han nästan aldrig lyckats med det jag lyckats med. Jag kör third person men att kunna vinna matcher mot en hel squad flera gånger är inte att vara en noob, speciellt för man inte kan rankning systemet...
Haha, kom över dig själv, snacka om att ta hårt på ett skämt!
Hur många poster om din noobighet skall vi behöva stå ut med?
Citera
2018-02-09, 12:40
  #879
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Han skrev "med andra noobs". Det roliga är att jag kan svära på att han nästan aldrig lyckats med det jag lyckats med. Jag kör third person men att kunna vinna matcher mot en hel squad flera gånger är inte att vara en noob, speciellt för man inte kan rankning systemet...
Ja, och det stämmer ju om man nyligen börjat lira. Och att du vunnit mot squad själv är väl bra men TPP... Vet inte vad jag ska säga.

Tycker du det är kul att kunna se allt och alla när man ligger på ett golv i ett hus så ska du fortsätta med det. Är RNG’n ens bästa vän så är det i princip 9/10 vinster, typ.
Citera
2018-02-14, 07:45
  #880
Medlem
Hur ställer jag in siktet på mitt scope när personen är längre än 100m??
Citera
2018-02-14, 07:46
  #881
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Hur ställer jag in siktet på mitt scope när personen är längre än 100m??

Page up och page down.
Citera
2018-02-14, 10:28
  #882
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Page up och page down.

Notera att det bara går med 8x och 15x sikte.

Om du använder denna funktionen ofta så rekommenderar jag att byta knapparna till musknapparna om du har några extra.

Annars är det bara att använda prickarna på siktet.
Citera
2018-02-14, 13:32
  #883
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Notera att det bara går med 8x och 15x sikte.

Om du använder denna funktionen ofta så rekommenderar jag att byta knapparna till musknapparna om du har några extra.

Annars är det bara att använda prickarna på siktet.

Oh, jag trodde att detta gick med all sikten (även utan med). Är det en ändring som skett eller har det alltid varit så? Brukar inte ändra denna inställning utan kompenserar på annat sätt .
Citera
2018-02-14, 13:58
  #884
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Notera att det bara går med 8x och 15x sikte.

Om du använder denna funktionen ofta så rekommenderar jag att byta knapparna till musknapparna om du har några extra.

Annars är det bara att använda prickarna på siktet.
Går med vissa iron sights också

Tycker att det är ganska sällan det är till någon nytta, det ska vara på nån som sitter stilla 400+ meter bort.
Citera
2018-02-19, 00:25
  #885
Medlem
Noose..s avatar
Är det bara jag som börjar tröttna på alla kineser? Dom kan oftast inte ett ord engelska och pratar hela tiden.
Citera
2018-02-20, 10:46
  #886
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Är det bara jag som börjar tröttna på alla kineser? Dom kan oftast inte ett ord engelska och pratar hela tiden.
Du är inte ensam, satan så ohyfsat folk alltså! Har nu lagt till kineser bland folkgrupper jag hatar.
Citera
2018-02-20, 11:57
  #887
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Du är inte ensam, satan så ohyfsat folk alltså! Har nu lagt till kineser bland folkgrupper jag hatar.

Eller hur?! Tänk vad kul det hade varit om PUBG svämmade över med pårökta rasta negrer, då hade man iaf haft något att skratta åt
Citera
2018-02-20, 16:56
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Är det bara jag som börjar tröttna på alla kineser? Dom kan oftast inte ett ord engelska och pratar hela tiden.
När är det du har problem med kineser?
Spelar du ofta med randoms i duo/squad eller har du voice activated på alla?
Jag har bara voice i mitt eget lag och kör inte jättemycket duo/squad utan att vara full premade-grupp men då och då. Har nog nästan aldrig fått en kines i mitt lag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback