Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 10:33
  #817
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Å fan, det visste jag inte. Tar det lång tid till de dyker upp där och man kan ladda ner? Eller kommer det direkt efter matchen? Kan man kolla ur allas perspektiv eller bara ens?

Fan hade velat då spela in när jag dödar typ 4 pers med 20% kvar av mitt liv.

Kan man ladda ner dom som fil?

Ursäkta för så många frågor men blev fett nyfiken.

Går att se en replay 3 minuter efter du är död (antar att detta är pga att man inte ska kunna fuska i duo eller squads).

Vet dock inte ifall man kan ladda ner dessa, jag har aldrig nyttja detta så har ingen koll på det.
Citera
2018-01-22, 17:11
  #818
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Tack, men frågan är hur fan får man många twitch följare? Säg att jag är skit bra spelare dödar många ,hur fixar jag folk att följa mig? Marknadsföring som allt annat eller finns det community?

Jag streamar inte själv men tips jag hört av andra är spela det du tycker om, spela mycket och var interaktiv med personerna i chatten.
Citera
2018-01-23, 07:44
  #819
Medlem
Aritzos avatar
Vad tycker folk?
Jag klassar mig själv som grym då jag oftast snittar på 7-10 kills och om jag har rätt squad som lyssnar på mig klarar jag mig 8/10 till top10, räknas jag som grym eller tror jag för bra om mig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag streamar inte själv men tips jag hört av andra är spela det du tycker om, spela mycket och var interaktiv med personerna i chatten.
Jo men hur får man tittare? Genom länka till random människor?
__________________
Senast redigerad av Aritzo 2018-01-23 kl. 07:51.
Citera
2018-01-23, 10:26
  #820
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jo men hur får man tittare? Genom länka till random människor?

Ja marknadsföring är viktig, syns man inte så finns man inte. Vissa lyckas vissa inte

Skaffa kontakter i PUBG kategorin på Twitch, var framåt i chatterna.

Men tänk på att du inte (visst kanske) kommer bli lika stor som The Doc eller Shroud. Det är många pro players som bara har runt 100 tittare per dag, vissa borde ha många fler vissa färre. Det är tittarna som styr om man blir omtyckt eller inte.

Men kör på det tycker jag.
Citera
2018-01-23, 11:30
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vad tycker folk?
Jag klassar mig själv som grym då jag oftast snittar på 7-10 kills och om jag har rätt squad som lyssnar på mig klarar jag mig 8/10 till top10, räknas jag som grym eller tror jag för bra om mig själv?

Jo men hur får man tittare? Genom länka till random människor?

På öknebanan kan man komma top 10 utan att lyfta ett finger.
Jag suger dock på spelet men men. :P
Citera
2018-01-23, 11:32
  #822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Å fan, det visste jag inte. Tar det lång tid till de dyker upp där och man kan ladda ner? Eller kommer det direkt efter matchen? Kan man kolla ur allas perspektiv eller bara ens?

Fan hade velat då spela in när jag dödar typ 4 pers med 20% kvar av mitt liv.

Kan man ladda ner dom som fil?

Ursäkta för så många frågor men blev fett nyfiken.

Har du ett hyffsat nytt nvidakort kan du spela in med det.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce...ce/shadowplay/
Citera
2018-01-23, 13:20
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Å fan, det visste jag inte. Tar det lång tid till de dyker upp där och man kan ladda ner? Eller kommer det direkt efter matchen? Kan man kolla ur allas perspektiv eller bara ens?

Fan hade velat då spela in när jag dödar typ 4 pers med 20% kvar av mitt liv.

Kan man ladda ner dom som fil?

Ursäkta för så många frågor men blev fett nyfiken.
Replays spelar in dina 20 senaste matcher. äldst försvinner för att göra plats för nya. Går att "lås" replays så att dessa inte försvinner. Du kan spectate fritt eller ur andras perspektiv i en kilometer runt din position. Går inte att "ladda ner" replaysen men du kan använda diverse inspelningsprogram för att spela in manuellt från replayen.

Kontroller för replays finner du under spoiler taggen

Citera
2018-01-23, 15:16
  #824
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ja marknadsföring är viktig, syns man inte så finns man inte. Vissa lyckas vissa inte

Skaffa kontakter i PUBG kategorin på Twitch, var framåt i chatterna.

Men tänk på att du inte (visst kanske) kommer bli lika stor som The Doc eller Shroud. Det är många pro players som bara har runt 100 tittare per dag, vissa borde ha många fler vissa färre. Det är tittarna som styr om man blir omtyckt eller inte.

Men kör på det tycker jag.
Det är inget jag kommer göra utan jag var bara nyfiken, jag spelar inte spelet hemma utan på internetcafe. Men det är en tanke om jag nu skulle fixa en speldator.
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Har du ett hyffsat nytt nvidakort kan du spela in med det.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce...ce/shadowplay/
Om man inte har det?
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Replays spelar in dina 20 senaste matcher. äldst försvinner för att göra plats för nya. Går att "lås" replays så att dessa inte försvinner. Du kan spectate fritt eller ur andras perspektiv i en kilometer runt din position. Går inte att "ladda ner" replaysen men du kan använda diverse inspelningsprogram för att spela in manuellt från replayen.

Kontroller för replays finner du under spoiler taggen


Tack för bra info!!!
Citera
2018-01-23, 19:56
  #825
Medlem
Hur fungerar det med avstängningar? Är det permanent avstängning direkt om man blir påkommen med att fuska? Och nej, jag funderar inte på att börja fuska.
Citera
2018-01-24, 09:39
  #826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hur fungerar det med avstängningar? Är det permanent avstängning direkt om man blir påkommen med att fuska? Och nej, jag funderar inte på att börja fuska.
Om du teamkillar osv blir det en temp ban, åtminstonde första bannen. När det kommer till fusk är jag osäker men hoppas och tror att det är perm ban dirr på det
Citera
2018-01-24, 17:16
  #827
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vad tycker folk?
Jag klassar mig själv som grym då jag oftast snittar på 7-10 kills och om jag har rätt squad som lyssnar på mig klarar jag mig 8/10 till top10, räknas jag som grym eller tror jag för bra om mig själv?

Jo men hur får man tittare? Genom länka till random människor?

Beror väl lite på. Att komma top10 är ingen bedrift i sig, och det är väl inte 7-10 kills heller. Landar man på ett område med mycket människor och får tag på schysst loot i början kan man ha 7 kills innan första cirkeln ens visat sig. Även om man inte är speciellt bra på spelet.

Jag och mina vänner är verkligen inte bra på PUBG, vi har väl kanske 100 timmar på record allihopa, men trots det kommer vi nästan alltid i top10. Dvs om vi inte far på självmordsuppdrag till School t.ex.
Igår vann vi 3 squads på rad utan någon större prestation från våran sida. Nu beror det väl på lite vilken rating man har också, har för mig att man matchas mot folk med snarlik rank.

För att svara på din fråga om hur man får tittare på twitch kokar det ner till två saker. Antingen är du sjukt jävla duktig och lockar tittare på det sättet, eller så har du en vinnande personlighet och erbjuder ett högt humoristiskt värde. Oavsett om du är bra på spelet eller inte. Om du har någon av dessa två egenskaper bör du få ett rimligt antal tittare förr eller senare. I just PUBG är marknaden på streamers ganska stor och det finns mycket konkurrens, så det kan nog ta ett tag före du ser några resultat.
Citera
2018-01-26, 07:09
  #828
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Replays spelar in dina 20 senaste matcher. äldst försvinner för att göra plats för nya. Går att "lås" replays så att dessa inte försvinner. Du kan spectate fritt eller ur andras perspektiv i en kilometer runt din position. Går inte att "ladda ner" replaysen men du kan använda diverse inspelningsprogram för att spela in manuellt från replayen.

Kontroller för replays finner du under spoiler taggen



Hur gör man så för att specca utan att man ser vart motståndarna? Speccade en av mina matcher och ville se som om de vore repris på exakt så som jag spelade men fick inte till det. När jag väl tog bort så att man inte ser motståndarna då siktade den inte till first preson utan den va kvar i third person.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback