Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 06:22
  #37
Medlem
Arga.Apans avatar
Det är beta. En riktig Alfa hade givetvis drämt en sten i huvudet på den andra mannens avkomma vid blotta åsynen av dem.

I det moderna civiliserade samhället dräper vi ju inte barn hur som helst men vi behöver ju inte pynta för dem heller. Din kompis betalar ju indirekt för den andre mannens uppehälle. Beta.
Citera
2017-03-23, 07:02
  #38
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
kort svar ja. enda undantaget är om barnets biologiska far är död


Instämmer till fullo. Jag skulle ex. aldrig kunna bli styvfar åt negerungar eller Arabungar som en Svensk tjej avlat fram med en utlänning. Skulle ha oerhört svårt att ha sex med en tjej av det slaget. Det skulle förmodligen inte funka alls.
Citera
2017-03-23, 14:31
  #39
Medlem
R.Bloodworths avatar
Fattar inte varför man alltid ska ta in "djuriska" termer. Tar man hand om någon annans barn så är man en beta hane...kom igen? Snarare en bra människa som är omtänksam.
Citera
2017-03-25, 20:27
  #40
Medlem
Tjuvhederns avatar
Vilken jävla tråd. Alfa och beta hit och dit. Vad säga om att vara en människa och leva sitt liv på det sätt man önskar med de man vill omge sig med.
Citera
2017-03-25, 21:21
  #41
Avstängd
WantPussys avatar
Har svprt att tro att en riktig alphaman skulle kunnat göra det.
Många alphas som jag har studerat har varit hänsynslösa och tuffa, personer som Jeffrey Dahmer, Ted Bundy och Kuklinski. De skulle inte haft empati utan dödade alla de mötte.
Kuklinski dödade dock aldrig.
Citera
2017-03-25, 21:34
  #42
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Ja de tycker jag. Hade aldrig sänkt mig så lågt att jag hade tagit hand om någon annans avkomma. Jag har eget barn med en WT tjej så skrattar gott åt varje ny kille hon har.
Citera
2017-03-26, 00:47
  #43
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Riktigt intressant blir det när adoptionen är klar och tanten vill skilja sig igen.

Att då betala underhållsstöd till någon annans unge, till denne fyller 21 känns som en riktigt rejäl megacuck.

hahaha får man betala underhåll när barnet inte är ens egna?haha ja då är man en riktig cuckold.

spelar ingen roll om man är 25 eller 40åri man. man är en betacuck om man tar en tjej med barn.
__________________
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-03-26 kl. 01:41.
Citera
2017-03-26, 00:57
  #44
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnye
Vadå "inte dög åt en annan man"?
Du är medveten om att det kan vara kvinnan som lämnade mannen?

Men för att svara på din trådstart: nej, det är inte det minsta 'beta' att uppfostra och vårda andras avkomma. Det om något är tecken på att man är en bra människa och stark i sig själv.

Exakt, min situation sen 4 år tillbaka. Win win för mig, jag kan lägga lite extra pengar på ungen när han är med mig och betacucken står för den större delen av brödfödan och alldagliga smågrejer som kostar massa pengar, passar mig utmärkt!

Kärringen skulle ha det, var en sommarfling som ljög i mig att hon gick på p-piller och aldrig skulle vilja ha barn, såklart en dag så fick jag ett mess 4 månader efter senaste gången vi sågs om att hon var gravid och tänkte föda, så var det med det. Kunde inte övertala henne. Så jag bad henne dra åt helvete. Men nu är det min tur att visa var skåpet ska stå.
Citera
2017-03-26, 00:58
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WantPussy
Har svprt att tro att en riktig alphaman skulle kunnat göra det.
Många alphas som jag har studerat har varit hänsynslösa och tuffa, personer som Jeffrey Dahmer, Ted Bundy och Kuklinski. De skulle inte haft empati utan dödade alla de mötte.
Kuklinski dödade dock aldrig.

Så du skulle kalla en homosexuell man som Jeffrey Dahmer för en alfahanne? Låter mer som antitesen till en alfahanne... Eller det kanske var hans andra bedrifter likt att gång på gång komma undan polis, plåga djur och/eller mörda och ha sex med lik du tänkte på..?
__________________
Senast redigerad av mystic_handyman 2017-03-26 kl. 01:04.
Citera
2017-03-26, 01:07
  #46
Avstängd
Om det definieras som beta vet jag inte riktigt, underlägset är det iallafall absolut inte. Den som ser ner på en man som tar hand om en annan mans ungar är den riktige losern.
Citera
2017-03-26, 01:22
  #47
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordnotter
Om det definieras som beta vet jag inte riktigt, underlägset är det iallafall absolut inte. Den som ser ner på en man som tar hand om en annan mans ungar är den riktige losern.

På vilket sätt är det inte underlägset? Om valet finns så skulle de flesta män ändå föredragit samma kvinna utan barn än med, och mannen investerar både engagemang och pengar i ett barn som varken är hans eget eller lär finnas kvar om/när förhållandet spricker.

Föräldrarskapets ansvar utan dess fördelar samtidigt som man avaxlar en annan, främmande man - solklar förlustaffär. Givetvis är man ingen loser av att se ned på ett sådant upplägg.
Citera
2017-03-26, 01:27
  #48
Avstängd
WantPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Så du skulle kalla en homosexuell man som Jeffrey Dahmer för en alfahanne? Låter mer som antitesen till en alfahanne... Eller det kanske var hans andra bedrifter likt att gång på gång komma undan polis, plåga djur och/eller mörda och ha sex med lik du tänkte på..?
Du har en heteronormativ syn på vad alphamalande innebär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback