Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 19:46
  #673
Medlem
Har börjat spela på xbox one. Men fattar inte riktigt hur spelkartan fungerar. Hur ser man var man själv är i spelet på kartan?
Citera
2017-12-11, 21:59
  #674
Medlem
Vilken strategi är enligt er bäst och varför?
Citera
2017-12-12, 02:01
  #675
Medlem
Spelade precis min första match någonsin. Svårt med kontrollerna men man lär sig. Kom på en stadig #58 med 3 kills. Riktigt svårt att träffa folk då aim assisten inte verkar vara så stark. Samt att jag aldrig spelat detta innan så behöver jag verkligen träna på vad man ska plocka av motståndaren då man dödat dem, vad som är bra saker att använda etc.
Citera
2017-12-12, 06:20
  #676
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Har börjat spela på xbox one. Men fattar inte riktigt hur spelkartan fungerar. Hur ser man var man själv är i spelet på kartan?

En grå ikon visar var du är samt vilket håll du är riktad åt. Precis som på mini-mapen.

Citat:
Ursprungligen postat av comprende.
Spelade precis min första match någonsin. Svårt med kontrollerna men man lär sig. Kom på en stadig #58 med 3 kills. Riktigt svårt att träffa folk då aim assisten inte verkar vara så stark. Samt att jag aldrig spelat detta innan så behöver jag verkligen träna på vad man ska plocka av motståndaren då man dödat dem, vad som är bra saker att använda etc.

Det är väl ingen aim assist öht eller?
Att träffa någon på typ längre avstånd är 10 m känns inte helt enkelt, misstänker att man får spela med väldigt låg sens på handkontroll om man vill ha lite kontroll.
Lyckades komma på 10:e plats som bäst, men blev oförsiktig och gick in i ett hus där en låg och campade ett hörn.
Kul som tusan iaf och det ska bli ännu roligare att spela lite duo och squad.
Citera
2017-12-12, 06:33
  #677
Medlem
hoppas d blir riktigt färdigt fram till 20 dec så dom inte släpper ett jävla buggspel igen pallar inte
Citera
2017-12-12, 06:51
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
En grå ikon visar var du är samt vilket håll du är riktad åt. Precis som på mini-mapen.



Det är väl ingen aim assist öht eller?
Att träffa någon på typ längre avstånd är 10 m känns inte helt enkelt, misstänker att man får spela med väldigt låg sens på handkontroll om man vill ha lite kontroll.
Lyckades komma på 10:e plats som bäst, men blev oförsiktig och gick in i ett hus där en låg och campade ett hörn.
Kul som tusan iaf och det ska bli ännu roligare att spela lite duo och squad.


Ingen aim assist har jag märkt av. Det är riktigt svårt att träffa folk ibland. Lyckats teama upp med en tjej från UK och vi lyckades komma på 3:e plats två gånger!
Citera
2017-12-12, 19:28
  #679
Medlem
Min bästa placering är just nu #2 i solo Körde ganska försiktigt och höll mig vid den blåa cirkeln nästan hela tiden och flyttade mig bara inåt då det var dags. På det viset visste jag att jag inte hade någon bakom mig i alla fall.
Citera
2017-12-12, 20:02
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Vilken strategi är enligt er bäst och varför?
Lirar aggressivt , droppa skolan, millitary endast. Du blir så mycket bättre.
Blir även roligare
Citera
2017-12-13, 09:13
  #681
Medlem
LaCucarachas avatar
Lyckades vinna en duo igår med brorsan, oväntat och kul. Dock dog jag själv precis innan sista avgörandet.
Citera
2017-12-13, 09:39
  #682
Medlem
Vad tycker folk här om den nya kartan?

Personligen så diggar jag den verkligen, tycker om att den är så annorlunda i layout och spelstil gentemot erangel som den är. Inte för att jag ogillar Erangel men skönt att kunna variera. Lite synd att man inte kan välja map när man söker på testservern dock, resulterar i att Erangel aldrig startar med mer än 80 spelare (oftast under 65-70) för att folk lämnar i lobbyn och vill spela Miramar istället.

Kan förstå att dem vill testa Erangel i nya motorn dock så inget jag grämer mig alltför mycket över, bara man får möjlighet att välja när 1,0 droppar så är jag nöjd.
Citera
2017-12-13, 13:23
  #683
Medlem
AryanSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Vilken strategi är enligt er bäst och varför?

att dolja sig
Citera
2017-12-14, 10:10
  #684
Medlem
LaCucarachas avatar
Måste säga att jag är åtminstone ganska nöjd att sitta på en One X när det kommer till konsolspelande av detta. Inte för att det är jättesnyggt och flyter bra men på vanliga One ser det verkligen inte bra ut samt har ännu sämre framerate. Trist som tusan. Jag får ju agera scout och försöka peka ut vart folk kommer osv då jag är den enda som ser ordentligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback