Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-21, 22:48
  #73
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Jag vet att många killar är bittra och känner förakt mot andra men det finns också vi som mest föraktar oss själva. Vi som är lite introverta. För oss är det inte alltid naturligt att ta första steget men fortfarande förväntas vi göra det och bjuda på oss själva tidigt i kontakten med människor.
Vi vrider ut och in på oss själva. Vad ska jag försöka förändra? Hur långt ska jag försöka bortse från vad som känns bäst för mig och är naturligt? Ska jag tillslut acceptera min personlighet och att den betydligt ökar risken att inte få vänner, partner och familj?
Naturligtvis är grunden till föraktet självförakt. Jag ser ändå inte logiken i att skylla sina problem eller tillkortakommanden eller de krav som samhället och vår samtid ställer på oss på alla kvinnor. Eller alla män. Nej, det gör jag inte. Så förenklat.
Citera
2017-03-22, 00:31
  #74
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jo då. Klart den gör. Precis som vissa bloggare och plastiga bimbokändisar förespråkar en viss kvinnlighet. Men där är vi oense då ja tror på strukturer som påverkar oss medan du är mer indiviualist. Jag visste redan när jag skrev det där att du inte skulle hålla med.

Men nu går vi lite väl nära OT och jag är trött. Vi kanske får tillfälle att samspråka framöver. (smiley)

"The Game" är en produkt av kvinnors sexualitet och inte mäns, kom ihåg det. Varken bloggare eller bimbosar är tillräckligt stora grupper för att kunna förklara behovet som den här boken uppfyller; skiten hade knappast existerat om det vore så lätt som att Kalle bara borde fatta att "aha, jag borde sluta sikta på bimbosar/bloggare" och så går han istället vidare till den vanliga Svenssontjejen. Nej, den existerar just för att Svenssontjejen i allmänhet inte är intresserad hon heller som gör att "Vardaglige Kalle" söker olika metoder för att kunna effektivisera sin approach till att bli (mer) gångbar attraktionssigt.

Så ja, i själva verket är det kvinnor själva som sköter förespråkandet och inte någon annan.
Citera
2017-03-22, 10:43
  #75
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Naturligtvis är grunden till föraktet självförakt. Jag ser ändå inte logiken i att skylla sina problem eller tillkortakommanden eller de krav som samhället och vår samtid ställer på oss på alla kvinnor. Eller alla män. Nej, det gör jag inte. Så förenklat.

Det är en känsloprocess, därav kan man inte leta efter logik. Att börja skylla på kvinnor eller utveckla kvinnohat är när man vet att det är "fel" på än själv men att "alla" andra hittar partners till höger och vänster, även de som tycks ha liknande personlighet som än själv. Då inser man ytterligare sina brister och tenderar att bli hatisk. Så alla andra duger men inte jag!!!
Nästa steg därefter är nog likgiltighet, sedan ger man upp. Det är vad jag tror.
__________________
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2017-03-22 kl. 10:50.
Citera
2017-03-22, 18:35
  #76
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Det är en känsloprocess, därav kan man inte leta efter logik. Att börja skylla på kvinnor eller utveckla kvinnohat är när man vet att det är "fel" på än själv men att "alla" andra hittar partners till höger och vänster, även de som tycks ha liknande personlighet som än själv. Då inser man ytterligare sina brister och tenderar att bli hatisk. Så alla andra duger men inte jag!!!
Nästa steg därefter är nog likgiltighet, sedan ger man upp. Det är vad jag tror.
Så tror jag med. Men jag tror inte att vem som helst blir den där hatiska, gnälliga typen. Troligtvis är det nåt som gått snett i uppfostran.


I alla fall är dessa killar hatiska och föraktar sig själva men har ändå övertygat sig om att de är snälla och därför vill ingen ha dem. Hur de kom fram till sistnämnda vet jag inte. Har mamma påstått att du är så himla snäll tills de tror på det? Skyddsmekanism? Ingen aning.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback