Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 21:46
  #1
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Ja, som rubriken lyder har jag problem med mitt ps4, den vill inte ta emot skivor! Det låter som att den ska ta emot skivan, eject touch-knappen låter också som den ska. Jag har testat allt kunnat genom diverse självhjälp-guider, men inget har fungerat. Har ingen garanti kvar, så testar gärna allt möjligt innan eventuell reparation. Tacksam för tips och hjälp!
Citera
2017-03-20, 21:53
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Enda jag kan komma på är att skruva isär PS4'an (inte direkt jätte svårt)... sedan ta ut BD'n och skruva isär den också (kan bli svårt dock men inte omöjligt) och se om du kan hitta uppenbara fel eller bara om något damm/skit fastnat någonstans...
Citera
2017-03-20, 22:10
  #3
Avstängd
BaZoBazos avatar
ladda hem spelet till hårddisken
Citera
2017-03-20, 22:12
  #4
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Har du testat att reboota PS4:at? Eller att starta det i "safe mode" som det också heter. Kan ju funka ifall det bara är systemet som har hängt sig. Gå in på länken

https://www.playstation.com/en-gb/ge...playstation-4/
Citera
2017-03-20, 23:57
  #5
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Fick igång det, hängde på den lilla skruven som man kan se om man tar bort själva höljet. Den satt tydligen lite för löst, märkligt men nu fungerar det! Stort tack för svaren alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback