Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 02:08
  #1
Medlem
Behöver lite klarhet i ett problem som kom på brev idag! Torska på ringa narkotika (THC) ett år sen nu och ännu en gång 6 månader sen, på innehav och (THC) och nu har jag fått indraget körkort i 7 månader eftersom att bruk av narkotika upprepade tillfällen inom loppet av ett år tyder starkt på att det är olämpligt att körkortshavaren får köra.

Men nu till min fråga: Måste jag göra om förarprov och kunskapsprov även en riskutbildning innan provtillfället efter dessa 7 månader har gått? Och vad kommer det kosta?

Har ej prövotid!

/ flytta tråden ifall den ligger fel mod, tack!
__________________
Senast redigerad av AllaOchIngen 2017-03-21 kl. 02:26.
Citera
2017-03-21, 02:14
  #2
Medlem
wargars avatar
Beror pa om du fortfarande har provotid. Om du har det sa ja, allt maste tas om.
Vad det kostar kommer jag inte ihag dock det var ett tag sen jag tog mitt korkort.
Citera
2017-03-21, 02:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wargar
Beror pa om du fortfarande har provotid. Om du har det sa ja, allt maste tas om.
Vad det kostar kommer jag inte ihag dock det var ett tag sen jag tog mitt korkort.

Det har jag ej, okej tack endån!
Citera
2017-03-21, 07:37
  #4
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Om spärrtiden överstiger 12 månader måste körkortet tas om.

DU lär ju få gå och uppvisa nyktert leverne ett tag, skulle i alla fall jag räkna med.
Citera
2017-03-21, 08:51
  #5
Medlem
Kan man Ens bli av med körkortet om man endast åker fast för Innehav och är helt Ren i Blod & Piss?
Citera
2017-03-21, 09:05
  #6
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kxCrf450R
Kan man Ens bli av med körkortet om man endast åker fast för Innehav och är helt Ren i Blod & Piss?
Ja, transportstyrelsen anser att en person som begår narkotikabrott är olämplig som förare - detta även om man torskar långt från ett fordon.

Till TS:

Du kommer nog behöva lämna rena prover för att få tillbaka körkortet, prata med transportstyrelsen och se om du kan påbörja detta under spärrtiden för att vinna lite tid.

//Tripportreat
Citera
2017-03-21, 12:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Ja, transportstyrelsen anser att en person som begår narkotikabrott är olämplig som förare - detta även om man torskar långt från ett fordon.

Till TS:

Du kommer nog behöva lämna rena prover för att få tillbaka körkortet, prata med transportstyrelsen och se om du kan påbörja detta under spärrtiden för att vinna lite tid.

//Tripportreat

Ska höra med de, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback