Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 20:55
  #1
Medlem
Har aktier i free2move. Köpta under 2016, blev erbjuden att vara med i nyemission som jag inte svarade på. Nu står det att mitt antal aktier är förfallna och de kom med på deklarationen.
Fattar ingenting vad jag ska skriva på deklarationen då jag inte fått några nya aktier som de verkar tro?
Hoppas jag la denna tråden rätt!
Citera
2017-04-18, 21:28
  #2
Medlem
Jag är liknande sits, är det någon som har en idé?
Citera
2017-04-18, 23:20
  #3
Medlem
Kverulant1ns avatar
Har du inte tecknat nya aktier, inte sålt de du redan har eller sålt teckningsrättena, vilket jag fattar det som att du inte gjort, då är det väl inget att deklarera?
Har du sålt teckningsrättena deklarerar du det men lät du dem bara bli ogiltiga har du såvitt jag förstår inte något att deklarera. Och sålde du aktierna som gjorde att du blev erbjuden tekningsrätterna så deklarerar du det men jag fattar det som att du inte sålt någondera?
Citera
2017-04-19, 09:38
  #4
Medlem
Finns en liknande fråga som jag svarade på i den här tråden:
(FB) Nybörjarfrågor

Sök på bolagsnamnet på Skatteverkets hemsida så brukar det finnas detaljerad information om hur man ska redovisa olika företagshändelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback