Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 23:56
  #37
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Jag har ett 970, i7:a @ 3.4ghz samt 16 ram och jag har runt 40fps... tyvärr...

Satan, spelet ser ju så jävla roligt ut!
Citera
2017-03-28, 04:41
  #38
Medlem
Lichkings avatar
Steam - Bibliotek - höger klick på pBG - egenskaper - ange startalt - skriv in följande.
-USEALLAVAILABLECORES -malloc

GL hf
__________________
Senast redigerad av Lichking 2017-03-28 kl. 04:44.
Citera
2017-03-28, 06:48
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Steam - Bibliotek - höger klick på pBG - egenskaper - ange startalt - skriv in följande.
-USEALLAVAILABLECORES -malloc

GL hf

Inte direkt som det ger dig någon större fps boost, den där har gått runt sen dag 1, och många andra fixes. Har lyckats få kanske 5 mer fps med alla dessa fixes och jag sitter på R9 390x och FX8350, jag har runt 20-30 fps i städerna. Har nog aldrig gått över 40 hittills.
Citera
2017-03-28, 13:31
  #40
Medlem
Lures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Satan, spelet ser ju så jävla roligt ut!

Spelet äger. Nya förutsättningar varje match, man måste hela tiden ta nya beslut beroende på var cirklarna på kartan hamnar osv. Det är nästan roligare när det går åt helvete och man t ex i panik letar efter en bil för att hinna till cirkeln för att sen komma flygande in i full fart och hamnar i strid direkt osv
Citera
2017-03-28, 17:32
  #41
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Inte direkt som det ger dig någon större fps boost, den där har gått runt sen dag 1, och många andra fixes. Har lyckats få kanske 5 mer fps med alla dessa fixes och jag sitter på R9 390x och FX8350, jag har runt 20-30 fps i städerna. Har nog aldrig gått över 40 hittills.

konstigt. gick från 60 fps till 80-100 så för mig gjorde det kraftig skillnad, inte behövt pilla på mycket mer. 970 kort btw. låter inte riktigt rätt, stäng ner porren medans du spelar?
Citera
2017-03-28, 21:40
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
konstigt. gick från 60 fps till 80-100 så för mig gjorde det kraftig skillnad, inte behövt pilla på mycket mer. 970 kort btw. låter inte riktigt rätt, stäng ner porren medans du spelar?

Vad har du för processor? Jag har 970 + behövt göra allt jag kan för att det ska vara spelbart ;s
Citera
2017-03-28, 21:58
  #43
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Vad har du för processor? Jag har 970 + behövt göra allt jag kan för att det ska vara spelbart ;s

i7-4790k
Citera
2017-03-30, 10:50
  #44
Medlem
Micke090s avatar
Utvecklarna har lagt upp ny info om kända buggar, kommande patchar, leaderboards, server osv.
Kul att utvecklarna lägger upp deras planer och tidsfönster för allmänheten. Kudos till dom!

http://playbattlegrounds.com/news/65.pu
Citera
2017-03-30, 11:04
  #45
Medlem
Nihennas avatar
Hur är kontrollerna i detta?

Det jag inte gillar med ARMA, Day Z osv är att kontrollerna ör, ursäkta mig, helt efterblivet onödigt komplicerade. I alla fall DayZ som inte är en militärsimulator.

Detta spelet verkar fixa mitt andra klagomål, att det är alldeles för lite action, men hur är det med kontrollerna? Är de också mycket mer lättillgängliga?
Citera
2017-03-30, 12:41
  #46
Medlem
Lures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur är kontrollerna i detta?

Det jag inte gillar med ARMA, Day Z osv är att kontrollerna ör, ursäkta mig, helt efterblivet onödigt komplicerade. I alla fall DayZ som inte är en militärsimulator.

Detta spelet verkar fixa mitt andra klagomål, att det är alldeles för lite action, men hur är det med kontrollerna? Är de också mycket mer lättillgängliga?

Jag har inte spelat något "realism" spel tidigare och har inga problem med kontrollerna. Det är ju många knappar jämfört med t ex CS men jag tror inte det går att göra bättre.

Det kan vara lite action beroende på hur matchen utvecklar sig. Spelar man för att vinna är det ofta bra att smyga tills slutet men det är inte alltid det är möjligt eftersom cirklarna kan tvinga en att röra sig snabbt. Ibland hamnar man i mitten av cirkeln direkt och hittar bra gear. Då kan man sitta och väntar hela matchen men det händer inte så ofta.

Att det är lite segt ibland vägs upp av andra matcher då man tvingas slåss och slutstriderna där adrenalinpåslaget är maxat. Det går aldrig att vara säker heller, någon kan ha smygigt in i huset bredvid dig eller sitter med ett 4x/8x scope på avstånd och väntar på att du ska röra dig.
Citera
2017-03-30, 12:41
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur är kontrollerna i detta?

Det jag inte gillar med ARMA, Day Z osv är att kontrollerna ör, ursäkta mig, helt efterblivet onödigt komplicerade. I alla fall DayZ som inte är en militärsimulator.

Detta spelet verkar fixa mitt andra klagomål, att det är alldeles för lite action, men hur är det med kontrollerna? Är de också mycket mer lättillgängliga?

Jag tycker kontrollerna är fantastiska. Mycket bättre än arma.
Citera
2017-03-30, 19:06
  #48
Medlem
För mig kändes det som dagens patch förbättrade prestandan och servers lite. Jag drog iallafall ner view distance mer än default och jag körde ett game riktigt smooth. Kändes som jag faktiskt kunde träffa folk igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback