Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-30, 19:01
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
För mig är den viktigaste skillnaden att V:s smutsigheter var ideologiska smutsigheter från högsta företrädare vid den tidpunkt på partiet var ett sedan decennier etablerat riksdagsparti. Går man riktigt långt tillbaka, men ändå en tidpunkt då vpk varit ett riksdagsparti i decennier stödde vpk både Hitler och Stalin.

https://detgodasamhallet.com/2015/04...ansterpartiet/

Jag tvivlar stark på att ett kommunistiskt parti skulle ens tänka på att stödja ett nazistiska parti, ett nazistiska parti som dessutom försökte utrota kommunismen och kommunisterna.
Du får nog uppdatera dina kunskaper om politikens världsordning.
Citera
2017-03-30, 19:10
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Idag är det en Kjell Eriksson som ska förklara varför man inte ska rösta på SD.

Enligt denna Kjell så har Astrid Lindgren & Eva Dahlgren uttalat sig om att SD gör skillnad på folk och folk. Låter osannolikt att Astrid gjort det från graven, men vad vet jag.

Sverigedemokraterna vill stoppa all invandring och utvisa dem som redan har uppehållstillstånd och/eller medborgarskap skriver Kjell. Stämmer verkligen detta (står inte i partiprogrammet)?

Kjelle säger vi behöver invandringen till alla företag som skriker efter personal. Mmm men frågan är ju om kompetensen finns bland folket som kommit senaste åren?

Slutligen sammanfattar Kjelle några mer punkter varför man inte ska rösta SD:

http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...ryggt-samhalle

För att veta vad SD verkligen står för läser man inte ett partiprogram som ett antal spinndoktorer fått till att se oskyldigt ut. Man läser principprogrammet, detta liknar i stor utsträckning nazisternas program innan de kom till makten.
DT tillhör ju Mittmediakoncernen, vilket innehar en mängd tidningar med olika politisk inriktning, med övervikt för Liberala.
Citera
2017-03-30, 19:50
  #75
Medlem
Ställ dig i kö DT.

Borde de inte för övrigt betala avgift till aftonbladet om de ska smutskasta SD? AF lär ju ha patent på detta
__________________
Senast redigerad av Snobbenomimmi 2017-03-30 kl. 19:53.
Citera
2017-03-30, 19:50
  #76
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Jag tvivlar stark på att ett kommunistiskt parti skulle ens tänka på att stödja ett nazistiska parti, ett nazistiska parti som dessutom försökte utrota kommunismen och kommunisterna.
Du får nog uppdatera dina kunskaper om politikens världsordning.

Men snälla, det är ju bara att googla, det står exempelvis på wikipedia. Du anklagar mig för okunskap och anför bara dina tvivel som källa.
Citera
2017-03-30, 19:53
  #77
Medlem
Stoppa pressarna! Äntligen skall en vänster tidning förklara för oss enkla medborgare hur det faktisk ligger till!

Tack DT, eran livsåskådning blir nu också min.
Citera
2017-03-30, 20:07
  #78
Medlem
Verkar vara något tekniskt fel på sidan, för jag ser nämligen ingen kommentarsfunktion. Ja, ja, vi får väl vänta på morgondagens artikel där det ska argumenteras för att rösta på SD. För visst står det att det är en debattartikel?
Citera
2017-03-30, 21:27
  #79
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Kjelle säger vi behöver invandringen till alla företag som skriker efter personal. Mmm men frågan är ju om kompetensen finns bland folket som kommit senaste åren?
Citat:

Många storföretag, som är världsledande inom delar av sitt program behöver invandrare, både för att främja kontakter med utländska kunder och för att fylla de behov som det inte finns sökande till inom landet. Om sådana möjligheter till anställning stoppas kan företag som finns på världsmarknaden lätt hitta dem i andra länder och flytta verksamheter dit.



Så det skulle inte gå att rekrytera utländsk personal annars? Klart det går att anställa en norsk sjuksköterska eller en kinesisk pr-människa om man bara betalar dom tillräckligt.
Citera
2017-03-31, 03:13
  #80
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
måste allianssamarbetet [...] syfta till [...] inte minst, en fortsatt svensk utveckling mot globalisering, fri rörlighet, internationell samverkan och en fortsatt europeisk integration.



Det visar någonstans att dessa människor antingen är betalda propagandister eller inte begriper att dessa fenomen är katastrofalt dåliga för Sverige och svenskarna. Det spelar ingen som helst roll om SD har brister, nazistiska rötter eller om Åkesson har källaren fylld med barnlik. De är fortfarande det absolut bästa alternativet i svensk politik och därmed åtnjuter de ett ständigt ökande (men för lågt) stöd när fler människor inser hur dålig den nuvarande situationen är.
Citera
2017-03-31, 06:48
  #81
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Så det skulle inte gå att rekrytera utländsk personal annars? Klart det går att anställa en norsk sjuksköterska eller en kinesisk pr-människa om man bara betalar dom tillräckligt.
Enligt liberaler och vänstern kommer alla pizzerior som inte hittar kompetenta och högutbildade pizzabagare flytta verksamheten.
Antagligen tycker redaktör Ehrling att hans handikappmoped går för långsamt för att åka till Libanon och köpa turkpizza.

Den intellektuella nivån hos DT och övriga vänster och nyliberaler är lägre än Glocalnets.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback