Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 12:26
  #61
Medlem
Alla förstår ju vad som ägt rum här, NMR påstår alltid att rödingar inte existerar eller gör nåt, och detta har man förmedlat till den här kvinnan likt alla andra potentiella rekryter.

Saken är den att det faktiskt äger rum saker dagligen och detta har kvinnan fått erfara likt andra aktivister.

Problemet är nog inte publiceringen av bilden i sig, utan att man bagatelliserar de faktiskt vanligt förekommande trakasserierna.

Det är såklart inte så smart att redovisa sanningen för personer som vill gå med, även om många kan ta den risken så finns det personer som Ulrika som uppenbarligen inte vill göra det, och såhär går det då.
__________________
Senast redigerad av Tucuman 2017-03-24 kl. 12:29.
Citera
2017-03-24, 12:37
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnopluralist
Här är några kommentarer som läraren skrivit på Oopih.com.

Har hon skrivit något annat skoj? Får min uppfattning att hon lever hela sitt liv på Oopih. Jag gissar på hon inte är lika peppad på NMR längre..
Citera
2017-03-27, 18:29
  #63
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tucuman
Alla förstår ju vad som ägt rum här, NMR påstår alltid att rödingar inte existerar eller gör nåt, och detta har man förmedlat till den här kvinnan likt alla andra potentiella rekryter.

Saken är den att det faktiskt äger rum saker dagligen och detta har kvinnan fått erfara likt andra aktivister.

Problemet är nog inte publiceringen av bilden i sig, utan att man bagatelliserar de faktiskt vanligt förekommande trakasserierna.

Det är såklart inte så smart att redovisa sanningen för personer som vill gå med, även om många kan ta den risken så finns det personer som Ulrika som uppenbarligen inte vill göra det, och såhär går det då.

Nu är det inte helt felaktigt att säga att alla städer inte har samma problem med slödder som AFA som andra. Sverige är större än vad man tror och Gävle är inte sista utposten innan vildmarken. Även om en stad har ett litet antal kommunister är det inte självklart att dessa är beredda att göra någonting. Så allt beror på stad och vart man bor. Oron över trakasserier känner jag är befogad enbart i vissa delar av landet beroende på vad du gör, och tyvärr var lärarinnan naiv och hade dålig tur att hon hamnade på bild som sedan publicerades. Men det finns ingen anledning att oroa sig om man bara öppnar käften bland vänner och är social, eller går till möten som jag själv har gjort med diverse människor och organisationer. Så man bör inte slå på stora trumman som Flashback verkar vara så glad på att göra. Fasiken Birgitta 45 på Facebook har mer stake än anonyma personer på Flashback idag.
Citera
2017-03-29, 10:50
  #64
Medlem
koroks avatar
http://www.skd.se/2017/03/29/nazista...t-egna-elever/

Citat:
Den Kävlingelärare som nyligen pekades ut som nazistsympatisör ifrågasätter i den främlingsfientliga podden ”Ingrid och Conrad” åldern på två av sina egna elever, båda nyanlända flyktingar.
Hon säger sig också hålla ett extra öga på dem när de rör sig bland flickorna på skolan.

– Jag har fått in två stycken pojkar, inom citationstecken pojkar, från Afghanistan för några veckor sedan. Hur gamla tror ni de ser ut att vara? frågar läraren programledarna,
Citera
2017-03-29, 11:18
  #65
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korok
http://www.skd.se/2017/03/29/nazista...t-egna-elever/


Det gör läraren ifråga helt rätt i. Endast hjon håller med om att den nakne kejsaren har kläder medan tänkande människor givetvis ifrågasätter åldern på dessa trollhybrider.
Citera
2017-03-29, 11:47
  #66
Medlem
malva123s avatar
Kul att det här med Ulrika bara fortsätter och fortsätter. Skånskans artikel är nog sista spiken i kistan för hennes lärarlegitimation. Frågan är väl vad hon ska ta upp för karriär efter detta? Inte lätt att omskola sig. Aupair eller hundvakt kanske?
__________________
Senast redigerad av malva123 2017-03-29 kl. 11:55.
Citera
2017-03-29, 19:11
  #67
Avstängd
Etnopluralists avatar
Kan någon länka I&C-avsnittet där läraren medverkar?
Citera
2017-03-29, 19:29
  #68
Medlem
"Nazistutpekad lärare inte längre kvar"

http://www.skd.se/2017/03/29/nazistu...are-inte-kvar/
Citera
2017-03-30, 17:44
  #69
Medlem
Teleslingas avatar
Jaha, det har ju hela tiden varit tydlig var hon har sina sympatier och att hon uppenbarligen inte gör något för att dölja dem i skolsammanhang heller. En riktigt liten nazistfitta helt enkelt och det har vi ju vetat hela tiden, oaktat tårar och hulkningar von den alten Kameraden här i tråden.

Som man bäddar får man ligga. Let her cook!
Citera
2017-03-30, 18:42
  #70
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Jaha, det har ju hela tiden varit tydlig var hon har sina sympatier och att hon uppenbarligen inte gör något för att dölja dem i skolsammanhang heller. En riktigt liten nazistfitta helt enkelt och det har vi ju vetat hela tiden, oaktat tårar och hulkningar von den alten Kameraden här i tråden.

Som man bäddar får man ligga. Let her cook!


Läraren tycks dock inte bry sig nämnvärt om vad ni hysteriska vänstermuppar hittar på. Överhuvudtaget börjar det bli alltfler lärare, poliser och andra som vädrar sitt missnöje med utvecklingen. Antalet kommer bara att öka för i takt med att samhället, vänstern och makteliten blir allt galnare så kommer våra idéer att normaliseras. Så det är lika bra att ni liberalmarxistiska löss vänjer er.
Citera
2017-03-30, 19:37
  #71
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abertzale
Har hon skrivit något annat skoj? Får min uppfattning att hon lever hela sitt liv på Oopih. Jag gissar på hon inte är lika peppad på NMR längre..
Hon skrev ett långt inlägg om att AFA nu lyckats vända hennes bröder emot henne. Detta då dom hade ifrågasatt varför hon medverkat i Motgift, varit på möte med NMR osv. Annars skriver hon väl mest om sin sjukskrivning.
Citera
2017-04-04, 15:52
  #72
Medlem
malva123s avatar
https://antifa.se/2017/04/04/afa-mal...n-fordjupning/

Senaste om ulrikas bravader från afa malmö. Som jag skrivit tidigare så tror jag hon blir av med legitimationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback